SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



A1. Autostrada de Sibiu

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Saptamana cea mare pica, anul acesta, in decembrie pentru sibieni. Miercuri, 1 decembrie, este planuita deschiderea circulatiei pe centura ocolitoare a Sibiului, care, pe o lungime de 17,2 km este botezata autostrada A1. Totusi, taierea oficala a panglicii ar putea fi devansata cu o zi sau doua: totul depinde de agenda premierului Emil Boc.

In prima zi a acestei saptamani ar trebui incheiate procedurile de aplicare a marcajelor pe centura Sibiului. Tot in aceasta zi, montarea parapetilor ar trebui incheiata, la fel si montarea semnelor de circulatie si a indicatoarelor. O parte din acestea au fost deja montate. `Autostrada A1, drumul european E85`, scrie pe cele montate deja la finalul saptamanii trecute. Centura ocolitoare cu profil de autostrada va face parte din viitorul coridor IV paneuropean, pentru care europenii au cerut prioritate. `In decembrie ar trebui lansata licitatia de executie pentru tronsoanele de pe Sibiu – Orastie. La fel, in stadiu avansat de lucru sunt documentatiile pentru autostrada care sa continue centura Sibiului catre Boita`, au declarat surse oficiale pentru Turnul Sfatului.

Pana atunci, insa, constructorii centurii lucreaza intr-un ritm de invidiat, mult mai aprig decat cel din vara acestui an. `Au ajuns cele doua masini de aplicat marcaje. Sambata incep lucrul, desi doar de duminica era programat. Cel tarziu luni, vor termina`, au aratat oficialii centurii reporterilor Turnul Sfatului, alaturi de care au parcurs traseul celor 20,8 km de centura. `Nu credeati ca o sa fie gata. Asa scriati parca, nu? Ei, ce o sa faceti acum, o sa dati o dezmintire?`, zambesc oficialii. Dar si ei recunosc ca, in timpul verii, lucrurile inaintau mult mai lent. `Au inceput sa lucreze intr-un ritm bun abia de catre toamna`, recunosc ei.

Ziua inaugurarii

La mijlocul saptamanii trecute, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, anunta directorii de institutii deconcentrate de la Sibiu sa nu isi faca program pe 1 decembrie. Este ziua in care premierul Emil Boc a fost invitat sa vina sa deschida traficul in jurul Sibiului. Dar lucrurile nu erau batute in cuie. `Nu stiu daca e intai decembrie. Depinde de premier, de agenda dumnealui`, spune Daniela Draghia, director adjunct in cadrul Companiei de autostrazi si drumuri nationale din Romania. Nici ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, nu avea agenda completata pentru Ziua Nationala a Romaniei. `Inca nu se stie sigur. Se va stabili zilele viitoare. Veti primi un comunicat de presa`, a transmis in ziua de vineri, pentru Turnul Sfatului, unul din consilierii Ancai Boagiu.

La fel, restul autoritatilor locale sunt in stand-by. `Sedinta festiva cu ocazia zilei de 1 decembrie, depunerile de coroane, sunt programate pentru ora 11. Dar s-ar putea ca programul sa fie modificat, in functie de inaugurarea centurii`, i-a anuntat pe consilierii judeteni presedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.

Veste buna. Dar nu si pentru Cristian

Inaugurarea centurii ocolitoare a Sibiului ar fi trebuit sa fie un prilej de bucurie si pentru locuitorii Cristianului. Planurile initiale, din 2002, ale variantei de ocolire prevedeau ca si Cristianul va beneficia de acest proiect. In 2007, insa, proiectul a fost scurtat. Primarul comunei, Ioan Seuchea, are insa sperante mari. `Intr-un an, doi, se rezolva si Cristianul. Vine autostrada, va fi prima portiune construita, asa m-au asigurat oameni «de sus». Acum, oamenii de aici, ce sa zica dupa ce au aflat ca nu va mai fi centura? La biserica, in dreptul ei, se gatuie mai tot timpul circulatia, iar in timpul zilei trebuie sa astepti si cinci, uneori zece minute ca sa poti traversa. Dar eu am speranta ca se va rezolva`, spune primarul din Cristian.

O istorie de opt ani

Centura ocolitoare a Sibiului a fost un proiect a carui executie a fost licitata in 2002. Semnarea contractului de executie cu Todini a avut loc pe 12 septembrie 2003, iar lucrarile au inceput in primavara lui 2004. Pe atunci, centura era proiectata sa aiba o lungime de 23 de km, din care 14,8 km sa fie cu profil de autostrada, iar restul de 8,74 de km sa aiba profil de drum national. Costurile acestei lucrari prevazute in contract erau de 52,576 de milioane de euro, din care 75% (39,432) asigurate prin fondurile nerambursabile ISPA. In martie 2005, desi lucrurile scartaiau deja, oficialii ministerul Transporturilor au anuntat cu mare pompa prima modificare a proiectului: cei aproximativ sapte din ultimii 8,74 de km de centura nu vor mai fi executati cu profil de drum national (o banda pe sens), ci vor fi ridicate la rang de autostrada. Minunea nu a durat mult. In septembrie 2005, cei peste 300 de muncitori angajati de italieni au amenintat cu greva in lipsa unui contract colectiv de munca. Protestele, `soldate` si cu mici greve spontane, au durat cateva saptamani. La numai un an, insa, oficialii de la Todini decid sa intrerupa munca, pe motiv ca ultima factura, de aproximativ sase milioane de lei, era contestata la plata. Au urmat negocieri si, in noiembrie 2006, cei de la Todini au reinceput lucrul. Pentru o zi, caci banii promisi de CNADNR nu au mai intrat in conturi. Negocierile au fost reluate inclusiv la interventia premierul italian din acea vreme, Romano Prodi, venit la Bucuresti alaturi de Luiza Todini, managerul companiei de constructii. In martie 2007, insa, decizia de reziliere a contractului a fost luata. Pana in acel moment, stadiul oficial al lucrarilor anuntat de CNADNR era de 39,74%, iar platile efectuate numarau 23,19 milioane de euro.

Ceea ce a urmat este istorie recenta. In 2008, centura a fost impartita in doua sectiuni: prima de 14,8 km de autostrada, iar a doua, formata din 2,4 km de autostrada si 3,6 km de drum judetean (106B), care urma reabilitat.

Prima sectiune a fost atribuita consortiului format din Max Boegl – Geiger – Comtram, pentru 48,8 milioane de euro (fara TVA). Cei de la Comtram s-au retras inca de inceput din asociere, fara sa mai contribuie la constituirea garantiei de buna executie. La finele lui 2009, sectiunea a doua a centurii, lucrare estimata la 18 milioane de euro inainte de licitatie, este atribuita firmei Vectra Service din Brasov, pentru suma de 9,6 milioane de euro. Brasovenii au facut minuni: desi au inceput lucrul abia in primavara acestui an, au terminat mare parte din lucrare cu mai bine de patru luni mai devreme.

Garantie de doi ani

Lucrarile la centura ocolitoare a Sibiului au o garantie de doi ani. Daca includem si taxa pe valoare adaugata, pretul centurii este de aproximativ 93 de milioane de lei. Sumele provenite din fondurile ISPA au fost deja facturate integral, restul lucrarilor de executat urmand a fi achitate din fonduri guvernamentale. Tot in cursul acestui an este preconizata si darea in folosinta a unei bune parti din sistemul de iluminat al nodurilor de pe centura ocolitoare a Sibiului.

de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 29 noiembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - FITS 2016

FITS 2016
~ 19 noiembrie 2018 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 21 iunie 2015 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 21 06 2015 03:24 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 18 octombrie 2017 )
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter