SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Centura Sibiului se inghesuie pe un singur fir

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Deschiderea circulatiei macar pe un singur fir al autostrazii: acestea sunt noile sperante ale oficialilor care lucreaza la varianta ocolitoare a Sibiului. Numai sperante are si Compania de drumuri, referitoare la stringentul act aditional pentru sectiunea intai. Peste toate pune capac, insa, capricioasa vreme cu ploi dese.

La inceputul anului, planurile si promisiunile oficiale prevedeau darea in folosinta a centurii ocolitoare a Sibiului pana la sfarsitul lui 2010. Mai mult, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, anunta ca se va circula inca din vara pe tronsonul cuprins intre DN1, la Vestem, si drumul catre Ocna Sibiului.

Cu cat se apropie, insa, toamna, sansele de a mai vedea TIR-urile scoase din oras, scad. `Acum, obiectivul este de a termina asfaltul macar pe un fir al autostrazii, adica sa se circule pe o singura parte, ca pe un drum normal, national. Mai este foarte mult de lucru la centura`, a declarat neoficial un reprezentant al consortiului de constructori Max Boegl – Geiger, angajat din 2008 sa finalizeze sectiunea intai a centurii ocolitoare a Sibiului. Lunga de 14,8 km, integral cu profil de autostrada.

Ploile pun serioase probleme

Constructorii de la sectiunea a doua a centurii nu ar avea nicio problema legata de o astfel de varianta. Doar ca, in cazul lor, ploaia a cauzat severe intarzieri. `Este considerabila intarzierea in lucrari. Noi nu pornim de la premisa ca vom gasi in vremea proasta o scuza, dar daca vara este proasta, dupa vine toamna, pentru care iarasi nu pot fi facute previziuni. Dar, indiferent de intarziere, daca vine vremea buna recuperam. Resurse sunt, avem de unde sa suplimentam, si umane si materiale, iar trei luni de intarziere se pot recupera intr-o luna cu vremea buna`, spune Bogdan Partene, director de contract din partea constructorilor de la Vectra Service. Firma a fost angajata la sfarsitul anului trecut pentru efectuarea celei de-a doua sectiuni a centurii Sibiului, formata din 2,4 km de autostrada si 3,6 drum national, reabilitat din vechiul drum care trece pe langa Zona Industriala Vest catre Ocna Sibiului. `Mult, mult, tare mult ne-a incurcat vremea pana acum. De cand sunt constructor nu am mai intalnit o asemenea vreme`, mai spune Partene.

CNADNR: `Speram`

Dinspre Compania nationala de autostrazi si drumuri nationale din Romania (CNADNR) cel mai asteptat lucru in acest moment este actul aditional la contractul pentru executia sectiunii intai, lucrare incredintata celor de la Max Boegl – Geiger. Despre acest act aditional, discutiile au inceput imediat dupa semnarea contractului. Negocierile s-au purtat toata primavara, cand a fost semnat si primul document in acest sens. `La 29 aprilie a.c., in cadrul Consiliului Tehnico – Economic al CNADNR SA a fost aprobata documentatia in faza Proiect Tehnic pentru lucrarile de remediere a degradarilor aferente obiectivului «Varianta de ocolire a municipiului Sibiu la standarde de autostrada. Sectiunea 1, km 0+000 + km 14+860»`, se arata intr-un raspuns al directorului general al CNANDR, Dorina Tiron, document transmis ziarului Turnul Sfatului. De atunci, CNADNR sustine ca asteapta de la constructori intocmirea proiectului tehnic la nivel de detalii de executie. `Antreprenorul realizeaza etapizat proiectarea detaliata a acestor lucrari, executia lucrarilor de remediere fiind deja demarata pe anumite sectoare – in baza prevederilor contractuale existente, neexistand niciun impediment din acest punct de vedere. In ceea ce priveste actul aditional care va stabili termenul si valoarea finala a contractului, mentionam ca acesta poate fi incheiat numai dupa ce antreprenorul va finaliza proiectarea la nivel de detalii de executie pentru toate lucrarile de remediere a degradarilor si consultantul va finaliza evaluarea financiara privind costul lucrarilor de remediere. Desfasurarea executiei lucrarilor nu este afectata de incheierea actului aditional`, mai sustine Dorina Tiron. `Estimam ca incheierea actului aditional va fi posibila pana la sfarsitul lunii iulie 2010`, incheie directorul general al CNADNR.

Cu toate asigurarile acesteia, surse oficiale din randul constructorilor insista pe termenul de 140 de zile de la semnarea actului aditional pentru finalizarea amintitelor degradari. Care 140 de zile, de la sfarsitul lunii iulie, s-ar intinde pana catre mijlocul lunii decembrie. Perioada in care, lucrarile in constructie intampina, de obicei, serioase probleme de executie din cauza vremii si a temperaturilor.

Cat priveste valoarea acestora, calculele de pana acum aproximeaza sumele necesare la trei milioane de euro. Iar acum doua zile, Dorina Tiron s-a plans presei centrale de `lipsa fondurilor`.

Vezi galeria de Poze de pe Centura Sibiului  sau discuta pe forum acest subiect.

de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 12 iulie 2010






Poza Zilei Sibiu - Sibiu Cycling Tour 2020

Sibiu Cycling Tour 2020
~ 14 august 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 27 iulie 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 07 2020 07:25 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter