SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Boc si Ariton au dat startul pe centura

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Deschiderea oficiala a centurii ocolitoare a Sibiului a strans la un loc, pe podul de pe DN1 al variantei de ocolire, toate oficialitatile locale, in ciuda vremii urate, a vantului si a ploii.

Prefectul Constantin Trihenea, omul de afaceri Ilie Carabulea, patronul Holdingului Atlassib si al societatii Comtram, una dintre societatile care au lucrat pe centura, Gheorge Aldea, presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura, deputatii PDL Raluca Turcan, Cornel stirbet si Gheorghe Roman, fostul lider PD, Nicolae Nan, seful Inspectoratului de Politie Sibiu, Tiberiu Ivancea, vicepresedintele Consiliului Judetean Sibiu, Constantin sovaiala, primarul Mediasului, Teodor Neamtu, directori ai institutiilor deconcentrate din Sibiu, primari din judet, reprezentanti ai firmelor constructoare si ai firmelor de consultanta, sefii Regionalei de Drumuri Nationale Brasov, consilieri locali si judeteni au fost prezenti la evenimentul de ieri.

Premierul Boc a venit de la Bucuresti cu masina, in jurul orei 15.00.

L-a intampinat Ion Ariton, a vorbit scurt cu constructorii, a taiat panglica de inaugurare, a dat declaratii de presa, dupa care a facut o tura cu masina pe proaspat inaugurata centura.


Centura a trecut primul test

"Sibienii scapa de traficul greu", a fost primul lucru pe care l-a spus Emil Boc, adaugand ca si-au tinut promisiunea din 2009 si au stabilit un obiectiv prioritar ca in decembrie 2010 centura Sibiului sa fie finalizata in regim de autostrada.

Premierul i-a felicitat pe toti cei care s-au implicat, pe ministrul Ariton, pe parlamentari, pe prefect, pe constructori.

Centura da startul realizarii tronsonului de autostrada Sibiu - Pitesti, a spus premierul si a adaugat ca a reusit ca o portiune de 20 kilometri sa fie finantata prin fonduri europene, iar restul printr-un parteneriat public - privat.

Boc a enumerat si alte centuri la care se lucreaza in acest moment si alte lucrari care vor incepe, a spus ca Guvernul pe care il conduce va lua masuri pentru ca Romania sa consume cat produce, iar din bani imprumutati sa fie distribuiti spre dezvoltare.

"tara aceasta are o sansa sa se dezvolte daca nu vom reveni la masuri populiste. (...) Dupa vreme rea vine si vreme buna", a mai spus Boc, adaugand ca va continua sa investeasca in dezvoltare.

Premierul a urcat la volanul unei Dacii Duster, cu un pahar de apa pe bord, si a condus pe tot traseul centurii.

"Nu s-a varsat nicio picatura. Primul test a fost trecut si la propriu", a spus Boc, adaugand ca asteapta sa vada cum se va comporta si in timp centura, care are o garantie de doi ani, si spera ca si sibienii se vor bucura de aceasta investitie, iar pentru cei care tranziteaza zona va fi o economie de timp si de benzina.

Centura ocolitoare a Sibiului este singurul program ISPA din aceasta categorie care a reusit sa absoarba toate fondurile.


Ariton vrea autostrada dinspre Sibiu

Ministrul Ion Ariton a spus ieri ca centura ocolitoare a Sibiului este un prim inceput pentru Coridorul IV pan european.

"Pentru sibieni a fost o investitie foarte grea si foarte importanta. Ma bucur ca s-a finalizat astazi, de 1 Decembrie, si cred ca de astazi va fi mai multa liniste in oras", a spus ministrul Economiei.

Ion Ariton a adaugat ca va face tot ce poate ca viitoarea autostrada care va face parte din Coridorul IV pan european sa inceapa in ambele sensuri dinspre Sibiu, practic, sa inceapa constructia dinspre Sibiu spre Valcea si tot dinspre Sibiu spre Deva.

De altfel, Ion Ariton este unul dintre politicienii care s-au implicat intens in realizarea centurii ocolitoare inca de pe vremea cand era prefect al judetului Sibiu, in problemele legate de mutarea utilitatilor, de exproprieri, a mediat conflictul cu fostul constructor, Todini, iar in ultimii ani a avut un rol important in asigurarea finantarii.

Vasile Isac, coordonatorul de proiect din partea consultantului si Edwald Brandner, coordonatorul de proiect din partea constructorului, spun ca au avut un sprijin deosebit din partea autoritatilor, si in special a ministrului Ion Ariton, care a fost in permanenta in legatura cu ei, i-a sprijinit in alocarea fondurilor la timp si s-a implicat trup si suflet pentru ca centura sa se finalizeze in termen.


Centura Sibiului masoara 17 km de autostrada si 4 km de drum national

Centura ocolitoare a municipiului Sibiu masoara 21 de km, din care 17 km de autostrada si aproape 4 km de drum national, iar perioada de garantie oferita de constructori este de doi ani. Lucrarile la centura Sibiului au fost impartite in doua tronsoane: primul, in lungime de 15 km, iar al doilea masoara 2,4 km de autostrada si 3,6 km de drum national (in speta reabilitarea drumului judetean 106 B Sibiu - Ocna Sibiului). Lucrarile pe primul tronson al centurii Sibiului au fost adjudecate de consortiul de firme Max Boegl - Geiger - Comtram, valoarea contractului fiind de aproape 49 milioane de euro. Pe tronsonul doi, licitatia de executie a fost castigata de societatea Vectra Service, pentru aproape 10 milioane de euro. La primul tronson, lucrarile au inceput in vara lui 2008, in timp ce pe primul tronson s-a lucrat intens in acest an, constructorul fiind intarziat de ploile din primavara.

Vectra Service a finalizat tronsonul doi desi termenul era aprilie 2011.

Daca punem la socoteala contractele de executie, contractul de consultanta si supervizare, exproprierile de teren, despagubirile, mutarea utilitatilor de pe traseul centurii si costurile neluate in calcul initial, centura Sibiului a costat in jur de 100 de milioane de euro. Finantarea centurii Sibiului a fost asigurata in proportie de 75 la suta de Uniunea Europeana, prin programul ISPA, restul de 25 la suta fiind contributia Guvernului, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale. in acest moment, fondurile europene au fost cheltuite in totalitate, lucrarile care au mai ramas de executat si care nu impiedica circulatia rutiera sunt decontate din fonduri guvernamentale.

Parte a Coridorului IV pan-european

Centura Sibiului este inclusa in coridorul IV pan-european al Autostrazii Nord-Sud Trans-europene. Aceasta traverseaza Romania de la Est la Vest, trecand prin Nadlac, la granita cu Ungaria, apoi prin Arad, Deva, Sibiu, Curtea de Arges si Pitesti catre Bucuresti si mai departe, prin Fetesti, ajungand la Constanta. Coridorul IV pan -european continua prin Bulgaria (Sofia), trece in Grecia si se termina la Patras. in ceea ce priveste Sibiul, bucata de autostrada Sibiu - Pitesti va cuprinde 20 de km, ce vor fi construiti din fonduri europene, restul urmand sa fie impartit in doua tronsoane ce vor fi realizate prin partneriat public-privat cu societatile care vor concesiona aceste tronsoane. Costurile la autostrada Sibiu - Pitesti, in lungime de 116 km, sunt estimate la aproximativ 3 miliarde de euro. Pe teritoriul nostru, acest coridor de transport cuprinde 16 tronsoane de autostrada si centuri ocolitoare. Fondurile pentru realizarea acestor lucrari provin de la Uniunea Europeana, prin ISPA, banci de investitii, granturi si bugetul de stat.


PDL multumeste

Conducerea Biroului Permanent Judetean Sibiu al PDL a trimis ieri un comunicat de presa in care vorbeste despre inaugurarea centurii ocolitoare a Sibiului:

"Conducerea organizatiei judetene a PDL isi exprima satisfactia prilejuita de finalizarea lucrarilor la centura ocolitoare a municipiului Sibiu. Se poate spune ca promisiunea premierului Emil Boc, adresata sibienilor cu prilejul vizitei pe santierul centurii, in luna februarie a acestui an, a fost indeplinita. in sfarsit, orasul va fi degrevat de transportul rutier de tranzit, in special de mare tonaj, acest lucru fiind asteptat cu mult interes, mai ales de sibienii care au suportat, ani la rand, zgomotul si poluarea provocate de acesta pe strazile unde locuiesc. Ca organizatie locala a partidului aflat la guvernare, ne simtim obligati sa le multumim, la fel si tuturor locuitorilor municipiului nostru, pentru rabdarea si intelegerea de care au dat dovada, in toata perioada celor sase ani de la inceperea lucrarilor.

in realizarea proiectului centurii ocolitoare a Sibiului s-au investit, din fondurile europene ISPA si ale Guvernului Romaniei, aprox. 100 milioane de euro, din care 14 milioane de euro au costat exproprierile. Practic, aceasta noua artera de circulatie auto consta din 16,60 kilometri de autostrada si 3,6 kilometri de drum national. Partea de autostrada face parte din Culoarul IV European, care va face legatura intre Constanta de Nadlac.

Proiectul centurii Sibiului a suferit o serie de modificari si au fost mai multe termene de finalizare. De asemenea, fata de momentul de inceput, si constructorii s-au schimbat, dupa ce lucrarile au fost oprite (2006-2008). Toate acestea au generat modificari ale costurilor, pe fondul evolutiei preturilor pe piata imobiliara si de constructii. Din aceasta perspectiva, apreciem implicarea, dupa 1 ianuarie 2009, a parlamentarilor PDL Sibiu, in special a d-lui senator Ion Ariton, in asigurarea finantarii continue a lucrarilor, din partea Guvernului Romaniei. De altfel, interesul domniei sale fata de aceasta investitie s-a manifestat inca din perioada in care a fost prefect al judetului Sibiu. Iar inaugurarea centurii ocolitoare reprezinta indeplinirea uneia din promisiunile electorale ale domniei sale, in campania alegerilor parlamentare pentru mandatul 2008-2012.

Multumim Guvernului Romaniei, premierului Emil Boc, pentru respectarea angajamentelor privind realizarea celei mai mari investitii publice, in judetul Sibiu, in ultimii 20 de ani. Totodata, apreciem eforturile deosebite ale consortiului Max Boegl - Geiger - Comtram si firmei Vectra Service, dupa preluarea santierului, in perioada 2009-2010, datorita carora a fost posibila finalizarea acestei moderne cai rutiere locale si continentale".
medias romania ocna sibiului ion ariton consultanta constanta bucuresti atlassib ungaria grecia valcea raluca turcan santier todini centura sibiului bulgaria continental politie sibiul brasov centura ocolitoare ilie carabulea brand arad constantin trihenea gheorghe roman turca consiliului judetean sibiu pitesti sibiul nicolae nan ispa emil boc consiliului judetean uniunea europeana sport geiger teodor neamtu primarul mediasului pdl carabulea judetul sibiu bugetul de stat fonduri europene consilieri locali centura sibiu pdl sibiu centura ocolitoare a sibiului ocna sibiu dn1 presedintele consiliului judetean sibiu omul de afaceri ilie carabulea piata imobiliara max boegl traficul greu centura sibiul fete autostrada sibiu centura fonduri guvernamentale investitii comtram finantare ministrul economiei agricultura sibienii angajam camere
de Sorana Maier


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate joi, 02 decembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 21 noiembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter