SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Aeroportul Sibiu: cine il receptioneaza?

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »


Dupa cum era de asteptat, cel care a condus Comisia de receptie finala a lucrarilor de modernizare a Aeroportului sibian a demisionat din aceasta functie. Cel propus in locul sau a facut acelasi lucru acum aproximativ trei luni.

Schimbarea conducerii Consiliului Judetean Sibiu duce si la schimbarea celor responsabili de receptia lucrarilor la Aeroportul Sibiu, lucrari care fac acum obiectul mai multor procese. Pana la alegerile locale, Comisia de receptie a fost condusa de Constantin Sovaiala, fostul vicepresedinte al Consiliului Judetean Sibiu. Noul presedinte al CJ, Ioan Cindrea, a declarat public faptul ca ar dori ca Sovaiala sa conduca in continuare aceasta comisie. Insa la discutia de miercuri, intre Cindrea, Sovaiala si fostul presedinte al CJ Sibiu, Martin Bottesch, a fost prezentata o demisie: a lui Constantin Sovaiala. El si-a depus demisia dupa prezentarea raportului legat de situatia receptie de la Aeroport, raport solicitat zilele trecute de Cindrea.

Noul `responsabil`: Ioan Banciu

`Voi stabili o noua comisie de receptie. Drept presedinte il voi propune pe domnul Ioan Banciu, vicepresedintele Consiliului Judetean. As vrea ca din comisie sa faca parte si directorul economic al Consiliului Judetean, dar si secretarul judetului`, a declarat Ioan Cindrea. Cel propus de el sa conduca lucrarile de receptie a demisionat din aceasta Comisie inaintea alegerilor locale. `Conjunctura se schimba. Voi incerca sa il conving pe domnul Banciu`, a comentat scurt Cindrea. Primul contact direct al lui cu situatia complicata a Aeroportului sibian a avut loc zilele trecute, cand cei de la Max Boegl i-au trimis o adresa prin care anunta ca ei considera receptia finala a lucrarilor realizata si solicita returnarea garantiei de buna executie a lucrarilor. Capatul pistei Aeroportului, insa, este in continuare in aer, dupa ce in vara lui 2010, dealul construit pentru a folosi la prelungirea pistei a alunecat pe o portiune de cateva zeci de metri.
Acum doua saptamani, Ioan Cindrea a declarat ca va mai incerca o conciliere cu partile implicate in lucrarile de reabilitare a Aeroportului. `O sa ii rog sa rezolve problemele pe cale amiabila. Dar daca ei nu se pun de acord cu cine este vinovat si cu cat, o sa mergem intr-un proces puternic. Dar eu cred ca de urgenta trebuie facuta receptia`, declara Cindrea. Daca Aeroportul va fi receptionat `cu obiectiuni` sau daca se va astepta finalizarea proceselor, asta tine de noua comisie de receptie, adauga acum Cindrea.

Procese de milioane de euro

Pe tema lucrarilor la Aeroportul international Sibiu, in prezent sunt in derulare doua procese. Unul a fost stramutat la Tribunalul Bucuresti, unde constructorii de la Max Boegl cer CJ Sibiu daune in valoare de 28 de milioane de lei (lucrari efectuate si neplatite si penalitati pentru diferite intarzieri din partea CJ Sibiu). Cel mai amplu proces este cel stramutat de la Sibiu la Targu Mures. In cadrul acestei actiuni, CJ Sibiu a dat in judecata atat proiectantii (Iptana si Obermeyer), cat si consultantii – diriginte de santier (Dornier Consulting), precum si constructorii de la Max Boegl. CJ Sibiu cere daune de 15 milioane de euro, pentru remedierea pagubelor produse. In cadrul acestui dosar a intervenit si Administratia romana a serviciilor de trafic aerian – Romatsa, regie autonoma care a suferit pierderi la sistemul de ghidaj al aeronavelor. In urma alunecarilor de teren, cablurile sistemului amintit au fost rupte, fiind necesare lucrari atat de remediere a comunicatiilor, cat si de relocare a sistemului denumit ILS.

Proiectantii, tinuti in proces

In dosarul judecat la Targu Mures au avut loc, pana acum, cinci infatisari. Celor de la Iptana si Obermeyer, instanta le-a respins cererea de prescriptie a responsabilitatii. Cele mai ample discutii s-au iscat, insa, in jurul Raportului de expertiza tehnica realizat in octombrie 2010, de catre prof. dr. ing. Anton Chirica. Potrivit acestui Raport, principala problema este calitatea pamantului de umplutura. `Completata` de un proiect deficitar la capitolul drenaj, aceasta problema a dus inevitabil la alunecarile de teren.
de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 06 august 2012






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 19 noiembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter