SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Comunismul din capitalism - Sclavii cablistilor

Stiri din Sibiu: Adauga un comentariu »

Desi au trecut 15 ani, de cand Romania este cu acte in regula un stat democratic, destui sibieni simt, din nou, gustul amar al serviciilor care detin monopol. De data asta, "inculpatii" sunt reprezentantii RCS&RDS Sibiu, care fac ce vor si cand vor cu cei cateva zeci de mii de abonati. Singuri pe piata din Sibiu, operatorii de cablu n-au nici o grija, si cu atat mai mult nu vor sa faca prea multa risipa de energie in folosul sibienilor de rand. Isi deconecteaza clientii fara sa-i someze, intarzie cu zilele reconectarea, cablul cade cand ti-e lumea mai draga. Sibianul nu prea are ce face in fata acestor abuzuri, mai ales ca nu exista nici o lege sau vreun organism de reglementare a activitatii cablistilor. Ca sa dea in judecata firma de cablu il costa timp si bani, ca sa migreze la alta firma nu poate pentru ca exista un monopol pe zone al cablistilor. Asa ca trebuie sa taca si sa inghita.

Situatie paradoxala la Sibiu: oras cu pretentii mari de statut european, viitoare Capitala Culturala Europeana, dar cu o singura firma de distributie Ca-TV. RCS nu are competitie in Sibiu, iar oamenii, care vor sa fie informati prin intermediul televiziunii nu au ce face decat sa incheie un contract cu respectiva firma. Din cauza acestui monopol, cateva zeci de mii de oameni trebuie sa stea la cheremul "tipilor de la cablu", care nu se obosesc prea tare sa isi onoreze contractele in cat mai scurt timp posibil. Aceeasi situatie deranjanta este si in cazul servciilor Internet, furnizate de RDS.

Stai si asteapta...

In ultimele saptamani, peste 50 de sibieni s-au adresat redactiei Rondul de Sibiu cu sesizari legate de serviciile de cablu TV si Internet. Multi se plang de ineficienta reprezentantilor RCS&RDS Sibiu, care ii pun pe listele de asteptare si uita de ei. In mod normal, in cazul incheierii unui contract de abonament pentru furnizarea Internetului un client poate astepta maximum 45 de zile pana sa aiba cablu si modem in casa. In cazul in care nu se prezinta nimeni sa faca legaturile, clientul respectiv poate rezilia contractul. Situatia are doua taisuri: daca reziliezi contractul, ramai fara internet, iar daca te duci la alta firma risti sa nu fii in "aria de acoperire" a respectivilor operatori. Asa ca sibianul nostru, trebuie sa aiba un sistem nervos foarte bun, cu rabdare de fier si cu minute pe telefonul fix, sau mobil dupa caz. Bogdan S. si Alexandra. S. sunt numai doua cazuri, care asteapta de doua luni pe oamenii de la RDS sa vina sa le "traga" internetul. Deja s-au scurs doua saptamani peste termenul limita de o luna si jumatate, dar nici unul dintre ei nu este "conectat". Ambii sunt legati de maini si de picioare pentru ca locuiesc in zone in care celelalte firme de furnizare a serviciilor de internet nu au cablurile trase. Si la Ca-Tv situatia este "fragila". Majoritatea plangerilor s-au referit la plata in avans a abonamentului la cablu si la campania de deconectari pornita de RCS.
O alta problema a celor deconectati este ca dupa ce-si platesc taxa de reconectare, de 11 RON, firma de cablu nu are nici un termen in care trebuie sa-l reconecteze pe abonat. Astfel, desi platesti si abonamentul si taxa de recuplare poti sa stai mai multe zile fara sa beneficiezi de serviciile de cablu, mai ales peste week-end. Mai mult, taxa de recuplare apare specificata doar intr-o anexa a contractului.


Intelegeri tacite intre furnizori

Reprezentantii oficiului teritorial Sibiu, din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) cunosc problema insa nu au ce face. "O sa mai treaca putin timp pana cand romanii o sa invete sa citeasca si contracte scrise cu litere mici. La Sibiu e o situatie speciala, deoarece firma RCS detine monopolul pe piata distributiei de Ca-TV. Nu este bine, insa nu ii putem convinge pe altii sa vina cu servicii noi pe piata sibiana. De obicei, exista intelegeri tacite intre aceste firme de furnizare Ca-TV, din care rezulta impartirea teritoriului", declara Catalin Ciurila, expert in cadrul Oficiului Teritorial Sibiu, al ANRC. Desi Consiliul Concurentei ar tebui sa se autosesizeze in acest caz, RCS nu are nici o strangere de inima, deoarece la Sibiu va mai trece mult timp pana se va infiinta vreo alta firma furnizoare de servicii similare. Mai ales, ca de-abia s-a desfiintat una...
Catalin Ciurila este convins ca o mare parte dintre oameni nu au ce face pentru a schimba ceva, dar crede ca o una dintre cauze este si lipsa de educatie a populatiei. "Mi-e greu sa imi imaginez o mare de oameni care se razvratesc impotriva celor de la RCS", precizeaza expertul ANRC. Din pacate, nici Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii nu are nici o putere in rezolvarea situatiilor. "Noi nu avem personalitate juridica. Sibienii pot veni la noi si pot depune cereri scrise pe care noi le inregistram si le trimitem la Bucuresti. De aici, sunt preluate de expertii nostri si evaluate", adauga Catalin Ciurila.

OPC "tine cu ursul"

La Oficiul pentru Protectia Consumatorului curg plangerile pe banda rulanta, insa directorul Ilie Mitea nu gaseste in acest lucru o problema. "Intr-adevar avem si noi plangeri, insa 90 la suta dintre ele sunt nefondate. La fiecare reclamatie in parte noi luam legatura cu oamenii de la RCS&RDS si rezolvam situatia de urgenta", declara directorul OPC, Ilie Mitea. Seful de la Protectia Consumatorului sustine ca a avut deja o discutie cu cei doi directori de la RCS&RDS Sibiu si "au realizat un plan de bataie pentru modificarea situatie actuale". Practic, si Mitea a recunoscut ca lucrurile nu sunt tocmai roz, insa este exrem de optimism in ceea ce ii priveste pe reprezentantii firmei de cablu. "Va spun, in premiera, ca din ianuarie, fiecare cartier va avea un oficiu de plata, astfel ca oamenii nu se vor mai inghesui la singuri-ul ghiseu de plata", explica directorul OPC. Ilie Mitea a incercat sa le scuze intarzierea celor de la RDS. "Furnizorii de Internet au fost chemati sa bage cabluri prin centrul istoric, atata timp cat au fost facute santuri, urmand ca spre sfarsitul anului sa ii rezolve si pe clientii de la blocuri", a mai explicat Mitea.

Directorii RCS&RDS in silezio stampa

Nici unul dintre cei doi directori de la RCS&RDS nu au fost de gasit toata saptamana. Secretara de la firma sibiana nu a vrut sa dea numerele de telefon ale celor doi, explicand ca domnii sunt "aria manageri" si nu vin la Sibiu decat vinerea. Nici de la Bucuresti nu am primit vreun raspuns la intrebarile inaintate, desi in mod normal ar fi trebuit sa raspunda in maximum 24 de ore.

Contract unilateral
Punctul 4.4 din contractul incheiat intre RCS si consumator nu este clar. In acest punct se specifica doar ca abonatul trebuie sa achite anticipat pe o perioada de minim o luna abonamentul. Din redactarea prevederilor acestui punct nu reiese care este acest termen in cadrul caruia consumatorul trebuie sa-si indeplineasca obligatia de plata a abonamentului de difuzare, facandu-se referire doar la "termenul stabilit mai sus, fara ca acesta sa fie exprimat printr-o perioada de timp". In caz de neplata, abonatul ar trebui sa primeasca acasa o somatie de neplata si doar dupa aceea sa fie deconectat. Acest lucru nu se intampla niciodata!
Multe reclamatii se refera si la faptul ca RCS nu repara defectiunile tehnice semnalate in termen de 24 de ore asa cum s-a obligat prin contract.
Teoretic se acorda consumatorilor, la cerere, o reducere proportionala a abonamentului, daca nu este indeplinita aceasta conditie. Reducerea opereaza doar atunci cand neindeplinirea acestei obligatii de catre operator este din culpa acestuia. Operatorul nu prea recunoaste propria vina, iar chiar daca o face, consumatorii nu se obosesc sa introduca actiuni in justitie, pentru ca sunt convinsi ca vor primi mai putin decat cheltuie cu un proces.
Un punct din contract prevede ca abonatul se obliga sa-i asigure accesul operatorului in locuinta sa la instalatia interioara individuala pentru revizii, verificari si reparatii. Dar operatorul nu se obliga sa-l anunte prealabil pe consumator cand va veni.
In plus, consumatorii au reclamat Sc Romania Cable Systems S.A.
ca nu le-a oferit posibilitatea reala de a negocia clauzele contractuale, acestea fiind prestabilite in mod unilateral de catre societatea de furnizare a serviciilor Ca-TV.


Citat 1
"O sa mai treaca putin timp pana cand romanii o sa invete sa citeasca si contracte scrise cu litere mici. La Sibiu e o situatie speciala, deoarece firma RCS detine monopolul pe piata distributiei de Ca-TV"

Citat 2
Exista intelegeri tacite intre aceste firme de furnizare Ca-TV, din care rezulta impartirea teritoriului


Catalin Ciurila,
expert in cadrul Oficiului Teritorial Sibiu, al ANRC.


Teodora GHEORGHIU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate vineri, 18 noiembrie 2005






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 30 noiembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter