SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Cazul Tilisca: cum explica firma fostului senator implicarea Sca.Mo.Ter.

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Consultantii de la Managu sustin ca documentatia de licitatie pentru lucrarile de la Tilisca poarta semnatura firmei Sca.Mo.Ter. deoarece pe calculatoarele acestei firme a avut loc operatiunea de `digitalizare tehnica`. Initial, cei de la Managu au negat orice legatura cu Sca.Mo.Ter.

Practic, cei de la Managu sustin ca nu toata documentatia de licitatie exista, inainte de licitatie, in format digital. `Proiectul de canalizare fiind unul mai vechi, a fost preluat intr-un singur exemplar de la primaria Tilisca pe suport de hartie`, arata Alexandru Anton Fuior, reprezentant al SC Managu SRL. Pentru reamintire, firma a fost angajata de Primaria Tilisca pentru servicii de consultanta in cadrul proiectului finantat prin FEADR, `Dezvoltarea infrastructurii locale in comuna Tilisca, jud. Sibiu`. La inceputul acestui an, lucrarile de constructie din cadrul proiectului au fost atribuite firmei Sca.Mo.Ter., firma care, dupa cum a descoperit Turnul Sfatului, a lucrat si la documentatia de licitatie.

Acum, cei de la Managu precizeaza ca au apelat la unii ingineri din cadrul Sca.Mo.Ter. `Toate aceste documentatii trebuiau sa apara si electronic, sa fie o copie fidela a Pieselor Scrise si a Pieselor Desenate intocmite de S.C. Fast Pro S.R.L. In acest context, cu sprijinul unor ingineri din cadrul S.C. Sca.Mo.Ter S.R.L. a fost verificata corelarea intre proiectul predat in format digital si cel predat in format pe hartie. Fisierele de tip .doc au fost transformate in fisiere de tip .pdf pentru larga raspandire a acestui format gratuit de prezentare a documentelor. Au fost folosite mai multe calculatoare la aceasta verificare printre care si un laptop aflat in sala de sedinte care purta denumirea de simona.valean (directorul Sca.Mo.Ter. – n.r.). In urma acestei verificari a rezultat un CD complet care cuprinde toate datele proiectate si care este o copie fidela a proiectului in forma lui fizica. Proiectul Tehnic a fost inaintat pentru verificare si reprezentantilor societatilor Conelt S.R.L. (firma fostului prefect Constantin Trihenea – n.r.) si Electroimpex SRL (societate atestata A.N.R.E. pentru lucrari electrice)`, se arata in replica celor de la Managu.

Punctul lor de vedere este ca implicarea Sca.Mo.Ter. – care ulterior a castigat licitatia – nu a dus la o concurenta neloiala pentru ceilalti participanti la licitatie. `Consultantul, prin domnul ing. Fuior Victor Dorin (fost senator de Sibiu in perioada 1996 - 2000), impreuna cu personal de la S.C. Sca.Mo.Ter S.R.L. a intocmit documentatia digitala tehnica necesara derularii procedurii de licitatie electronica. (...) Distorsionarea concurentei mentionata in articol nu poate fi invocata intrucat activitatile celor de la S.C. Sca.Mo.Ter S.R.L., sub coordonarea ing. Fuior Victor Dorin, au fost exclusiv de a digitaliza intregul proiect pentru a fi disponibil tuturor operatorilor economici asa cum cere legislatia in vigoare`, se mai arata in documentul transmis de reprezentantii Managu SRL.

Primarul se vede `terfelit`

Primarul comunei Tilisca, Dumitru Raceu, a transmis si el un drept la replica ziarului Turnul Sfatului, in care relateaza derularea evenimentelor dupa aparitia primului articol referitor la licitatia castigata de Sca.Mo.Ter. `Desi batjocorit si terfelit in paginile ziarului dumneavoastra, eu ma voi zbate ca acest proiect sa se finalizeze la termen, pentru ca tiliscanii merita sa beneficieze de conditii de trai cat mai decente`, arata in finalul textului sau primarul.

In urmatoarele editii, Turnul Sfatu lui va trata si alte aspecte deocamdata neclare referitoare la proiectul din Tilisca.

Precizari Managu SRL

In urma articolului `Doua milioane de euro, ciuruite. Sau cum se trucheaza o licitatie` publicat in editia din 18 martie 2011 a ziarului Turnul Sfatului, firma de consultanta S.C. MANAGU S.R.L. a considerat necesar sa clarifice aspectele prezentate in cadrul articolului astfel incat acestea sa fie conforme cu realitatea.

In data de 18.06.2009, comuna Tilisca a semnat contractul de finantare din fonduri FEADR nr. C 322040873400010 "Dezvoltarea infrastructurii locale in comuna Tilisca, jud. Sibiu`. Valoarea totala a acestui contract este de 10.660.966 lei respectiv 2.882.432 EUR la cursul EUR/RON 3,6986.

In urma procedurii de achizitie publica cerere de oferte, Comuna Tilisca a atribuit contractul de consultanta pentru proiectul de investitii "Dezvoltarea infrastructurii locale in comuna Tilisca, jud. Sibiu` ofertantului cu propunerea financiara cea mai mica, respectiv societatii comerciale MANAGU S.R.L.

In capitolul 5 Activitati specifice din caietul de sarcini sunt enumerate activitatile ce urmeaza fi prestate de consultanta. Una din aceste activitati este: `Asistenta din partea consultantului in relatia cu persoanele implicate in derularea proiectului: autoritate contractanta, proiectant, diriginte de santier si constructor`

La capitolul 8. Rapoarte pe parcursul executiei lucrarilor din acelasi caiet de sarcini, se specifica: `Consultanta va asigura servicii tehnice, juridice si economice referitoare la contractul de executie pe toata perioada contractului de consultanta.`

In aceasta calitate de reprezentant tehnic al comunei Tilisca, domnul ing. Fuior Victor Dorin a preluat documentatia intocmita de proiectantul general S.C. FAST PRO S.R.L. cu proces verbal de predare – primire (Imbunatatirea retelei publice de alimentare cu apa in comuna Tilisca, Imbunatatirea retelei de strazi - strada Hulii, Extinderea retelei publice de joasa tensiune - Zona Lunca, Racord canalizare Saliste - neeligibil) pe suport digital si suport de hartie. Proiectul de canalizare fiind unul mai vechi, a fost preluat intr-un singur exemplar de la primaria Tilisca pe suport de hartie.

Toate aceste documentatii trebuiau sa apara si electronic, sa fie o copie fidela a Pieselor Scrise si a Pieselor Desenate intocmite de S.C. FAST PRO S.R.L.

In acest context, cu sprijinul unor ingineri din cadrul S.C. SCA.MO.TER S.R.L. a fost verificata corelarea intre proiectul predat in format digital si cel predat in format pe hartie. Au existat fisiere lipsa care au fost cerute de domnul ing. Fuior Victor Dorin proiectantului, domnul ing. Circo Dorel. Fisierele de tip .doc au fost transformate in fisiere de tip .pdf pentru larga raspandire a acestui format gratuit de prezentare a documentelor. Au fost folosite mai multe calculatoare la aceasta verificare printre care si un laptop aflat in sala de sedinte care purta denumirea de simona.valean. In urma acestei verificari a rezultat un CD complet care cuprinde TOATE datele proiectate si care este o copie fidela a proiectului in forma lui fizica.

Proiectul Tehnic a fost inaintat pentru verificare si reprezentantilor ai societatilor CONELT S.R.L. si Electroimpex SRL (societate atestata A.N.R.E. pentru lucrari electrice).

Mentionam ca proiectul intocmit de proiectantul S.C. FAST PRO S.R.L. a fost predat pe suport de hartie la CRPDRP ALBA inainte de inceperea procedurii de licitatie publica de lucrari.

In urma acestor activitati, TOATE Piesele Scrise si Piesele Desenate intocmite de proiectantul S.C. FAST PRO S.R.L. au fost predate la CRPDRP ALBA si au fost postate in format electronic pe Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice, disponibile tuturor posibililor ofertanti.

Formularele F2-F14 la care se face referire in cuprinsul articolului au fost primite in aceasta forma (acoperite cu o foaie alba) de la proiectantul de specialitate si ele au fost scanate - transformate in format digital, nefiind predate Primariei in format electronic.

Consultantul, prin domnul ing. Fuior Victor Dorin, impreuna cu personal de la S.C. SCA.MO.TER S.R.L. a intocmit documentatia digitala tehnica necesara derularii procedurii de licitatie electronica. Conform ORDONANTEI DE URGENTA Nr. 34 din 19 aprilie 2006, Sectiunea a 8-a – Reguli de evitare a conflictului de interese Art. 67 - Persoana fizica sau juridica care a participat la intocmirea documentatiei de atribuire are dreptul, in calitate de operator economic, de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, dar numai in cazul in care implicarea sa in elaborarea documentatiei de atribuire nu este de natura sa distorsioneze concurenta. Distorsionarea concurentei mentionata in articol nu poate fi invocata intrucat activitatile celor de la S.C. SCA.MO.TER S.R.L., sub coordonarea ing. Fuior Victor Dorin, au fost exclusiv de a digitaliza INTREGUL proiect pentru a fi disponibil tuturor operatorilor economici asa cum cere legislatia in vigoare.

Se arata in articol ca unele fisiere au ca data de creare luna august 2008. Asa este. Din experienta noastra digitala va putem spune ca si noi am primit de la diversi colaboratori fisiere care aveau ca data de creare anul 2058 si nu am crezut ca acestia ne-au trimis documente din viitor, ci am presupus ca o explicatie mai logica ar fi ca data sistemului de operare a fost setata eronat. Contractul de proiectare a fost semnat in data de 30.04.2010.

In ceea ce priveste sustinerile din cuprinsul articolului potrivit carora `preturile au fost umflate. Foarte mult. Unele si de sapte ori.` sssss - precizam faptul ca acestea, ca de altfel toate sustinerile din cuprinsul articolului, sunt total nefondate si menite exclusiv sa discrediteze nejustificat munca echipei implicate in implementarea proiectului.

Astfel, parte integranta a contractului de finantare este si bugetul acestuia. In cadrul bugetului sunt stabilite sumele maxim alocate fiecarei operatiuni din cadrul proiectului (consultanta, executie etc.), valori fixe ce nu pot fi schimbate dupa `bunul plac` al nimanui. Aceste valori au fost estimate si stabilite prin Studiul de fezabilitate intocmit inainte de semnarea contratului de finantare, respectiv in anul 2008. Studiul de fezabilitate a fost verificat de specialisti de la Alba, ISC Bucuresti astfel incat valorile stabilite in cuprinsul acestuia sa fie corecte si sa reflecte preturile pietei.

Pentru atribuirea lucrarilor de executie, Primaria comunei Tilisca a organizat o licitatie publica deschisa, in conditiile prevazute de OUG nr.

34/2006. Documentatia de licitatie a respectat principiile prevazute de legislatia in domeniul achizitiilor publice, fiind in prealabil verificata si aprobata de Serviciul Achizitii din cadrul CRPDRP - Alba. Mai mult, la lucrarile comisiei de licitatie au participat, in calitate de observatori, si doi reprezentanti ai Ministerului de Finante, a caror atributie exclusiva este de a verifica legalitatea desfasurarii procedurii de achizitie publica, inclusiv a documentatiei de atribuire.

In cadrul licitatiei au participat mai multe firme, printre care si SC SCA.MO.TER SRL, aceasta din urma fiind desemnata si castigatore a licitatiei. Valoarea cu care s-a castigat licitatia de lucrari, de 6.755.850 lei, se situeaza sub cea estimata in bugetul din cadrul proiectului, de 6.957.260 lei.

Acestea ar fi, pe scurt, principalele activitati desfasurate in cadrul proiectului finantat din fonduri europene. Subliniem faptul ca unicul scop al echipei de implementare a proiectului este de a realiza toate activitatile stabilite prin proiect la termenele si in conditiile stabilite in cadrul acestuia, cu respectarea legislatiei in vigoare si cu buna-credinta.

Este revoltator faptul ca prin articole de genul aceluia publicat de ziarul Turnul Sfatului, avand `surse` neverificate si de rea-credinta, se incearca zadarnicirea implementarii unui proiect din fonduri europene cu multiple beneficii pentru locuitorii din comuna Tilisca.

Reprezentantul S.C. MANAGU S.R.L.

Fuior Anton Alexandru

Precizari Dumitru Raceu, primarul din Tilisca

Avand in vedere materialele publicate in ziarul dumneavoastra, sub semnatura domnului Traian Deleanu, in editiile din data de 14 si 21 martie 2011, privitoare la fondurile nerambursabile destinate lucrarilor de alimentare cu apa, canalizare si extinderea retelei electrice de joasa tensiune a comunei Tilisca, consider ca am obligatia morala, in calitate de primar al acestei comune, sa imi exprim pozitia fata de cele relatate.

Am fost total surprins sa remarc in editia din 14 martie, titlul ,,Au umflat o licitatie pana sa plesneasca: doua milioane de euro dati pe ochi frumosi` si in interiorul acestui articol, referiri privind implicarea mea in atribuirea fondurilor pentru aceasta licitatie. Surprinderea mea a fost cu atat mai mare cu cat nu am fost contactat in prealabil de semnatarul materialului, pentru a mi se solicita lamuriri, daca existau cumva suspiciuni legate de atribuirea contractului de executie. Orice demers jurnalistic, care se doreste o ancheta, are obligatia de a verifica si de a demonstra evenimentele relatate, iar din punctul meu de vedere o investigatie la primarie si solicitarea unei intrevederi cu mine, in calitate de primar, consider ca se impuneau.

In spiritul transparentei administratiei publice locale si din dorinta de a nu lasa nelamurite acuzatiile aduse, l-am invitat pe domnul Deleanu la sediul primariei unde i-am pus la dispozitie toate documentele referitoare la aceasta licitatie si la modalitatea de atribuire a contractului de executie, totodata raspunzand si tuturor intrebarilor puse de domnia sa. In cadrul acestei intalniri am precizat faptul ca eu nu am facut parte din comisia pentru atribuirea contractului de executie, insa aceasta comisie a avut in componenta un reprezentant al Centrului Regional de Plati Pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit 7 Centru ( autoritate care a verificat si avizat intocmirea documentelor pentru licitatie si a devizului anexat ) si doi reprezentanti ai Ministerului de Finante.

Drept urmare, beneficiarul lucrarii, prin reprezentantii sai nu putea avea actiuni referitoare la stabilirea preturilor sau la in influentarea incredintarii contractului de executie.

Despre acest lucru s-a convins si domnul Traian Deleanu care desi in articolul anterior scria ,, nu au umblat la listele de cantitati, au saltat numai enorm preturile`, publica un nou articol in data de 21 martie in care explica ,,Daca primarul localitatii a demonstrat ca devizul lucrarii nu avea cum sa fie umflat ....`.

Astfel, cunoscand goana ziarelor dupa titluri senzationale si avand in vedere bogata experienta jurnalistica a semnatarului materialelor, imi exprim convingerea ca asemenea ,,anchete` nu vor mai vedea lumina tiparului fara o temeinica si prealabila cercetare.

Inchei prin a va spune, domnule Deleanu ca, desi batjocurit si terfelit in paginile ziarului dumneavoastra, eu ma voi zbate ca acest proiect sa se finalizeze la termen, pentru ca tiliscanii merita sa beneficieze de conditii de trai cat mai decente.

Dumitru Raceu,

Primar al Comunei Tilisca


de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 28 martie 2011






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 20 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter