SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Centura Sibiului. Poveste cu final

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Santierul centurii ocolitoare a Sibiului a fost un subiect care a populat aproape fiecare editie tiparita a ziarului Turnul Sfatului. Am urmarit indeaproape mersul lucrarilor care, prin vara, nu pareau deloc la a duce catre o inaugurare a traficului in acest an. Din fericire, ne-am inselat, partial.

La inceputul anului, pe 17 ianuarie, Turnul S fatului deschide editia cu titlul `Centura Sibiului, data in folosinta anul acesta`. Fostul prefect, Constantin Trihenea, lauda articolul, iar patronul Vectra Service, proaspata castigatoare a licitatiei pentru sectiunea a doua, se angaja ca termina lucrarea pana in octombrie, cu sapte luni inainte de termenul prevazut in contract.


Vestile bune preconizate la inceput de an de Turnul Sfatului incep sa intre la apa, la propriu. Primavara extrem de ploioasa dadea insa mari batai de cap constructorilor – cei de la Vectra Service erau nevoiti sa stea mai mult, in timp ce MAx Boegl si Gieger au fost nevoiti sa `are` pe anumite portiuni, la propriu, pentru a grabi uscarea stratul de balast. Tot in aprilie, se inregistreaza o premiera: prefectul Trihenea ii admonesteaza pe constructorii sectiunii intai in fata presei. Ulterior, s-a speculat ca aceasta iesire a fostului prefect i-a adus o serie de reprosuri, `pe line de partid`. La jumatatea lui aprilie, termenul asumat pentru deschiderea lucrarilor era octombrie 2010.

Joc de glezne cu centura

Galceava noilor termene de finalizare avansate de autoritati, lasa in ceata o alta poveste: cea a exproprierilor. In graba si avand alaturi si persoane din Directia de agricultura, unele terenuri expropriate au fost schimbate din terenuri agricole in unele de constructii. Scopul evident este acela de a convinge autoritatile statului, in instanta, ca despagubirile trebuie sa fie mult mai generoase.

La finele lunii aprilie, un articol publicat de Turnul Sfatului da foc reprezentantilor PD-L. Este vorba de un material care, dupa cum s-a dovedit ulterior, a fost intemeiat: seful santierului sectiunii intai, Ferenc Bereczki, a disparut. Nicio autoritate nu declara nimic oficial, in afara celor de la PD-L, care s-au simtit din cine stie ce motive cu musca pe caciula si au emis un comunicat de presa in care acuza Turnul Sfatului de dezinformare si ` practici care sa puna in lumina defavorabila actuala guvernare`. Pentru cei care nu au mai urmarit firul epic, directorul adjunct al asocierii Max Boegl – Geiger, Ferenc Bereczki, nici nu s-a mai intors pe santierul de la Sibiu, alaturandu-se celor de la Strabag. Dupa alte ploi care incurca mersul lucrurilor, la inceputul lui mai, pe santierul centurii se si organizeaza un protest ad-hoc al proprietarilor de masini inchiriate. Protestul care s-a stins in aceeasi a fost alimentat de `informatiile` unora dintre transportatori, potrivit carora doar o parte din firme isi si incaseaza facturile emise.

Promisiuni de campanie

Cu o vara ploioasa si lucrari al caror ritm nu era din cele mai fericite, la jumatatea anului, prefectul Trihenea incearca o `bomba`: centura Sibiului va fi deschisa la finele lui iulie, pe portiunea Vestem – DN14. O promisiune fara substrat, dupa cum declarau oficialii centurii chiar in timp ce fostul prefect lansa astfel de ipoteze. La cateva zile dupa, reprezentantul firmei Geiger anunta la televizor ca au aparut multe probleme legate de portiunile preluate de la Todini.

Si tot subiectul centurii duce la ruptura `definitiva` din punctul de vedere al senatorului Ion Ariton. Presedintele PD-L Sibiu a anuntat ca nu va mai da nicio declaratie pentru Turnul Sfatului. Motivul: un editorial in care scria ca Ariton isi comanda singur articole in cel mai titrat cotidian al judetului, articole despre vizite inexistente pe centura.

Ghici cine face afaceri pe centuras

La inceputul lui august, Turnul Sfatului dezvaluie si celelalte legaturi ale lui Constantin Trihenea cu santierul centurii ocolitoare a Sibiului. In afara de vizitele in calitate de prefect, Trihenea mai avea o calitate: aceea de asociat in cadrul unei firme (Conelt) care a primit lucrari in subantrepriza. Atat pe sectiunea intai, cat si pe cea de-a doua sectiune (unde valorile au fost, insa, mici). Premierul Emil Boc vine dupa trei saptamani la Sibiu, la finele lui august, si rosteste o fraza memorabila, care s-a dovedit plina de adevar. `Sibienii sa-si faca poze cu traficul greu prin Sibiu, pentru ca nu il vor mai avea pentru o perioada foarte lunga de aici inainte`. Tot atunci, Emil Boc lanseaza si ultimul termen pentru darea in folosinta a centurii: decembrie 2010. Intrebat de fata cu Trihenea si despre afacerile pe care firma familiei prefectului le deruleaza pe santier, premierul a raspuns franc: `cei care sunt abilitati de lege sa verifice`.

Emotii pana in ultima clipa

Intarzierile mari de pe perioada verii, inregistrate mai ales la sectiunea intai dau mari emotii: oficial, termenul se respecta. Neoficial, oficialii isi puneau speranta in vremea buna: daca toamna va fi ploioasa, centura nu va fi terminata in 2010, recunoaste si Johannis, un vizitatori zilnic al lucrarilor de pe santier.

Ca de inceput de toamna, Turnul Sfatului descopera la inceputul lui septembrie cum marile tunuri de pe centura se fac la vedere: lucrari de peste un milion de euro au fost atribuite direct firmei Electromontaj Carpati, firma apropiata PSD, lucrarile vizand relocarea unor retele de inalta tensiune. Acest contract a fost atribuit la solicitarea directa a Companiei de drumuri, dupa cum a descoperit Turnul Sfatului in documentele emise de Transelectrica.

Semne ca cei de la CNADNR au mare incredere ca va fi terminata ocolitoarea in cursul lui 2010 apar dupa ce este lansata licitatia pentru deszapezirea viitoarei centuri, licitatie lansata inca din august.

Emotiile se prelungesc si dincolo de jumatatea lui octombrie, moment in care constructorii de pe sectiunea intai a centurii recunosc ca doua saptamani de vreme rea ar compromite total sansele ca traficul sa mai fie deschis in cursul acestui an.

Dumnezeu a tinut cu sibienii, iar lucrarile au avansat rapid. Prea rapid pe anumite locuri, astfel ca la ultimul pod, cel cu numarul 17, zidurile de sprijin au inceput sa crape. Oficialii sustin ca nu e nicio problema: fisurile rezista.

Istorie recenta

Descalecatul lui Nicolas Cage pentru filmarile continuarea peliculei Ghost Rider muta din nou atentia publica de la mersul lucrarilor. La jumatatea lui noiembrie, Turnul Sfatului primeste si confirmarea oficiala, ca deschiderea traficului va fi facuta `in jurul lui 1 decembrie`. Restul, e de data recenta. Avem centura!

de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 20 decembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 18 septembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter