SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING

Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania

Trebuie sa fie un film care te-a impresionat sau poate unu care nu ti-a placut deloc. Hai sa vedem ce parere au si ceilalti despre el.

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 01.03.2014 13:01
1.


Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania 720p-subtitrat


Un Kill Bill Transilvan....film româno-britanic subtitrat



Katalin Varga (film) - Wikipedia

Katalin Varga este un film româno-britanic-maghiar din 2009, regizat de Peter Strickland. Filmările au avut loc în iulie 2006, dar activitatea de postproducție (montajul) a durat doi ani și jumătate din cauza dificultăților financiare. Regizorul filmului a reușit să finanțeze acest film după ce a primit din partea unui unchi o moștenire de 28.000 de lire sterline, cu care trebuia să-și cumpere un apartament.[1]

Acțiunea filmului prezintă drumul parcurs de o femeie care fusese siluită cu mai mulți ani, împreună cu fiul său (născut în urma violului), pentru a da de urmele violatorului și a se răzbuna. Filmările au fost realizate în Transilvania, iar rolurile sunt interpretate de actori maghiari și români, printre care Hilda Péter și Tibor Pálffy.[2] Filmul a obținut mai multe premii naționale și internaționale, fiind apreciată în mod deosebit prestația actriței care a interpretat rolul principal. Printre premiile obținute sunt de remarcat Ursul de Argint pentru contribuție artistică deosebită în domeniul sunetului la Festivalul Internațional de Film de la Berlin (2009) și „Descoperirea europeană a anului” la Premiile Academiei Europene de Film (2009).

Rezumat

Cu 11 ani în urmă, țăranca unguroaică Katalin Varga (Hilda Péter) făcea autostopul pentru a ajunge în satul în care locuia. O mașină a oprit în dreptul ei și doi bărbați necunoscuți și prietenoși s-au oferit să o ducă acolo, dar au oprit mașina la marginea unei păduri. Profitând de faptul că se aflau într-un loc izolat, unul dintre bărbați pe nume Antal Borlan (Tibor Pálffy) a violat-o, în timp ce Gergely (Roberto Giacomello), celălalt bărbat, privea și râdea. Femeia nu a spus nimănui că a fost siluită, iar ulterior a născut un băiat care a primit numele Orbán (Norbert Tankó). Copilul a fost crescut de Katalin, împreună cu soțul ei, Zsigmond (László Mátray), fără ca femeia să îi mărturisească acestuia rușinea pe care a îndurat-o din partea celor doi bărbați.

După o perioadă, soțul Katalinei a aflat că Orbán era copilul altuia, deși Zsuzsa (Enikö Szabó), prietena Katalinei și singura persoană care aflase de viol, se jura că nu a spus nimănui ceea ce știa. Atitudinea localnicilor se schimbă după aflarea acestui eveniment neplăcut: o fetiță fuge de ea atunci când o vede, iar un bătrân nu-i răspunde la salut. Aflând că băiețelul său ar fi de fapt copilul altuia, Zsigmond își izgonește de acasă soția și copilul pentru a nu îndura rușinea de a fi catalogat drept soțul unei curve.

Katalin îl ia pe Orbán și pleacă cu căruța din satul Visrek, spunându-i băiatului că se vor duce la bunica lui, care locuia la Székelypatak și era grav bolnavă. Cei doi se îndreaptă spre Miercurea Iadului și înnoptează acolo, fiind găzduiți în șura unui gospodar localnic. În timp ce copilul doarme, femeia se duce la cârciuma din sat și îl găsește acolo pe Gergely, care nu o recunoaște. Ea îl seduce, dansând cu el în jurul focului și merge cu el la o casă părăsită, unde îl înjunghie mortal în timp ce făceau dragoste. Înainte de a muri, Gergely îi spune numele celui care a batjocorit-o și satul unde locuia acela. Katalin târăște cadavrul celui ucis în pădure și apoi îl trezește pe Orbán și pleacă în grabă spre satul unde locuia violatorul.

Într-o gospodărie de munte unde poposise peste noapte sunt urmăriți de doi bărbați care vorbesc românește și pretind a fi polițiști. Katalin și Orbán pleacă în grabă de acolo, pe jos, în timp ce gazda lor este bătută cu bestialitate. În cele din urmă, mama și fiul ajung la Zalnokhely, un mic sat transilvănean în care se mutase Antal. Femeia constată cu surprindere că Antal Borlan era un bărbat complet schimbat, care avea o căsnicie fericită cu Etelka (Melinda Kántor). Cei doi soți nu aveau însă copii, deși erau căsătoriți de șapte ani, iar Etelka afirmă că este posibil ca unul dintre ei să fi făcut anterior un păcat mare. Copilul se împrietenește cu tatăl lui adevărat, niciunul dintre ei nefiind conștient de legăturile lor de sânge. Katalin devine o prietenă apropiată a soției lui Antal.

Într-o plimbare cu barca pe Lacu Roșu, Katalin Varga le descrie cu cruzime celor doi soți scena violului, iar Antal își dă seama că el este cel vinovat, deși femeia nu-i rostește numele. În acea seară, bărbatul îi cere iertare și afirmă că este pregătit să-și ispășească vina, deoarece trăise ani de zile cu remușcări pentru fapta săvârșită. Discuția dintre cei doi este auzită întâmplător de Etelka, care se va spânzura în dimineața următoare. Sfășiat de durere, Antal este consolat de Orbán. În inima Katalinei se dă o luptă între dorința de pedepsire a violatorului și cea de iertare a tatălui copilului, sentimentul de ură pe care o animase înainte diminuându-se atunci când își dă seama că bărbatul nu corespunde imaginii pe care și-a făcut-o despre el.

Antal îi spune lui Orbán că el este tatăl său, dar copilul nu înțelege și își imaginează că mama lui și Antal au fost amanți. Orbán fuge în pădure, iar părinții lui se duc să-l caute. Katalin este capturată în pădure de cei doi falși polițiști, iar unul dintre ei (Sebastian Marina) îi mărturisește în românește că este fratele soției lui Gergely. El vrea să-și răzbune sora care rămăsese văduvă și cu doi copii și o lovește pe Katalin cu toporul.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Katalin_Varga_(film)





Focus On: Katalin Varga
Gabriele Niola
- 11/10/2013

Katalin Varga è senza dubbio il simbolo della costanza e della dedizione al lavoro. Film sporco e ruvido, colorato con tinte sature e pieno di grana, grazie a scelte di fotografia che non stonano per nulla con la storia della pellicola d’esordio del britannico Peter Strickland, finanziata con i 33.000€ dell’eredità di un vecchio zio morto e girata in diversi anni (per risparmiare) in una regione della Transilvania. La metafora apparirà facile ma in effetti, pur non avendo elementi fantastici, Katalin Varga è una storia di vita succhiata via, realizzata con il massimo della fiducia in se stessi e nei propri pochi, ma agguerriti, mezzi.

La trama parla di un sopruso e di violenza campagnola, partendo da quando il marito di Katalin Varga scopre che il loro figlio ormai grandicello non è in realtà figlio suo. Lei parte con il ragazzo in un viaggio alla ricerca del padre vero, un uomo che anni prima la violentò. In questo viaggio ben poco sicuro fa anche altri incontri non rassicuranti (di cui uno bellissimo con delle ragazze di città che sembra quai un viaggio nel tempo tanto Katalin è anacronistica).
Arrivato dal padre vero, trova una famiglia, a sorpresa ci socializza, trovandosi (sembra) finalmente in pace e poi rivela il motivo del suo arrivo in maniera mirabolante.

E’ quindi molte cose insieme il film di Peter Srrickland, è un road movie perchè è presente lo spostamento come espediente narrativo (le tappe, gli incontri, le esperienze, la formazione nel movimento), è un film di vendetta (genere di cui mantiene il topos narrativo dell’anticlimax all’arrivo alla sospirata meta e della scoperta che il demonio che si è cercato per tutto il film non è così terribile e anzi appare socievole e gentile) ed è un profilo di donna. E’ infatti la protagonista del titolo il centro di tutte le attenzioni, la sua incrollabile forza e la maniera in cui sembra non essere colpita da nulla su un volto stranamente dolce e mansueto. Aveva pochi soldi e poco tempo Peter Strickland ma anche una formidabile attrice protagonista, Hilda Peter.

C’è quindi in Katalin Varga una forza che non pare venire dalla storia (lì c’è più rabbia, una rabbia che monta) ma anzi dal modo in cui è fatto. E’ evidente l’ottica spietata in cui è messo prima l’incriminato stupratore e poi la vendicatrice con figlio e carretto, la voglia di mettere un uomo di fronte alla svergognata narrazione delle sue malefatte e di guardare la sua espressione, tutti bloccati su una barca in mezzo al lago da cui non si può fuggire.

Il britannico Peter Strickland sembra stufo di tutto il grigio che vede intorno a sè e voglioso di toni duri ed estremi, di coerenza e di giudizio inesorabile. Sembra voler fare da sè quel che non fanno gli altri, anche se ci vogliono degli anni, conscio che quel che conta al cinema sono sempre le idee e che queste non costano nulla.
E’ allora difficile, dopo aver visto Katalin Varga, guardare con gli stessi occhi gli altri scialbi esordi che trincerano la loro medietà dietro scuse di budget, millantando difficoltà e problemi. E’ difficile scusare realmente qualcuno per aver realizzato un film non all’altezza di essere visto da un pubblico dopo che Strickland è andato così a fondo in una storia non eccessivamente inventiva ma condotta a petto in fuori. Sapendo di essere nel giusto nel ritrarre esseri umani in difficoltà, le cui certezze sono messe in crisi dalle ambiguità ma non di meno rimangono tali.
http://cameo.cineama.it/focus-on-katalin-varga/
______________________________________________________________


Comparati acest procentaj 95% cu filmele curente "cele mai bune" pe care le cunoasteti de fapt si le admirati de pe mana stanga...
Si apoi, cititi critica, deschizand LINKs interne, full review... In special britanicii...Ramaneti paff...



http://www.rottentomatoes.com/m/katalin_varga/#contentReviews
______________________________________________________________




Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania 720p-subtitrat

http://www.youtubevideo.ro/katalin-varga-2009/

Poate recunoasteti locurile filmarilor...in special ruinele de cetati si biserici...




Vizionare placuta


Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Return to Filme

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron