SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Centura Sibiului, data in folosinta anul acesta

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Darea in folosinta nu coincide cu finalizarea lucrarilor. CNADNR a semnat la finele saptamanii trecute contractul cu Vectra Service SRL, pentru executarea sectiunii a doua a centurii ocolitoare a Sibiului.Termenul de executare a lucrarilor a fost redus de la 18 luni, cat era prevazut in caietul de sarcini al licitatiei organizata de CNADNR, la 14 luni. Suma pentru care Vectra Service SRL s-a angajat sa termine sectiunea a doua este de 11,72 milioane de euro cu TVA inclus. Si, pentru ca vestile bune sa nu se termine, reprezentantii ISPA au fost de acord sa prelungeasca finantarea lucrarilor si dincolo de finele acestui an.Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a semnat contractul cu Vectra Service pe 15 ianuarie. Intarzierea cu care a fost semnat contractul este enorma, daca avem in vedere ca licitatia a fost lansata inca din primavara anului trecut. Procedura de atribuire a suferit si amanari si contestatii si ras-contestatii la Curtea de Apel de la Bucuresti. Comparativ cu durata lucrarilor, insa, intarzierile in atribuirea si semnarea contractului se inscriu in "ritmul normal".Sens giratoriu pe patru benzi"Obiectivul contractului il reprezinta constructia variantei de ocolire a localitatii Sibiu - Sectiunea 2 cu profil de autostrada, intre km 14+860 si km 17+500, precum si reabilitarea DN 106B, intre km 0+000 si km 3+600. Acest contract este parte a proiectului ex-ISPA 2001/RO/16/P/PT/005 – Constructia variantei de ocolire Sibiu la nivel de autostrada, situata pe Coridorul IV, Romania. Finalizarea Variantei de Ocolire a Municipiului Sibiu va asigura conditii optime de siguranta si confort a circulatiei rutiere, prin transferul traficului de tranzit in afara localitatii obtinandu-se atat importante economii de timp, cat si diminuarea gradului de poluare a mediului si imbunatatirea calitatii vietii in zona urbana", arata reprezentantii CNADNR intr-un comunicat de presa.Sectiunea doi cu profil de autostrada si reabilitarea drumului national cu numarul 106B se traduce prin construirea a 2,4 km de autostrada si reabilitarea altor 3,6 km din drumul care leaga Sibiul de Sura Mica, in dreptul Zonei industriale vest. Cel mai probabil, aceasta reabilitare de drum va fi terminata abia in 2011.Lucrari de mai mare importanta vor fi cele doua sensuri giratorii care vor lega centura cu profil de autostrada de drumul Sibiu - Sura Mica, dar, mai ales, sensul giratoriu de la intersectia acestui drum cu DN1. Potrivit surselor oficiale din cadrul proiectului, acest ultim sens giratoriu va fi unul cu adevarat imens - pe patru benzi, astfel incat sa permita intrarea si iesirea usoara inspre si dinspre oras sau inspre si dinspre centura ocolitoare a Sibiului.Aer pentru Vectra ServiceTermenul de finalizare a sectiunii a doua a centurii ocolitoare a Sibiului este de 14 luni de la data inceperii lucrarilor. Firma brasoveana Vectra Service va primi ordinul de incepere a lucrarilor in aproximativ doua saptamani. Proprietarul firmei, Marcel Butuza, nu a putut fi contactat. In trecut, el a declarat insa pentru Turnul Sfatului ca firma pe care o conduce va putea finaliza lucrarile, astfel incat sibienii sa scape de traficul de tranzit.De altfel, chiar si Butuza recunoaste ca acest contract pentru centura Sibiului este de mare necesitate pentru firma pe care o conduce - mai multe firme din grupul Vectra au resimtit destul de puternic efectele crizei economice.Vectra Service SRL are aproximativ 1200 de angajati si a fost infiintata in 1994. In ultimul bilant contabil publicat de Ministerul Finantelor, cel din 2008, Vectra Service SRL a avut o cifra de afaceri de peste 213,41 de milioane de lei, cu un profit de 5,2 milioane de lei.Asfalt pana la ultimul podDupa cum era de asteptat, asocierea dintre Max Boegl si Geiger a avut un ritm de lucru destul de alert. Astfel, pentru cei care vor vizita traseul centurii vor putea vedea ca stratul de asfalt acopera aproape intregul traseu al primilor 14,8 km de autostrada ce constituie sectiunea I. Cu mici exceptii, de cateva zeci de metri. Asfaltul a fost asternut pana la ultimul pod al primei sectiuni, podul cu numarul 17, care va traversa autostrada peste calea ferata dintre Sibiu si Ocna Sibiului. Si cum trebuia sa existe un dar, lucrarile celor de la Max Boegl si Geiger au un mic ghimpe in coasta - reabilitarea lucrarilor executate de cei de la Todini, dar care, pe parcursul celor doi ani in care lucrarile au stagnat, s-au deteriorat. Consultantii de la Search Corporation propun pentru aceste reabilitari o serie de solutii care, deocamdata, nu au primit aprobare de la CNADNR.

Poze de pe Centura Sibiului (2004 - 2010)

"Oricum, in acest an noi vom termina partea noastra de lucrari. Integral. Nu vreau sa spun de un termen anume, dar, in partea a doua a anului, vom termina", au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentantii constructorilor.Europenii inchid ochiiFinantarea lucrarilor la centura ocolitoare a Sibiului este asigurata, in proportie de 75%, din fonduri europene. Pentru sectiunea I, fondurile sunt ISPA, pentru a doua sectiune ex - ISPA (din moment ce Romania a intrat in UE). Din a doua jumatate a anului trecut, una din problemele grave care planau asupra proiectului centurii era legat de exact aceasta finantare - conform memorandumului de finantare semnat alaturi de reprezentantii ISPA si amendat de mai multe ori, autoritatile din Romania se angajau sa finalizeze integral lucrarile pana la incheierea anului 2010. Cum sectiunea a doua nu va fi, in mod evident, gata pana pe 31 decembrie 2010, surse din cadrul CNADNR nu se fereau sa vorbeasca de pierderea finantarilor in cazul neterminarii lucrarilor.Dar, la finele anului trecut, dupa cum relata si Turnul Sfatului, centura ocolitoare a Sibiului a fost inclusa pe traseul de vizitare al unei delegatii europene. Ai carei reprezentanti au venit, au vazut si au plecat, fara sa spuna prea multe. In urma vizitei, insa, au transmis un semnal linistitor - prelungirea lucrarilor dincolo de 2010 nu va pune probleme finantarilor.

"Oricum, va dati seama, pe langa executarea lucrarilor mai sunt alti doi ani de garantie a lucrarilor, deci termenul de 2010 este cu mult depasit", au declarat pentru Turnul Sfatului surse oficiale din cadrul proiectului. "Oricum, anul acesta se va circula pe centura ocolitoare a Sibiului. Ramane sa mai lamurim cum vom proceda cu modernizarea DJ 106B", sustin aceleasi surse. Pentru cei care mai sperau, trebuie lamurit ca modernizarea celor 3,6 km nu va presupune si marirea numarului de benzi. Drumul dintre Sibiu si Sura Mica va ramane tot cu o singura banda pe sens.Contract cu urme politiceTurnul Sfatului anunta inca din vara anului trecut ca firma brasoveana Vectra Service este favorita pentru sectiunea a doua a centurii Sibiului. Acest lucru se baza pe apropierea dintre patronatul firmei si fosta si actuala putere. Fapt care a prevalat in fata logicei solutii prin care lucrarile pentru cei 2,4 km de autostrada si 3,6 km de drum de reabilitat sa fi fost incredintate actualilor constructor - MAx Boegl si Geiger. Astfel, s-ar fi economisit cel putin foarte mult timp legat cu aprobarile, documentele si organizarea de santier pe care Vectra Service trebuie acum sa le pregateasca. Si care, in medie, consuma cel putin trei luni.
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Anonymous ( 18.01.2010 11:25 )
Sint sigur ca centura nu se va deschide anul asta,poate in 2012.


  

Anonymous ( 29.07.2010 02:23 )
mai cautati motive


  

Anonymous ( 10.10.2010 09:07 )
Platile la angajatii cu bascule nu sau efectuat din aprilie, si mai nou aduc masini din alte judete, ameninta ca da afara pe cei din sibiu ca nu vor sa faca curse care sunt tarifate foarte slab. Nu sunt sanse sa gate tronsonul 1 cei de la Vectr a sunt foarte avansati cu lucrarile au toate sansele sa gate inaintea lu max-bogle


  

Anonymous ( 17.11.2010 04:42 )
DOMNULE ANONYMUS , CATI KM ARE TRONSONUL 1 SI CATI KM ARE TRONSONUL 2 ? HAI SA TE VAD DACA STI


  

Alte stiri adaugate luni, 18 ianuarie 2010






Poza Zilei Sibiu - Sibiu Cycling Tour 2020

Sibiu Cycling Tour 2020
~ 12 august 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 27 iulie 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 07 2020 07:25 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter