SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING

Cum sa faci protectia muncii cu bani putini

Si chiar daca ne laudam orasul suntem cu picioarele pe pamant. Pentru ca uneori lucrurile par sa se miste atat de incet, iar uneori parca nu se misca deloc...
Ce te deranjeaza cel mai tare in Sibiu?

Posts: 1
Joined: 27.05.2007 04:34
PostPosted: 27.05.2007 04:37
In contextul integrarii in UE, fiecare companie trebuie sa-si asigure un standard cat mai inalt al managementului conducerii, din toate punctele de vedere. In acest nou ciclu de articole vom urmari sa va aratam cum sa "acoperiti" securitatea muncii (protectia muncii), cu mijloacele care le aveti deja la indemana, pentru a fi asigurati in cazul unui accident de munca sau control de la ITM. Ne vom ocupa de societatile cu un numar de angajati mai mic de 50 de persoane, dupa cum urmeaza:
Mai intai trimiteti toti angajatii la controlul medical de angajare, la un cabinet medical de medicina muncii cu care aveti contract, insotiti de fisa de instruire individuala pentru securitatea muncii(protectia muncii). Acordati atentie, mai ales persoanelor sub 18 ani si femeilor gravide. Angajatii se vor intoarce de la vizita medicala cu fisa stampilata de catre cabinet, impreuna cu fisa de aptitudini medicala. Fisele de aptitudini ale angajatilor se tin toate impreuna, cate un exemplar se da angajatilor, iar o copie va fi prinsa in fisa individuala de protectia muncii(securitatea muncii)corespunzatoare. Apoi organizati structura organizatorica de securitate si sanatate in munca, dand decizii scrise, in urmatorul mod: 1. Administratorul societatii va controla si coordona activitatea de securitate a muncii(protectia muncii) si PSI in cadrul societatii, sau numiti o persoana, numita "persoana desemnata in domeniul securitatii muncii", care sa coordoneze aceste activitati. Persoana desemnata trebuie pregatita in cadrul unui curs in domeniul securitatii muncii. 2. Numiti cate o persoana de la fiecare loc de munca( de ex. birou, sau depozit), ca sef al locului de munca. Aceasta persoana va realiza instructajul periodic in domeniul securitatii muncii cu persoanele din subordine, pe baza unei planificari anuale aprobate de administratorul societatii, va raspunde de comunicarea accidentelor de munca si a bolilor profesionale catre administratorul societatii, de acordarea primului ajutor in caz de accident sau intoxicatie profesionala, precum si de evacuarea persoanelor, bunurilor si a celorlalte materiale in caz de incendiu, pericol sau situatii de urgenta. Aceste atributiuni ale sefului locului de munca se vor trece in fisa postului. Activitatea persoanei desemnate va fi supervizata de administratorul societatii. 3. Intocmiti un document de evaluare a riscului profesional. In cazul unor activitati simple, lipsite de pericole(agenti imobiliari, operator calculator, etc) puteti avea in vedere (bestprotect.ro/evaluarea-riscului.pdf). In cazul unor locuri de munca cu pericol de accidente de munca, imbolnaviri profesionale si alte pericole evidente, contactati-ne. Acest document de evaluare a riscului profesiona(document unic)va fi actualizat la modificarea legislatiei, achizitionarea de noi dispozitive de munca, precum si la modificarea procesului de munca. Intocmiti apoi planul de prevenire si protectie, conform (bestprotect.ro/norme-de-aplicare-a-legii-319-2006.pdf)., conform Art. 46 din repectivele norme. 4. In functie de activitatile pe care le desfasurati, intocmiti instructiuni proprii in domeniul securitatii muncii-instructiuni care arata concret modul de lucru corect (de bun simt) in cazul activitatilor dumneavoastra. Aceste instructiuni proprii ssm, se vor afisa in depozite, in dreptul utilajelor la care se refera aceste instructiuni, samd. 5. Pentru seful punctului de lucru(seful formatiei de lucru), intocmiti in act aditional la fisa postului, care sa contina atributiunile si obligatiile sale in domeniul securitatii muncii. 6. Intocmiti o planificare a instructajelor, care va fi semnata de atat de catre angajator cat si de catre seful locului de munca. Trebuie sa aveti in vedere ca neindeplinirea fiecaruia din punctele de mai sus va poate "aduce" o amenda intre 1000 si 10 000 RON.

Articol preluat de pe situl bestprotect.ro.

Posts: 599
Joined: 21.05.2007 18:41
PostPosted: 03.06.2007 16:13
Foaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrte interesant

Posts: 1
Joined: 25.04.2008 07:52
Location: Sibiu
PostPosted: 20.08.2008 12:04
Succes in continuare domnu' Liviu!

Posts: 279
Joined: 15.05.2007 10:21
PostPosted: 21.08.2008 10:08
liviuion wrote:Trebuie sa aveti in vedere ca neindeplinirea fiecaruia din punctele de mai sus va poate "aduce" o amenda intre 1000 si 10 000 RON.


Asta e important!!!!!!!!!!!!!!

Ma bucur ca a-ti pus topicul asta in "Asta nu". Chiar aici ii e si locul.

Titlul ar fi trebuit sa fie: "Cum sa mai sa mai scoti un ban de la firme, prin protectia muncii" (ceea ce fac unii de genul celui ce a postat topicul):

Esti inspector de protectia muncii. Mergi la firme (de preferat firme mici, in care toata activitatea se desfasoara la birou, si sediul nu este mai mare decat un apartament de bloc) .... si ii ameninti cu amenzi .... ca nu au facuta protectia muncii, ca nu au doua extinctoare/camera , ca nu au indicatoare si plan de evacuare in caz de incendiu (cat de bou poti sa fii sa nu gasesti usa in caz de incendiu, dc sediul firmei are cateva camere si lucrezi acolo de mai mult de 2 zile, dar, in fine, asa e legea) ....etc
Apoi le recomanzi o firma care face protectia muncii (firma detinuta in mod evident, de catre sot)
Se incheie contractul cu firma de protectia muncii, se cumpara extinctoare,
indicatoare si toate prostiile si vine un "expert" pentru a face intructajul personalului referitor la protectia muncii. Pt ca expertul habar nu are ce fac aia la birou, tine o prelegere de juma de ora in care iti explica sa nu bagi degetele in priza, sa nu faci glume la colegi, sa nu impingi colegul pe scari.
Asta a fost protectia muncii..... aaa... si ne-au dat si niste teste cica

Partea a doua: medicina muncii..... alti bani... tot pe degeaba. Se incheie un contract cu o clinica. Odata pe an se merge la control. Programarea e la 8 dimineatza. Ajungem acolo, ne dam seama ca nu toata lumea e programata la ora 8...... Medicul ajunge la 8:30. Pe la 9 iese si ne trimite la un alt cabinet pt ca el tre sa plece nu stiu unde. In fine, pe la 9:30 suntem si noi la rand. Se face un control oftamologic, ni se ia tensiunea si se da verdictul..... nu are nimeni nici o problema, suntem toti sanatosi tun...... e incredibil cate date se pot afla despre om, doar masurandu-i tensiunea

Ce sa mai zic... eu inteleg ca toata lumea trebuie sa traiasca ... dar daca tot iei bani, ar fi fumos si de bun simt sa mai si faci ceva de banii aia........

Posts: 1
Joined: 22.02.2012 21:08
PostPosted: 22.02.2012 21:13
Va supun atentiei si siteul worksafety.ro.
In privinta celor care critica sistemul cu referire la ssm si medicina muncii si eu sunt intr-o masura in acord doar ca in sensul in care ssm-ul trebuie sa devina o activitate cu amploare multmai mare. Cand firmele sunt interesate de maimult vom face mai mult. Deocamdata firmele doresc minimul de conditii legale de desfasurare si straduinta noastra este sa constientizam ce insemna de fapt conceptul de securitate in munca.

Posts: 5
Joined: 14.06.2012 13:32
PostPosted: 15.06.2012 07:07
Exista o groaza de hartii in spatele unui sistem functional. Foarte multe ramuri ale managementului.

Return to Asta nu...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests