ian 15 2013
|
|
![]() Aproximativ 35 de km de autostrada nou-nouta si mai bine de 80 de km de drum national reparat capital ar trebui sa aduca sibienilor noul an 2013. Exista, insa, serioase indicii ca astfel de vesti bune pot veni doar partial. La finele saptamanii trecute, pe tot drumul dintre Sibiu si Medias nu era nici urma de echipe de lucru. Santierul de reabilitare a DN 14 Sibiu – Medias – Sighisoara a intrat in conservare din decembrie anul trecut dupa ce, in graba, muncitorii au mai eliminat din groaznicele portiuni sapate in chiar mijlocul strazii. Potrivit contractului semnat initial, reabilitarea celor 80 de km de drum national ar fi trebuit receptionata luna viitoare. Insa pe drum abia a fost asternut un strat de binder, nici acela peste tot, mai sunt multe poduri unde lucrarile nici nu au fost incepute, iar in judetul Sibiu, Sura Mica este singura localitate in interiorul careia cei de al Strabag au inceput lucrul la santuri si podete. Noul termen de finalizare acceptat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania este 5 septembrie 2013. Ceea ce arata ca cei de la Strabag nu au recuperat deloc din intarzierea de sase luni cu care au inceput lucrarile. "In cel mai rau caz, vor mai ramane pentru anul viitor mici detalii care nu ar incurca deloc traficul rutier. Dar, in principiu, ar trebui sa terminam intreaga lucrare anul acesta", au declarat angajati ai Strabag. Oficial, cei de la Strabag au anuntat inca de la inceputul proiectului ca nu vor sa faca declaratii despre mersul lucrarilor. La autostrazi nu au fost aprobate modificarile . Inca Daca pe DN14 nu a aparut inca nici urma de muncitor, cele mai "fierbinti" puncte de pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sibiu – Orastie erau animate inca din primele zile ale acestui an. Saptamana trecuta, angajatii Impregilo lucrau la viaductul de la Aciliu, in timp ce pe lotul patru angajati de la Euro Construct Trading 98 – Astaldi continuau lucrarile la tunelul din dealul Sacelului. Intreaga Autostrada Sibiu – Orastie, din care fac parte si cele doua loturi de pe teritoriul judetului Sibiu, ar trebui finalizate in aprilie anul acesta. Constructorii au invocat insa probleme cu alunecarile de teren, solicitand prelungirea termenelor pana in toamna anului. Potrivit unor surse oficiale, nu prelungirea termenelor este cea mai importanta problema a momentului. "In mod realist, lucrarile tot catre iarna acestui an se vor incheia. Daca nu apar probleme cu finantarea". Aceste din urma probleme tin de cresterea costurilor la lucrari, cresteri care nu au fost, deocamdata, aprobate de CNADNR, beneficiarul lucrarilor. Schimbarile politice din ultima perioada par sa fi contribuit la amanarea luarii unei decizii care tine si de cofinantatorul principal al proiectului, Uniunea Europeana. Cifre si date DN 14, Sibiu – Medias – Sighisoara - 79,13 km, valoare 162,8 milioane de lei, fara TVA - constructor: Strabag AG - 22 de poduri si 179 de podete, plus intravilanul localitatilor de pe traseu - termen nou impus de CNADNR: 5 septembrie 2013 Lotul III autostrada Sibiu – Orastie - 22,11 km, valoare 604,7 mil. lei fara TVA - antreprenor general: Impregilo SpA - trei poduri peste cursuri de apa, trei pasaje peste cai de comunicatie, un viaduct (cel de un km de la Aciliu), un nod rutier (Apoldu de Jos), un spatiu de parcare si servicii - termen nou estimat pentru finalizare: noiembrie 2013 Lotul IV autostrada Sibiu – Orastie - 16,61 km, valoare 484,83 mil. lei fara TVA - antreprenor general: asocierea Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL (Romania) – Astalrom SA - sase pasaje, doua poduri, doua noduri rutiere (Saliste, Sibiu vest), tunel (dealul Sacel), un spatiu de servicii, un centru de intretinere si monitorizare - termen nou estimat pentru finalizare: noiembrie 2013 sura mica medias romania saliste apoldu de jos santier turnul ioan sighisoara cnadn sacel uniunea europeana ion judetul sibiu aciliu cnadnr dn1 dn14 pal autostrada sibiu monitorizare uta cupe lulu alunecarile de teren orastie de Traian DELEANU ![]() Alte stiri adaugate marti, 15 ianuarie 2013Arhiva stirilor locale |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |