SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING

Big Brother in actiune. Orice este interceptat. Prin LEGE

Si chiar daca ne laudam orasul suntem cu picioarele pe pamant. Pentru ca uneori lucrurile par sa se miste atat de incet, iar uneori parca nu se misca deloc...
Ce te deranjeaza cel mai tare in Sibiu?

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 20.12.2014 00:06
1.

Big Brother in actiune. Orice este interceptat. Prin LEGE

Daca va ganditi ca este o JOACA, sau o chestie inofensiva...va inselati amarnic..Se incalca CONSTITUTIA, dreptul la viata privata...Securitatea intercepta O PARTE din convorbirile telefonice si deschidea o parte din scrisori..tehnica nu era asa avansata..Acum se intercepteaza TOT si datele personale ajung nu numai la Serviciile de Informare LOCO (parca 7 pana acum, or mai fi aparut si altele), dar prin Cererea expresa de "Colaborare" din partea americanilor si la ei...In primul rand sunt cel mai usor de interceptat HANDY si INTERNET-ul... Deci scrieti scrisori DE MÂNA, nu pe computer, , ca astia noi nu mai stiu sa citeasca scrisul-de-mâna...

NU MAI AVETI VIATA PERSONALA...


Constitutia GARANTEAZA secretul corespondentei si al vietii private...
Legea noua o calca...

Altii au protestat pe vremuri ...si au mai si murit .

Argumentul Securitatii de pe vremuri, la ANCHETE, aplicat acum public si voios:

Daca n-ai nimic de ascuns, de ce ti-e teama?




Senatul a adoptat proiectul de lege privind securitatea cibernetica a Romaniei. Autoritatile vor putea inspecta orice calculator si cere orice documente

de R.M. HotNews.ro
Vineri, 19 decembrie 2014, 17:36 Economie | IT


Senatul a adoptat, vineri, proiectul de lege privind securitatea cibernetica a Romaniei, care prevede constituirea Sistemului National de Securitate Cibernetica, coordonarea unitara a activitatilor acestui Sistem fiind facuta de MAE, MAI, MApN, SRI, SIE, STS, SPP, ORNISS si CSAT, anunta Mediafax.

Raportul comisiei de aparare din Senat, cu amendamente, a fost adoptat cu 95 de voturi pentru, iar proiectul de lege a fost adoptat cu 92 de voturi pentru.

Senatul este Camera decizionala, dupa ce legea a trecut tacit de Camera Deputatilor, pe 17 septembrie.

Legea stabileste cadrul general de reglementare in domeniul securitatii cibernetice si obligatiile ce revin persoanelor juridice de drept public sau privat in scopul protejarii infrastructurilor cibernetice, inclusiv furnizorii de servicii de internet, si prevede obligatii privind asigurarea securitatii sistemelor lor si notificarea clientilor in situatia unor incidente/atacuri cibernetice si luarea de masuri pentru a restabili conditiile normale de functionare.

Coordonarea activitatilor SNSC se realizeaza de catre Consiliul Operativ de Securitate Cibernetica (COSC), format din reprezentanti ai Ministerelor de Externe, de Interne, Apararii, cel pentru Societatea Informationala, SRI, SIE, STS, SPP, ORNISS precum si secretarul CSAT.




Conducerea COCS este asigurata de consilierul prezidental pe aparare si securitate nationala, in calitate de presedinte si consilierul premierului pe problem de securitate, ca vicepresedinte.

SRI este desemnat autoritatea nationala in domeniul cibernetic si asigura coordonarea tehnica a COSC. In acest sens, in structura SRI functioneaza Centrul National de Securitate Cibernetica (CNSC).

De asemenea, proiectul prevede ca la nivel national se constituie Sistemul National de Alerta Cibernetic, care reprezinta un ansamblu de masuri si proceduri destinat prevenirii si contracararilor atacurilor cibernetice.

Instituirea nivelurilor de alerta cibernetica precum si trecerea de la un nivel la altul de alerta se stabilesc de catre CSAT.

Conform articolului 18 din lege, detinatorii de infrastructuri cibernetice, furnizorii de servicii de internet au obligatia de a-si notifica, de indata, clientii, persoane de drept public si privat, in situatiile in care sistemele informatice utilizate de acestia au fost implicate in incidente sau atacuri cibernetice si de a dispune masurile necesare in vederea restabilirii conditiilor normale de functionare, dar nu mai tarziu de 24 de ore din momentul in care au fost sesizati de autoritatile competente.

Monitorizarea si controlul aplicarii legii se asigura de catre Camera Deputatilor si Senat, Administratia Prezidentiala, Guvern, CSAT precum si institutiile si autoritatile publice prevazute la articolul 10, si anume Ministerelor de Externe, de Interne, Apararii, cel pentru Societatea Informationala, SRI, SIE, STS, SPP, ORNISS.

Legea prevede ca in vederea exercitarii atributiilor, conducatorii autoritatilor desemneaza persoane abilitate sa desfasoare activitati de control, care, in baza si limitele imputernicirii, au dreptul de a solicita declaratii sau orice documente necesare pentru efectuarea controlului, sa faca inspectii, inclusiv inopinate, la orice instalatie, incinta sau infrastructura, cu respectarea prevederilor legale in vigoare si sa primeasca, la cerere sau la fata locului, informatii sau justificari.

Contraventiile includ amenzi de la 500 la 5.000 de lei, pentru nerespectarea de catre detinatorii de infrastructure cibernetice a obligatiei privind punerea in aplicare a politicii de securitate cibernetica si amenzi de la 1.000 la 10.000 de lei, pentru nerespectarea obligatiei de a permite autoritatilor sa intervina, precum si a obligatiei de a retine si asigura integritatea datelor referitoare la incidentele cibernetice.

Guvernul a adoptat, in aprilie, proiectul de lege privind securitatea cibernetica, ceea ce va permite operationalizarea Sistemului National de Securitate Cibernetica.

Proiectul a fost prezentat in dezbatere publica de catre Ministerul pentru Societate Informationala.

"Proiectul de lege adoptat de Guvern va permite operationalizarea Sistemului National de Securitate Cibernetica ¬ SNSC, care va facilita adoptarea de masuri proactive si reactive privind informarea, monitorizarea, diseminarea, analizarea, avertizarea, coordonarea, decizia, reactia, refacerea si constientizarea. De asemenea, actul normativ defineste o terminologie unitara in domeniul securitatii cibernetice si a unui cadru armonizat de actiune a autoritatilor si institutiilor publice", se arata in comunicat.

La inceputul lunii aprilie, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a decis luarea unor masuri care sa permita contracararea amenintarilor cibernetice la adresa Romaniei, in conditiile in care in ultima perioada acestea s-au diversificat.

"S-a apreciat ca in ultima perioada aceste amenintari s-au diversificat, devenind o optiune tot mai atractiva pentru actorii statali sau nonstatali intrucat nu implica resurse foarte mari. Membrii CSAT au decis luarea unor masuri care sa permita urgentarea adoptarii cadrului normativ si operationalizarii Agendei Digitale 2020 ca parte integranta a efortului european de dezvoltare a societatii informationale si implicit a actiunilor subsecvente ce sunt dedicate securitatii cibernetice", informa un comunicat al Administratiei Prezidentiale.


http://economie.hotnews.ro/stiri-it-18875930-senatul-adoptat-proiectul-lege-privind-securitatea-cibernetica-romaniei-autoritatile-vor-putea-inspecta-orice-calculator-cere-orice-documente.htm



Orice persoana particulara, nu numai institutie, daca observa ca-i este CALCA UN DREPT, poate depune plângere la Uniunea Europeana...email, scrisoare,fax, orice forma....




Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 21.12.2014 16:05
2.


Peste o suta de persoane au protestat la Cluj-Napoca fata de adoptarea Legii securitatii cibernetice
(de I.C. HotNews.ro
Duminică, 21 decembrie 2014, 15:55)


Peste o suta de persoane au protestat, duminica, in Piata Unirii din Cluj-Napoca, fata de adoptarea, in Senat, a Legii securitatii cibernetice, participantii la manifestare cerandu-i presedintelui Klaus Iohannis sa nu o promulge si sa o conteste la Curtea Constitutionala.

Participantii la protest s-au adunat, duminica, in jurul orei 12:00, in Piata Unirii din Cluj-Napoca, avand afise cu mesaje precum "Un sfert de veac degeaba, tot securitate fara libertate", "Stop Big Brother", "Klaus, Klaus, Big Brother in the house?", "2014 sau 1984?", "Libertate sau Securitate?", informeaza Mediafax.

Cornel Valcu, unul dintre participanti, a declarat ca, in cazul in care Legea securitatii cibernetice va fi promulgata, niciun cetatean nu se va simti in siguranta, institutiile militarizate avand acces la datele din calculatoarele fiecaruia si dreptul de a intra in viata privata a oricui.

"Ii solicitam presedintelui Klaus Iohannis sa nu promulge Legea securitatii cibernetice, adoptata in Senat, si sa o conteste la Curtea Constitutionala. Vom vedea daca Iohannis vrea sa isi inceapa mandatul cu un gest ingrozitor, care ar fi promulgarea Legii Big Brother, iar daca o va face, duminica viitoare vom iesi din nou in strada. Supravegherea fara mandat este o catastrofa, este moartea libertatii de constiinta, iar eu nu doresc sa traiesc intr-o astfel de tara", a spus Valcu.

Protestul nu a fost autorizat si a durat circa o ora.

Senatul a adoptat, vineri, proiectul de lege privind securitatea cibernetica a Romaniei, care prevede constituirea Sistemului National de Securitate Cibernetica, coordonarea unitara a activitatilor acestui Sistem fiind facuta de MAE, MAI, MApN, SRI, SIE, STS, SPP, ORNISS si CSAT.

Senatul este Camera decizionala, dupa ce legea a trecut tacit de Camera Deputatilor, pe 17 septembrie.

Legea stabileste cadrul general de reglementare in domeniul securitatii cibernetice si obligatiile ce revin persoanelor juridice de drept public sau privat in scopul protejarii infrastructurilor cibernetice, inclusiv furnizorii de servicii de internet, si prevede obligatii privind asigurarea securitatii sistemelor lor si notificarea clientilor in situatia unor incidente/atacuri cibernetice si luarea de masuri pentru a restabili conditiile normale de functionare.

Comisia de aparare a Senatului preciza, intr-un comunicat transmis sambata, ca proiectul de lege privind securitatea cibernetica a Romaniei nu se adreseaza persoanelor fizice, utilizatoare de internet, prevederile aplicandu-se "persoanelor juridice de drept public sau privat, care au calitatea de proprietari, administratori, operatori sau utilizatori de infrastructuri cibernetice"


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18892086-peste-suta-persoane-protestat-cluj-napoca-fata-adoptarea-legii-securitatii-cibernetice.htm




Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 27.01.2015 11:39
2.


Cum vor sa ia serviciile mai multa putere

de Dan Tapalaga HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2015, 14:05


Cu totii am inteles dupa 9/11, dupa atentatele de la Londra si Madrid, dupa cele de la Paris sau dupa lunga serie de acte barbare comise de asa numitul Stat Islamic in interiorul Europei sau in afara ei, ca regulile lumii vechi se vor schimba dramatic. Nimeni nu contesta nevoia statelor de a capata instrumente noi pentru a se apara. Este legitima dorinta serviciilor secrete de a tine pasul cu tehnologia, de a se adapta legislativ si de a lupta cu arme egale impotriva noilor amenintari: terorism, cybercrime, etc. Nu punem in discutie ca serviciile reclama mai multa putere, prin asa numitele legi Big- Brother, ci cum vor sa ajunga la ea.

Serviciul Roman de Informatii a grabit dupa atentatele de la Paris, cu totul justificat, clarificarea unor legi cheie: retinerea datelor personale, cartele pre-pay, siguranta cibernetica. De fiecare data, a venit cu proiecte de legi proaste. Acestea au picat in mod previzibil la Curtea Constitutionala. In esenta, judecatorii au sanctionat absenta unor garantii (cum ar fi mandatul judecatoresc) ca o serie de drepturi fundamentale nu vor fi nu afectate de accesul masiv la o serie de date cu caracter personal, unele extrem de relevante pentru viata intima a cetatenilor, ca aceste date nu vor fi utilizate abuziv, ca legile sunt neclare, insuficient de predictibile etc.

Pe scurt, cei noua judecatori ai Curtii au stabilit fie in unanimitate, fie cu majoritate larga faptul ca asa numitele legi Big-Brother incalca legea fundamentala. Nu e loc aici sa intram in prea multe detalii de ordin tehnic. De retinut totusi un detaliu care a amplificat la maxim nervozitatea serviciilor: intr-una din deciziile ei, Curtea Constitutionala a interzis operatoratorilor de telefonie si internet sa mai poata retine timp de sase luni orice date de trafic, in consecinta nici autoritatile nu le mai pot accesa.

Altfel spus, daca serviciile afla ca un terorist din statul islamic a sunat in Romania doi cetateni in urma cu o saptamana pentru a pregati un atentat, azi nu mai au posibilitatea legala de a afla cu cine a intrat in contact accesand date de trafic din simplu motiv ca ele nu mai sunt disponibile (sau sunt dar nu mai pot fi accesate in lipsa oricaror reglementari, inca nu e foarte clar). In tot cazul, posibilitatile de a preintampina un eventual atentat s-ar fi limitat drastic.

Orice serviciu bate in lemn la gandul ca pe teritoriul tarii se poate intampla oricand o nenorocire fara sa aiba la indemana toata instrumentele legale pentru a actiona in incercarea de a o evita. Din pacate, in incercarea de a rezolva aceasta problema reala, SRI a ales de fiecare data solutia care arata foarte putin respect pentru democratie si institutiile ei. A fortat nota la maxim, iar dupa fiecare esec a raspuns prin presiuni si acuzatii la adresa Curtii. In ultima perioada, a ridicat un lobby fara precedent in spatiu public cu scopul de a-si asigura sustinerea legilor in varianta dorita de serviciu.

Am vazut cu totii ingrozitor de multa lume - politicieni, jurnalisti (ce tristete), societate civila - tipand dupa mai multa securitate. E frumos ca in mintea lor apara statul, dar parca ar fi mai util sa inceapa cu ei insisi, cu drepturile si liberatile noastre, ale tuturor. Odata pierdute, ele nu se mai intorc. Serviciile, ca orice alta autoritate, isi iau cata putere pot si nu mai dau nimic inapoi. Ajunsi in acest punct mai trebuie spus ceva apasat: putem accepta ca sub actuala conducere nu am avut scandaluri generate de abuzuri savarsite in exercitarea puterii (nici nu prea avea cine sa le constate, fie vorba intre noi). Dar daca viitorii sefi ai SRI nu se vor dovedi de buna credinta, nu vom regreta cu totii ca nu ne-am batut la timp pentru legi clare, cu garantii care sa limiteze marja de arbirar si abuz ?

Din pacate, multi dintre sublocotenentii SRI iesiti la defilare in aceste zile in spatiul public nu ne spun ca intarirea autoritatii statului vine inevitabil la pachet cu afectarea drepturilor si libertatilor individuale. De pilda, legea securitatii cibernetice nu prevade cenzura instantei la accesarea datelor de trafic. Ele pot fi consultate de o groaza de institutii in baza unei simple "cereri motivate". Cam trist sa constati, dupa 25 de ani de la caderea comunismului, ca unii nu au invatat mai nimic din ororile trecutului, au uitat prea usor la ce excese se poate ajunge treptat in materie de control si supraveghere.

Asistam azi la un conflict dur, la vedere, intre SRI si Curtea Constitutionala, fara precedent in istoria numeroaselor razboaie institutionale din Romania. Presedintele Curtii, Augustin Zegrean, s-a plans public de amenintari si presiuni din partea unor institutii, nominalizand in clar SRI. Acesta a mentionat ca judecatorii Curtii au reclamat incluisv la expertii europeni, in cadrul MCV, presiunile la care ar fi supusi.

Ceea ce ridica mari semne de intrebare este, subliniez, modul cum SRI doreste sa-si impuna punctul de vedere: in forta, batand cu pumnul in masa, cu multa aroganta. Adevarul suprem este la noi, cine critica legile Big Brother pune automat in pericol siguranta nationala si sunt dusmanii statului - asta ne comunica in esenta seful SRI George Maior in interviul acordat EVZ/ B1TV. In acest interviu, seful SRI manifesta o ingrozitoare lipsa de respect fata de institutii democratice, fata de Curtea Constitutionala si presa. Asta spune multe despre modul in care prea multa putere corupe - inclusiv gandirea sanatoasa democratica.

A te lauda ca ai ofiteri sub acoperire in presa mi se pare un bun motiv de demisie in orice tara civilizata. Cinic vorbind, poti sa recrutezi ziaristi, dar nu te lauzi cu ei. Asta inseamna sa-ti pacalesti si sa-ti manipulezi proprii cetateni, nu vom stii niciodata cand acesti pseudo-ziaristi apara interesul public si cand executa ordinele superiorilor. Si mai e ceva: obsesia asta blonavicioasa de a-ti planta oameni peste tot, de a controla tot ce misca - presa, comisia parlamentara care ar trebui sa te controleze - nu anunta nimic bun pe termen lung.

Dar nu putem trece prea usor peste cea mai nedreapta acuzatie lansata de seful SRI in spatiul public. "La momentul în care se va întâmpla o catastrofă, voi sti spre cine să arăt cu degetul", a spus Maior, cu trimitere explicita la Curtea Constitutionala. Nu-mi amintesc ca vreun comisar european sa fi indraznit sa critice Curtea Europeana de Justitie dupa ce Directiva europeana privind retinerea datelor de trafic a picat testul justitiei. Directiva a iesit prin 2006, intr-un context similar cu cel de acum, la doi ani dupa atentatele teroriste din Londra si Madrid. Nu stiu sa-si fi permis cineva sa acuze judecatorii Curtii ca pun in pericol securitatea Europei dupa ce au trantit directiva Comisiei referitoare la retinerea datelor de trafic.

Cand judecatorii Curtii Constitutionale germane au blocat in 2012 Masurile de Stabilitate Financiara propuse de Angela Merkel (aprobate destul de tarziu) nimeni n-a indraznit sa acuze curtea de la Karlsruhe ca arunca in aer economia europeana, desi era foarte posibil sa se intample si asa ceva. Dimpotriva, presa germana a publicat caricaturi https://transildania.wordpress.com/2012/06/22/waterloo-ul-angelei-merkel-tratatul-fiscal-si-romania/ infatisand Germania (masina) condusa de Angela Merkel cu girofarul pachetelor de urgenta pentru “salvarea Euro”, calca acvila germana (stema Germaniei, simbolul constitutiei si democratiei germane), si este oprita de judecatorul in roba rosie a Curtii Constitutionale, politistul care o amendeaza. Angela Merkel zice: “Ah, trebuia sa va intreb mai intai?"


Caricatura in saptamanalul politic conservator Cicero: Germania (masina) condusa de Angela Merkel cu girofarul pachetelor de urgenta pentru “salvarea Euro”, calca acvila germana (stema Germaniei, simbolul constitutiei si democratiei germane), si este oprita de judecatorul in roba rosie a Curtii Constitutionale, politistul care o amendeaza. Angela Merkel ii zice: “Ah, trebuia sa va intreb mai intai (inainte sa calc Constitutia)?”

Din pacate pentru institutiile de forta, asa functioneaza democratiile. Nimeni nu-si poate lua cata putere doreste, oricum, oricand, sub orice pretext. In Romania, asa schioapa cum este democratia ei, un minim echilibru intre puterile statului se tine totusi - la fel ca in vara lui 2012, la fel ca la numirea politica a procurorilor - multumita unor oameni, tot mai putini, care inteleg sa-si faca datoria pana la capat. Pe de alta parte, o multime de institutii, cohorte de jurnalisti, care ar trebui sa-si exercite rolul de "verificare si control", s-au incolonat in discursul oficial. A te urca cu tancul pest tot si toate inseamna a impune unilateral vointa unei puteri despre care fostul presedinte Traian Basescu a spus public spre final de mandat ca dispune deja de prea multa putere. (Am avertizat asupra acestui pericol in textul Tara democratiei cu epoleti http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-18161163-tara-democratiei-epoleti.htm ).

Poate ca era mai util pentru servicii sa organizeze o dezbatere publica unde sa invite experti, analisti, politicieni, ziaristi si sa discute cu cartile pe masa - atat cat se poate - despre nevoile lor reale. Ar fi dat un semnal de maxima deschidere si ar fi spulberat ideea ca ele, serviciile, si-au negociat netransparent sprijinul acestor vectori de influenta.

Cred ca in acest moment - am spus-o si duminica seara in emisiuinea lui Sabin Orcan de la B1 TV - se impune medierea presedintelui Klaus Iohannis. Legile Big Brother reprezinta un subiect de maxima importanta si actualitate, dar ele nu pot fi elaborate in logica razboiului institutional, sub amenintari si acuzatii reciproce. Au derapat serviciile, poate a exagerat si Curtea Constitutionala, intrata in logica asediului. Presedintele are obligatia, prin Constitutie, sa vegheze la buna functionare a autoritatilor publice si medieze intre puterile statului. Nu-mi pot imagina o situatia mai potrivita decat conflictul institutional SRI - CCR pe tema legilor Big Brother pentru ca seful statului sa-si intre, in sfarsit, in rol.


http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-19204043-cum-vor-serviciile-mai-multa-putere.htm

______________________________________________________



Constatare:

Atât cele 7 Servicii de Informatii, cât si Biserica Greco-Orientala AUTOCEFALA (ironic: = isi face de cap cum vrea; vezi problema Religia in Scoli) cauta sa-si IMPUNA CU FORTA CONTROLUL ABSOLUT ASUPRA POPULATIEI si IN STAT.

Constitutia si Drepturile Omului?!....




Georg Schoenpflug von Gambsenberg
User avatar
Posts: 204
Joined: 11.01.2008 20:57
PostPosted: 10.12.2016 12:26
De fapt nu neaparat SRI, ca serviciu de informatii al Romaniei, doreste aceasta lege ce incalca cu nesimtire drepturile omului. Legi similare au fost date si in Franta, Germania, UK si alte tari, iar "odinul de sus" a ajuns si la noi pana la urma.

9/11 a fost o operatiune sionista de tip "false-flag", asa cum oricine poate astazi afla de pe YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=nWcg4BqO96k
https://www.youtube.com/watch?v=IYUYya6bPGw
https://www.youtube.com/watch?v=zxJm9z8UwFc

Return to Asta nu...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest