SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



2010. Anul celor 17 km de autostrada

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Cel de-al 21-le an de la Revolutie va aduce pentru locuitorii judetului primii kilometri de autostrada. In total, 17,2 km, dintre care siguri sunt doar 14,8 km. Si atatia vor ramane cel putin pana in 2014. Evident, kilometri de autostrada care vor fi inaugurati in anul 2010 fac parte din centura ocolitoare a Sibiului, proiect aflat in lucru de sapte ani deja. In mod aproape sigur, de terminat vor fi terminati 14,8 kilometri de autostrada, la care lucreaza joint-venture-ul Max Boegl - Geiger. Ceilalti 2,4 km de autostrada din centura Sibiului inca nu au fost contractati, desi neoficial au fost promisi spre executie firmei brasovene Vectra Service. Contractul de executie trebuia semnat inca din august anul acesta.Epopeea autostrazilor pe taram sibian, insa, se va incheia deocamdata aici. Autostrada Transilvania va traversa judetul Sibiu in apropiere de Bradeni. Tronsonul care patrunde si pe teritoriul sibian din autostrada Transilvania (sau Bechtel, daca doriti), porneste de la Fagaras si se termina la Sighisoara, avand o lungime de 52 de km si o valoare de 278,4 milioane de euro. Lucrarile ar trebui sa inceapa pe 1 iunie 2010 si sa se termine pe 31 decembrie 2013. Lucru extrem de putin probabil, avand in vedere ca in momentul de fata autoritatile centrale abia lucreaza la "pregatirea demararii procedurii de licitatie pentru atribuirea contractului de proiectare". Evident, autoritatile locale au luat-o inaintea celor centrale si au inceput lucrarile de modernizare ale drumului Sibiu - Agnita (DJ 106), drum care va inregistra o crestere a traficului cu cel putin 15 procente, din momentul finalizarii Autostrazii Transilvania. Drumul care leaga Sibiul de Agnita va fi finalizat in 2011.Cealalta autostrada care traverseaza, deocamdata numai pe hartie, judetul Sibiu este denumita pompos ca facand parte din Coridorul IV Paneuropean - Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Orastie-Sibiu-Ramnicu Valcea - Pitesti - Bucuresti - Constanta. Cei 17 km de autostrada ce vor fi inaugurati in acest an fac parte din acest celebru coridor. Restul primilor kilometri din "coridor" ar fi trebuit sa ii vedem in 2012, intre Orastie si Sibiu, 82,07 km in total. Potrivit autoritatilor centrale. Tot acestea sustin ca lucrarile ar fi trebuit sa inceapa al treilea trimestri al acestui an. Fapt ce nu s-a mai petrecut. Prin urmare, o minune ne poate face sa credem ca Sibiul va mai vedea o autostrada finalizata cel mai devreme la finele lui 2013. Valoarea investitiilor sunt calculate la 823,8 milioane de euro. In cealalta parte, catre Pitesti, coridorul care ar trebui sa traverseze Europa se termina brusc. Tot ceea ce pot spune sigur autoritatile este ca lucrarile pentru cei 116,64 km de autostrada vor costa cel putin 3,246 miliarde de euro. Si ca nu exista surse de finantare.Drumuri judetene: Habemus masterplan!Nici in ceea ce priveste drumurile judetene, anul 2010 nu va fi foarte darnic. Dar, cel putin, vor fi drumuri judetene in lucru, primul dintre acestea fiind DJ 106, cel care leaga Sibiul de Agnita.Si chiar daca anul 2010 nu va aduce niciun drum judetean finalizat, autoritatile judetene vor putea pune pe masa un nou document - "masterplanul infrastructurii rutiere". Acesta tocmai a fost finalizat in ultima luna a lui 2009 si calculeaza sec - pentru modernizarea drumurilor judetene din Sibiu este nevoie de 922, 31 milioane de lei, fara TVA. Pentru a avea si drumuri comunale modernizate, mai este nevoie de alte 191,8 milioane de lei, tot fara TVA. In total, peste 265 de milioane de euro. Ca sa intelegem cat inseamna aceasta suma este indeajuns sa spunem ca este de 21 de ori mai mare decat a alocat in acest an Consiliul Judetean la intreg capitolul Transporturi din bugetul judetean. Aceste cifre au fost calculate de institutul Icertrans SA, angajat de CJ Sibiu sa realizeze acest "masterplan". Documentul nu picteaza o imagine fericita nici in ceea ce priveste situatia actuala a drumurilor. "Infrastructura de transport publica locala (drumuri judetene si drumuri comunale) este in general necorespunzatoare si in special in zonele montane din judetul Sibiu. Daca drumurile nationale sunt modernizate integral, drumurile judetene si comunale sunt modernizate doar pe 55 km din 1342 km lungime totala, ceea ce reprezinta 4,2 % din total. De asemenea doar 41,5 % (558 km) din drumurile judetene si comunale au imbracaminti rutiere usoare, diferenta de de 59,4 % (784 km) fiind reprezentata de imbracaminti pietruite si din pamant", se arata in documentul elaborat de Icertrans.De lucrat, din fonduri europene in special, se vor asfalta o parte din drumul Sibiu - Agnita, Jina - Sugag, Rasinari - Orlat, Ocna Sibiului - Slimnic, Carta - Agnita, Cristian - Jina si Sadu - Sadurel.Sa ne cunoastem prirotatile!Masterplanul infrastructurii rutiere din judetul Sibiu a stabilit si care este ordinea in care drumurile judetene ar trebui modernizate. Cap de lista este Sibiu - Agnita - limita judetului Mures. Pe locul doi este situat DJ 106C, adica Sibiu - Cisnadie - Sadu, pentru care vor fi necesari 6,67 milioane de lei, fara TVA si fara a intra in costuri podurile si podetele de pe traseu. Seica Mare - Mihaileni - Metis - Vecerd - int. DJ 106 este al treilea drum judetean din Sibiu care ar trebui modernizat si ar necesita investitii de 37,24 milioane de lei. In fine, la rand asteapta Medias - Mosna - Pelisor - Barghis si DN1 - Cisnadie - Cisnadioara - intrare Rasinari - Poplaca - Orlat - Sacel, pentru ambele drumuri fiind necesare peste 60 de milioane de lei. Restul drumurilor de modernizat tin de un orizont prea indepartat pentru a ne incarca memoria. Poate este demn de amintit ca printre ultimile prioritati, potrivit documentului intocmit de Icertrans sunt situate in preajma comunei Iacobeni, drumul ce leaga Avrigul de Poiana Neamtului sau cel care leaga Alma de Atel si Richis.Masterplanul infrastructurii rutiere include si prioritatile in ceea ce priveste modernizarea drumurilor comunale. Pe loc de frunte sta aici drumul din colonia Marsa, pentru care sunt necesari 349.000 de lei. Talmaciu - Talmacel ar fi a doua prioritate, in valoare de 1,87 milioane de lei. Podiumul prioritatilor comunale este inchis de Sura Mare - Hamba, unde investitiile necesare se cifreaza la 1,02 milioane de lei.
de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate marti, 22 decembrie 2009






Poza Zilei Sibiu - Sibiu Cycling Tour 2020

Sibiu Cycling Tour 2020
~ 11 august 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 27 iulie 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 07 2020 07:25 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter