sep 08 2004
|
|
Desi poate părea macabru, există afaceri profitabile de pe urma accidentelor rutiere. Masinile făcute praf, care nu mai pot fi reparate pentru a fi repuse în circulatie, iau de obicei drumul depozitelor de fier vechi, nu înainte de a fi dezasamblate de orice piesă care mai este în stare de functiune. Oricât de putin credibil ar părea, există persoane care se ocupă cu asemenea treburi si scot un profit de câteva mii de euro pe lună. Reporterii Ziarului Obiectiv au dat de urma unei astfel de persoane care ne-a lămurit în ce constă afacerea si cum se derulează ea. "Cumpăr masini făcute praf" Probabil ultimul lucru la care se asteaptă proprietarul unei masini distruse total într-un accident rutier este să găsească lipit de fiarele distorsionate un biletel pe care scrie : "Doriti să vindeti acest autoturism, vă rog să sunati la următorul telefon..." . Formezi numărul si afli că autoturismul tău făcut “armonică" prezintă interes pentru o anumită categorie de afaceristi. Un accident în care o masină a fost distrusă ne-a pus astfel în legătură cu un brasovean care de câtiva ani se ocupă cu achizitionarea de masini avariate în accidente rutiere. De afaceristul cu masini prăpădite în accidente am dat tot dintr-un biletel găsit într-un autoturism avariat, abandonat pentru câteva ore pe marginea drumului Sibiu-Brasov. Astfel, am aflat că pretul unei masini distruse aproape în totalitate se ridică la câteva sute de euro, dar foarte rar depăseste pragul de 1.000 de euro. "Înainte să le cumpăr, mă uit putin la ele, să văd ce mai au în stare de functiune. Mă pricep la masini, asa că îmi dau seama dacă au fost scoase anumite piese după accident. Pretul se face în functie de toate astea, plus marca masinii si anul de fabricatie. Mai sunt necesare si actele masinii si dovezile de radiere" , ne-a spus acesta, dorind în schimb să-si păstreze anonimatul. Prietenii de la rutieră sunt de mare ajutor În principiu, afaceristul îsi scoate banii din vânzarea separată a pieselor bune iar restului sunt bune de fier vechi. De accidente află de la câtiva prieteni de la politia rutieră sau agentii de asigurări, care fac si o evaluare preliminară a masinii si îi transmit dacă afacerea merită sau nu. Sigur, pentru un mic comision. Până la urmă, profitul lunar al unei persoane care se ocupă cu cumpărarea de masini făcute praf este, dacă accidentele sunt în număr destul de mare, de câteva mii de euro pe lună. Întelegere de la firmele de asigurări Una dintre problemele în cazul acestei afaceri este existenta obligatorie a asigurării CASCO. Masinile distruse total sunt preferate deoarece companiile de asigurări nu le mai pot trimite spre reparatii si plătesc integral valoarea asigurării. Sfatul pe care l-am primit a fost să ne întelegem cu reprezentantii companiei pentru a ne lăsa masina după ce ne-au plătit asigurarea. "De cele mai multe ori poti să cazi la întelegere cu ei si să păstrezi masina. Oricum, când ajunge la mine, trebuie să am dovada radierii masinii" , a mai spus brasoveanul. Alt pont pe care l-am primit a fost că nu trebuie să umblat la masină înainte ca el să o vadă, dându-ne asigurări că îsi dă seama de acest lucru si nu poate fi tras în piept. tinând cont de faptul că majoritatea celor care ajung să detină masini distruse au rude decedate sau rănite grav, sau au ajuns chiar ei în stare critică în mâna medicilor, se pot gândi la varianta unei întelegeri cu un astfel de afacerist, chiar de pe patul de spital. Adrian DAVID Alte stiri adaugate miercuri, 08 septembrie 2004Arhiva stirilor locale |
|