SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING

pista de biciclete

Si chiar daca ne laudam orasul suntem cu picioarele pe pamant. Pentru ca uneori lucrurile par sa se miste atat de incet, iar uneori parca nu se misca deloc...
Ce te deranjeaza cel mai tare in Sibiu?

Posts: 7
Joined: 04.10.2007 12:29
PostPosted: 04.10.2007 13:08
:curses: ce ma inerveaza astia cu pistele de biciclete , in primul rand sunt insuficiente si altcumva unde chiar sunt :worship: , pai sunt o Bataie De Joc :banghead: :mallet: . eu sunt biciclist si ABIA asteptam sa vad pistele :action: credeam :of ce fain sa terminat in unele locuri cu traficul si soferi carora nu le pasa ! DA PE N.... . mai rau . sa incep cu strd.scoala de innot , sa zicem acceptabil dar totusi , prima zi dupa ce au vopsit pe acolo .... parcare !!!! cate masini au parcat nu stiu dar totusi erau acolo , dupa cateva zile am vazut ca cineva ia gonit . a doua problema pai da e acolo dar cat 100 m hmmm cam putin :mallet: . SI mai e strd. mihail kogalnicianu !!! :tantrum: oare care a venit cu :idea2: ideea asta :curses: u stalp in derapta unu in stanga spatiile de urcare pe trotuar ( rampa aia ) se termina exact in mijlocul piste de biciclete . sa zicem ca eu ma-s descurca dar daca stam si ne gandim la batrani pe biciclete , pai ... auu, nu e deloc mai sigur decat pe strada. si nu doar pentru batrani , pentru incepatori si copii , sa dau un exemplu : daca e ud pe jos si vine cineva fara prea multa exp. si incearca sa ocoleasca stalpul si coboara pe rampa aia si ii aluneca roata fara . oare ce se intampla ... direct in CAp.
User avatar
Posts: 1855
Joined: 02.01.2007 15:39
Location: Sibiu
PostPosted: 04.10.2007 14:44
Dada, asa e. Bicileta mea tocmai primita din Austria zace in magazie, si ma manaca in pedale sa ma dau, dar mi-e cam frica prin traficul asta nebun... De abea astept piste ca in vest.
We will always be so much more human than we wish to be...
User avatar
Site Admin
Posts: 1701
Joined: 19.01.2004 12:34
Location: Sibiu, Romania
PostPosted: 04.10.2007 15:20
Pista de biciclete de pe Scoala de Inot
Image
User avatar
Posts: 679
Joined: 05.06.2007 18:35
Location: sibiu
PostPosted: 04.10.2007 17:44
pista de biciclete de pe scoala de inot e o gluma proasta. pe langa faptul ca este doar un desen pe trotuar, deci mereu ocupata de pietoni, calitatea asfaltului este nefavorabila plimabarii cu bicicleta. cat despre "pista" de pe mihail kogalniceanu, numai de bine... :(
“Putini sunt cei care stiu, cat de putin ar trebui sa stie, ca sa stie, cat de putin stiu de fapt”
William Shakespeare

http://www.flickr.com/photos/34567649@N07/

http://www.patrimoniuromanesc.ro/

"Exista ceva mai greu de suportat decat frigul, foamea si intunericul, e rusinea fata de propria lasitate" Vasile Gogea, 20 decembrie 1989

Image
PostPosted: 04.10.2007 18:04
Pistele de pe trotuar sunt foarte periculoase. E mult mai sigur sa circuli pe strada, cu masinile. Daca totusi vrei pe trotuar, atunci la fiecare traversare trebuie sa cobori si sa treci pe langa bicicleta, ca pieton. Altfel cobori pe strada prea repede, iar pentru soferi e ca si cum te-ar fi scos un zeu din burta, ei nu se asteapta sa vii de pe trotuar.

La Helsinki, unde efectele au fost cele mai grave, numarul de accidente pe kilometru parcurs pe o pista de pe trotuar e de 12 ori mai ridicat decat numarul de accidente pe kilometru parcurs cu bicicleta pe strada.

In cele mai multe orase, raportul nu e chiar 12, ci 4 sau 5. Ceea ce, oricum, e enorm.

Daca vreti sa fie mai sigur mersul cu bicicleta, exista doua lucruri care pot sa fie de mare ajutor:

1. cat mai multe biciclete. Cu cat mai multe biciclete, cu atat mai rare accidentele (pentru ca traficul se adapteaza la prezenta lor).

2. bicicletele sa circule pe strada, sa faca parte din trafic in permanenta, nu sa intervina in trafic ex nihilo.
User avatar
Posts: 149
Joined: 31.10.2006 11:17
Location: Sibiu
PostPosted: 04.10.2007 18:15
ideea este ca autoritatile trebuie sa raporteze uniunii europene ca au facut piste pentru biciclete (x km/an). ca sunt sau nu functionale la asta nu s-au mai gandit. problemele reducerii poluarii in orasele mari prin incurajarea renuntarii la masina personala si a folosirii bicicletelor sau a mijloacelor de transport in comun mai putin poluante gen troleibuze sau tramvaie sunt subiecte de f mare actualitate in tarile civilizate ale UE si au uinceput sa fie discutate si in tarile mai putin civilizate ale UE cum este Romania. numai ca noi incurajam aceste activitati in felul nostru: scumpim transportul in comun in loc sa-l subventionam, facem piste de biciclete nefunctionale etc...
adica facem totul de ochii lumii. ca de obicei ne furam singuri caciula. astia suntem si nu ne putem schimba din pacate...
in alta ordine de idei, a fi biciclist in sibiu e o adevarata aventura.
curaj si cat mai putine incidente cicliste
User avatar
Posts: 1442
Joined: 23.11.2005 16:08
Location: Sibiu
PostPosted: 04.10.2007 22:36
As zice sa nu va plangeti!!!! O astfel de pista de bicilisti ca pe strada scoala de inot este un bulevard pentru biciclete. Crede-ti-ma. Aici in Germania pistele de biciclisti sunt foarte inguste si tot pe trotuar, iar in anumite zone chiar pe strada... si aici in germania vad pietoni calcand pe zona de bicilisti, si tot aici in germania vad cum anumite masini nu respecta zona bicilistilor si parcheaza aiurea. un loc insa din germania undeva am vazut ca pista de bicilisti e respectata cu strictete este Ulm. In rest.... la fel de haotic si chiar mai ingust decat exemplul din Sibiu ;)
Enjoy the silence
User avatar
Posts: 308
Joined: 31.10.2006 00:49
PostPosted: 05.10.2007 02:51
Ideea e foarte buna, poti ajunge frumos cu bicicleta din Valea Aurie pana la facultate; ar putea-o prelungi pe langa Bd Coposu pana la gara. E un pic cam lata, si arata ca naiba asa vopsita strident. Puteau sa lase culoarea asfaltului, sa traga doar liniile si din loc in loc sa puna "stampile" cu o bicicleta stilizata, ceva in genul asta:
http://www.pedbikeimages.org/imageDetail.cfm?imageId=754

Cum zice si Mingus: ochii-n paispe la traversari de strada! Redu viteza, si daca vine vreo masina nu traversa pana nu faci "eye contact" cu soferul, adica te uiti la ochii lui pana esti sigur ca se uita direct la tine, ca te-a vazut.

O pista asfaltata de biciclete ar prinde bine pe malul Cibinului, pe panta de langa apa, si pe sub poduri, sa faca legatura din Turnisor/Strand cu Gusterita.
La fel pe Valea Sapunului, de la cimitir pe langa Hipodrom si Vasile Aaron si peste calea ferata.

Cred ca daca astea ar exista multa lume le-ar folosi ca alternativa ieftina/sanatoasa la masini si autobuze, ce ziceti?
PostPosted: 05.10.2007 10:40
Bullseye wrote:E un pic cam lata, si arata ca naiba asa vopsita strident.


Un lucru care imi displace in mod special e ca se consuma foarte multa vopsea, mai ales ca, din cand in cand, pistele mai trebuie si revopsite. La mediu nu se gandeste nimeni?
User avatar
Posts: 149
Joined: 31.10.2006 11:17
Location: Sibiu
PostPosted: 05.10.2007 12:18
prima intrebare pe care mi-am pus-o dupa ce am fost placut impresionat de aparitia pistei de pe scoala de inot: "de ce o fi consumat atata vopsea rosie?" am gasit un singur raspuns plauzibil: "ca sa vada autoritatile ca s-a facut" pentru ca pe biciclisti nu-i ajuta cu nimic culoarea aia si nici pe pietoni. o cantitate mare de vopsea. bani multi cheltuiti. mediu afectat etc.
deci?

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 05.10.2007 13:19
Nu pot sa-mi dau seama din poze, definitia nu este inca suficienta sa-mi dau seama de deosebirea de granulatie dintre asfaltul clasic de alaturi si pista de biciclete...
Dar stiu din Ulm...ceea ce se vede rosu, nu este asfalt vopsit, ci un soi de macadam special, pe baza de zgura rosie (reziduuri de la extragerea prin topire a fierului din minereu, deci oxizi rosii de fier), o zgura care se foloseste si la terenurile de sport, mai nou nu mai este lasata ca pe vremuri praf si pietricele, ci este conglomerata prin lianti si presiune ca un fel de macadam...
Are o granulatie mai aspra decat a asfaltului (care cu timpul devine lucios) si este de fapt minunata contra aquaplaning-ului...Cand se aseaza nu face santulete si nu se deformeaza ca asfaltul..
Si nu lipeste cauciucul bicicletei, cum se intampla cu asfaltul la caldura...
Si ramane neteda si oabla ....(citat aprox.:dreapta ca masa si tare ca samburele de cireasa...)...Dar depinde cum este lucrata...
Si este necesara pentru chiorii de pe trotoar care trebuie sa mearga numai pe rosu (nu vad semne special pentru biciclete pe banda!) sau pentru soferii care vor musai sa parcheze numai pe acest drum rosu...
Dar intai trebuie crescuta obisnuinta...si pedepsiti cei ce calca legea...
Si ..o pista de biciclete fara continuitate, deci legatura continua, nentrerupta dintr-un cap in altul, isi pierde sensul, ca si o autostrada gatuita numai pe doi metri liniari...
Si, cum am spus...pe aceasta pista nu se formeaza aquaplaning!

Mda, asa ca divertisment...
Stiu cel putin de aici din Ulm exista pana in Budapesta? pana la granita maghiara sigur...un drum continuu special pentru biciclete...Poate ajunge odata si la Sibiu/Hermannstadt...

Georg Schoenpflug von Gambsenberg, Ulm/Söflingen, Deutschland

PS:Alta-i problema...La traversarea unei strazi care taie trotoarul pe strada trebuie continuat marcajul rosu si pe strada!, ceea ce nu vad acolo in poza...Altfel: biciclistul are legal (semafor?) liber in fata, trebuie sa treaca, dar ciumetele cu masina sta la colt si asteapta tocmai pe linia de traversare...Daca este marcaj si pe drum...poti sa-l injuri, fotografiezi, raportezi la politie...Pe marcajul de biciclete nu are ce sa caute! Chiar daca trece si pe strada...
Altfel vad intalniri de gradul trei ....cam ca ale mele...numai ca ADLER-ul meu rupea orice masina...Mi s-a mai intamplat si in Ulm...le era o frica de numa....ca...orice ar zice soferul, in oras si mai ales la intersectie trebuie el in special sa fie cu ochii in patru...si rulaj cu viteza-de-pas (Schrittgeschwindigkeit)...[url][/url][url][/url]
Attachments
velocio_klein.jpg
Imprumutata de pe pagina http:/www.johannes.ro
E vorba de ciclismul promovat in Franta. Imi cer scuze webmaster-ului, dar e necesar si semnificativ...
velocio_klein.jpg (13.93 KiB) Viewed 20671 times
Last edited by Retras la cerere on 23.10.2007 13:38, edited 1 time in total.
User avatar
Posts: 149
Joined: 31.10.2006 11:17
Location: Sibiu
PostPosted: 05.10.2007 17:27
domnule Georg, iti spun eu ca acolo e asfalt vopsit. m-am uitat indeaproape. e asfalt vopsit toata ziua.
User avatar
Posts: 1442
Joined: 23.11.2005 16:08
Location: Sibiu
PostPosted: 05.10.2007 18:04
Se va duce vopseaua dupa doua ploi, o iarna friguroasa si in primavara e asfaltul curat ;)
Enjoy the silence

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 05.10.2007 18:53
avaxboy wrote:domnule Georg, iti spun eu ca acolo e asfalt vopsit. m-am uitat indeaproape. e asfalt vopsit toata ziua.


Atunci e mult mai grav si ingrijorator pentru ceea ce si cum inteleg sa faca ceva inaptii din Sibiu....
Daca la asa un fleac de executat au falsificat cu costuri mult mai mari de fapt o treaba, la ce sa ne asteptam cu celelalte lucrari?
Un butoias cu vopsea de aceasta de vreo 60 litri costa in jur de 800-900 EUR...
In fiecare primavara trebuie revopsit...Cu macadam de zgura cum am explicat mai sus ar fi fost cu totul alta situatia... se duce tot asfaltul naibii in 2-3 ani, Pista de Biciclete pe macadam de zgura rezista 20 de ani cel putin....Si atunci nici n-ar mai fi curs trotoarul asa de usor spre afara...l-ar fi tinut fasia de macadam....
Vad in Ulm...trotoarul e ca naiba (portiunea de asfalt) fasia de biciclete (unde este pe macadam!, nu peste tot, din pacate!), deci pista de biciclete pe macadam rezista si este dreapta si plata si neteda...ca noua, dupa ani de zile...Si nu pierde culoare...Numai liniile albe si semnele (stampilele) de bicicleta se sterg si trebuiesc reinnoite o data pe an...
Este grav....este de fapt inselaciune premeditata....Costurile or fi fost raportate ca pentru macadam...

Georg Schoenpflug von Gambsenberg, Ulm/Söflingen, Deutschland

PS: Daca este vopsita, atunci este foarte periculoasa....
Sa explic....Asfaltul devine complet impermeabil si se netezeste prin vopsire...devine lucios....Creste total pericolul de aquaplaning, deci si la o roua simpla sau ceata devine alunecos ca naiba... Fara sa mai discutam, la ploaie....Dar...in noptile de inghet, chiar uscat...se formeaza o pelicula de condens care ingheata...subtire...dar a naibii de eficienta...Iar la ninsoare si...Da, pentru ca unii ca mine folosesc sub orice vreme bicicleta, fie de placere, fie de nevoie... Si la voi nevoia se numeste Tursib....
Attachments
statue21.jpg
Infundatura Necesara?
statue21.jpg (56.36 KiB) Viewed 20592 times
Last edited by Retras la cerere on 30.10.2007 21:47, edited 1 time in total.
User avatar
Posts: 1442
Joined: 23.11.2005 16:08
Location: Sibiu
PostPosted: 07.10.2007 00:54
Domnule Georg, in Romania exista alte standarde si norme momentan. Am citit cateva luni in urma un articol in care Johannis spunea ca asfaltul prelucrat dupa standarde romanesti nu-i bun deloc si tot la 2 ani trebuie returnat. Si astfel a cerut ministrului Orban sa permita sa se mearga dupa normele EU pentru a avea un asfalt mai bun. Insa, mascariciul de Orban ce a raspuns? Ca sa-si vada Johannis de treaba lui si ca reteta de asflat folosita de Romania este ok.

Uitati de aia nu se foloseste metoda de care spuneti dvs. Pentru ca unii ILUMINATI (de bezna prostiei) de pe la Bucuresti nu permit asa ceva.

Eu inca mai astept vremuri bune pentru Romania... vorba aia: Speranta moare la urma. ;)
Enjoy the silence
Next

Return to Asta nu...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron