SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Centura Sibiului a inceput sa crape

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

La ultimul pod al sectiunii intai a centurii ocolitoare a Sibiului au rasarit crapaturi in zidul de sprijin. Reprezentantii santierului spun ca nu e mare lucru. Muncitorii sustin ca e din cauza grabei. Expertii spun ca ar putea creste problemele. Altii resping aceasta ipoteza.

In goana pentru recuperarea intarzierilor, constructorii centurii ocolitoare a Sibiului forteaza lucrurile. `Pai, musai sa terminam, nu? Nu e nicio problema, merge asa`, au povestit reporterilor de la Turnul Sfatului muncitorii care asezau pamantul de umplutura la ultimul pod de pe centura Sibiului. Potrivit unor experti, acest pamant ar trebui asezat in straturi de 15 – 30 de cm, inainte de a fi tasat. In momentul discutiei cu reporterii, muncitorii de la centura tocmai nivelau un strat de mai bine de un metru.

In tot acest timp, la baza structurii de zece metri, zidul de `blocheti de beton`, folosit ca zid de sprijin, a inceput sa crape. Caramida cu caramida, in mai multe locuri, crapaturile au devenit vizibile in ultimele saptamani.

`Da, le-am vazut. Nu sunt o mare problema. Stiti ce s-a intamplat? Intre acesti blocheti au fost prinse niste pietricele, de la sortul folosit pentru umplerea gaurilor din blocheti. Acum, din cauza greutatii, au crapat. Vor fi inlocuiti, in locul lor va fi turnat beton`, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentantii lucrarilor de la centura Sibiului.

Problemele vor putea creste

Turnul Sfatului a consultat si experti independenti. Cu fotografiile in fata, unul dintre ei a respins explicatia pietricelelor. `Ca sa va explic mai simplu: daca ar fi fost vorba de pietricele, forma crapaturilor a fost alta. Opinia mea, in acest caz, este ca acest zid a inceput sa cedeze din cauza presiunii provenite din interior. Nu cred ca e asa simplu sa fie scoase acum aceste structuri, iar in locul lor sa fie turnat beton`.

Alti experti nu cred ca problemele sunt foarte mari. `Din cauza catorva astfel de structuri crapate nu o sa apara probleme majore. Nu cred ca sunt greu de inlocuit blochetii afectati, eu chiar cred ca este o problema de fabricatie a acestora. Dar nu una foarte grava`.

Solutia de rezerva: centura deschisa partial

Cele mai mari intarzieri la centura Sibiului raman la sectiunea intai, la podul cu numarul doi, cel care traverseaza peste linia de cale ferata catre Valcea. Aici, mai este nevoie de cantitati mari de pamant de umplutura, taluzat cu aceeasi `blocheti de beton`. Cum raman semne de intrebare daca lucrarile vor putea fi terminate in timp util in acest an, una din solutiile discutate de oficiali ramane deschiderea partiala: mai precis, traficul de tranzit sa utilizeze, in continuare, strada Semaforului, dar sa iasa din oras pe strada Stefan cel Mare, traversand cartierul cunoscut sub numele Broscarie. Aici, inainte si dupa podul care traverseaza peste centura Sibiului, au fost amenajate bretele de legatura cu centura Sibiului. Traficul de tranzit ar urma sa foloseasca ceilalti kilometri din centura si sa iasa la intersectia cu DN1/DN7, in dreptul Aeroportului Sibiu. `Pe sectiunea noastra, traficul ar putea incepe si acum`, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentantii constructorilor la sectiunea a doua a centurii Sibiului. Acestia au planificat ca, la sfarsitul acestei saptamani, sa termine de asezat si stratul de uzura.

In urma unei vizite efectuate pe centura Sibiului, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, a declarat saptamana trecuta ca traficul greu va fi scos din oras in luna decembrie a acestui an.

Procesul cu Todini. Unul cu bataie lunga

Compania de Autostrazi mai are, inca, multa bataie de cap cu centura ocolitoare a Sibiului. Pe langa identificarea surselor de finantare pentru finalizarea lucrarilor – traficul poate fi doar deschis anul acesta, lucrarile necesare pentru finalizare fiind inca destul de multe -, procesul cu fostii constructori ai centurii, italienii de la Todini, este departe de a fi terminat. Acum cateva zile, la Londra, reprezentantii CNADNR si cei ai companiei italiene s-au intalnit in fata Comisiei de arbitraj. `Urmeaza sa fie stabilite principiile judecarii acestui caz. Deocamdata nu este vorba de sume, doar de modul in care va fi judecata aceasta situatie. Avand in vedere ca este implicat si un stat, procedurile se desfasoara amplu. Cel mai probabil, vom avea o decizie legata de principiile puse acum in discutie undeva prin martie 2011. Abia apoi se vor pune in discutie si sume`, a declarat Marius Pistea, din cadrul CNADNR.

Compania italiana Todini solicita de la CNADNR plati pentru lucrari efectuate, despagubiri si penalitati in valoare de 22 de milioane de euro.

Photo Copyright @ Turnul Sfatului

Centura Sibiului

de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 01 noiembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 19 septembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter