Cum sa faci protectia muncii cu bani putini
Posted: 27.05.2007 04:37
In contextul integrarii in UE, fiecare companie trebuie sa-si asigure un standard cat mai inalt al managementului conducerii, din toate punctele de vedere. In acest nou ciclu de articole vom urmari sa va aratam cum sa "acoperiti" securitatea muncii (protectia muncii), cu mijloacele care le aveti deja la indemana, pentru a fi asigurati in cazul unui accident de munca sau control de la ITM. Ne vom ocupa de societatile cu un numar de angajati mai mic de 50 de persoane, dupa cum urmeaza:
Mai intai trimiteti toti angajatii la controlul medical de angajare, la un cabinet medical de medicina muncii cu care aveti contract, insotiti de fisa de instruire individuala pentru securitatea muncii(protectia muncii). Acordati atentie, mai ales persoanelor sub 18 ani si femeilor gravide. Angajatii se vor intoarce de la vizita medicala cu fisa stampilata de catre cabinet, impreuna cu fisa de aptitudini medicala. Fisele de aptitudini ale angajatilor se tin toate impreuna, cate un exemplar se da angajatilor, iar o copie va fi prinsa in fisa individuala de protectia muncii(securitatea muncii)corespunzatoare. Apoi organizati structura organizatorica de securitate si sanatate in munca, dand decizii scrise, in urmatorul mod: 1. Administratorul societatii va controla si coordona activitatea de securitate a muncii(protectia muncii) si PSI in cadrul societatii, sau numiti o persoana, numita "persoana desemnata in domeniul securitatii muncii", care sa coordoneze aceste activitati. Persoana desemnata trebuie pregatita in cadrul unui curs in domeniul securitatii muncii. 2. Numiti cate o persoana de la fiecare loc de munca( de ex. birou, sau depozit), ca sef al locului de munca. Aceasta persoana va realiza instructajul periodic in domeniul securitatii muncii cu persoanele din subordine, pe baza unei planificari anuale aprobate de administratorul societatii, va raspunde de comunicarea accidentelor de munca si a bolilor profesionale catre administratorul societatii, de acordarea primului ajutor in caz de accident sau intoxicatie profesionala, precum si de evacuarea persoanelor, bunurilor si a celorlalte materiale in caz de incendiu, pericol sau situatii de urgenta. Aceste atributiuni ale sefului locului de munca se vor trece in fisa postului. Activitatea persoanei desemnate va fi supervizata de administratorul societatii. 3. Intocmiti un document de evaluare a riscului profesional. In cazul unor activitati simple, lipsite de pericole(agenti imobiliari, operator calculator, etc) puteti avea in vedere (bestprotect.ro/evaluarea-riscului.pdf). In cazul unor locuri de munca cu pericol de accidente de munca, imbolnaviri profesionale si alte pericole evidente, contactati-ne. Acest document de evaluare a riscului profesiona(document unic)va fi actualizat la modificarea legislatiei, achizitionarea de noi dispozitive de munca, precum si la modificarea procesului de munca. Intocmiti apoi planul de prevenire si protectie, conform (bestprotect.ro/norme-de-aplicare-a-legii-319-2006.pdf)., conform Art. 46 din repectivele norme. 4. In functie de activitatile pe care le desfasurati, intocmiti instructiuni proprii in domeniul securitatii muncii-instructiuni care arata concret modul de lucru corect (de bun simt) in cazul activitatilor dumneavoastra. Aceste instructiuni proprii ssm, se vor afisa in depozite, in dreptul utilajelor la care se refera aceste instructiuni, samd. 5. Pentru seful punctului de lucru(seful formatiei de lucru), intocmiti in act aditional la fisa postului, care sa contina atributiunile si obligatiile sale in domeniul securitatii muncii. 6. Intocmiti o planificare a instructajelor, care va fi semnata de atat de catre angajator cat si de catre seful locului de munca. Trebuie sa aveti in vedere ca neindeplinirea fiecaruia din punctele de mai sus va poate "aduce" o amenda intre 1000 si 10 000 RON.
Articol preluat de pe situl bestprotect.ro.
Mai intai trimiteti toti angajatii la controlul medical de angajare, la un cabinet medical de medicina muncii cu care aveti contract, insotiti de fisa de instruire individuala pentru securitatea muncii(protectia muncii). Acordati atentie, mai ales persoanelor sub 18 ani si femeilor gravide. Angajatii se vor intoarce de la vizita medicala cu fisa stampilata de catre cabinet, impreuna cu fisa de aptitudini medicala. Fisele de aptitudini ale angajatilor se tin toate impreuna, cate un exemplar se da angajatilor, iar o copie va fi prinsa in fisa individuala de protectia muncii(securitatea muncii)corespunzatoare. Apoi organizati structura organizatorica de securitate si sanatate in munca, dand decizii scrise, in urmatorul mod: 1. Administratorul societatii va controla si coordona activitatea de securitate a muncii(protectia muncii) si PSI in cadrul societatii, sau numiti o persoana, numita "persoana desemnata in domeniul securitatii muncii", care sa coordoneze aceste activitati. Persoana desemnata trebuie pregatita in cadrul unui curs in domeniul securitatii muncii. 2. Numiti cate o persoana de la fiecare loc de munca( de ex. birou, sau depozit), ca sef al locului de munca. Aceasta persoana va realiza instructajul periodic in domeniul securitatii muncii cu persoanele din subordine, pe baza unei planificari anuale aprobate de administratorul societatii, va raspunde de comunicarea accidentelor de munca si a bolilor profesionale catre administratorul societatii, de acordarea primului ajutor in caz de accident sau intoxicatie profesionala, precum si de evacuarea persoanelor, bunurilor si a celorlalte materiale in caz de incendiu, pericol sau situatii de urgenta. Aceste atributiuni ale sefului locului de munca se vor trece in fisa postului. Activitatea persoanei desemnate va fi supervizata de administratorul societatii. 3. Intocmiti un document de evaluare a riscului profesional. In cazul unor activitati simple, lipsite de pericole(agenti imobiliari, operator calculator, etc) puteti avea in vedere (bestprotect.ro/evaluarea-riscului.pdf). In cazul unor locuri de munca cu pericol de accidente de munca, imbolnaviri profesionale si alte pericole evidente, contactati-ne. Acest document de evaluare a riscului profesiona(document unic)va fi actualizat la modificarea legislatiei, achizitionarea de noi dispozitive de munca, precum si la modificarea procesului de munca. Intocmiti apoi planul de prevenire si protectie, conform (bestprotect.ro/norme-de-aplicare-a-legii-319-2006.pdf)., conform Art. 46 din repectivele norme. 4. In functie de activitatile pe care le desfasurati, intocmiti instructiuni proprii in domeniul securitatii muncii-instructiuni care arata concret modul de lucru corect (de bun simt) in cazul activitatilor dumneavoastra. Aceste instructiuni proprii ssm, se vor afisa in depozite, in dreptul utilajelor la care se refera aceste instructiuni, samd. 5. Pentru seful punctului de lucru(seful formatiei de lucru), intocmiti in act aditional la fisa postului, care sa contina atributiunile si obligatiile sale in domeniul securitatii muncii. 6. Intocmiti o planificare a instructajelor, care va fi semnata de atat de catre angajator cat si de catre seful locului de munca. Trebuie sa aveti in vedere ca neindeplinirea fiecaruia din punctele de mai sus va poate "aduce" o amenda intre 1000 si 10 000 RON.
Articol preluat de pe situl bestprotect.ro.