Pe 12 septembrie 2006 am trecut impasivi pe langa faptul ca a fost ziua in care ar fi trebuit inaugurata varianta ocolitoare a Sibiului. Care ar fi scos cel 40 la suta din trafic in afara orasului.
Pentru Inspectoratul Judetean de Politie, lipsa centurii ocolitoare a Sibiului se refleca direct in munca agentilor. „Depunem eforturi deosebite cel putin la orele de varf pentru a elimina ambuteiajele pe cele doua intrari in municipiu, cea dinspre Alba Iulia si cea dinspre Vestem. Angrenam efective mai multe pentru aceasta activitate de fluidizare a traficului, fapt care a dus la o reducere a activitatii de constatare a abaterilor in trafic ", spune subcomisarul Lucian Muntean, inspectorul sef al Inspectoratului Judetean de Politie Sibiu.
Politia mai face ceva – recomandari, altceva nu le permite cadrul legislativ. „in permanenta noi facem recomandari Companiei nationale de drumuri pentru a elimina din trafic elementele generatoare de accidente. Din pacate, se pare ca lipsesc fondurile ", adauga Lucian Muntean. Din punctul de vedere al Politiei, aparitia centurii ocolitoare ar transforma strazile Sibiului intr-o oaza de liniste, fata de ceea ce e acum. „Centura ocolitoare ar descarca traficul cu cel putin 40 la suta. Ar reduce traficul greu, care este generator de accidente foarte grave ".
Ce pot face sibienii?
Autoritatile, atat locale, cat si, mai ales, cele centrale, au dovedit ca nu pot gestiona un proiect atat de mare. Societatea civila sibiana, pana acum, a stat, mai mult, deoparte. ZIARUL de Sibiu a incercat sa afle si de la diferite asociatii de transportatori daca s-au facut presiuni pentru deblocarea situatiei in care se afla varianta ocolitoare a Sibiului. ZIARUL a incercat sa ia legatura cu Asociatia Transportatorilor Rutieri Transilvania, cu Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) si cu Asociatia Transportatorilor Rutieri in Constructii. Au raspuns doar cei de la UNTRR. „Acest aspect reprezinta un element constant al preocuparilor noastre. De asemenea, UNTRR a avut numeroase interventii prin presa si televiziune privind situatia dezastruoasa a drumurilor din tara noastra, precum si masurile care se impun a fi luate ", a raspuns Ioana Ciorzan, responsabil reprezentare interna si internationala, in cadrul UNTRR. De altfel, cei de la UNTRR au anexat si o adresa transmisa lui Mihai Grecu, noul director al Companiei natioanele de drumuri CNADN. in adresa transmisa pe 8 august, Florian Mihut, presedintele UNTRR, atrage atentia asupra faptului ca lucrarile la drumul Sibiu-Brasov inainteaza intr-o deplorabila lentoare.
de Traian DELEANU