Echipajul Constantin Aur/Adrian Berghea, pe Mitsubishi Lancer a castigat prima etapa de macadam din sezonul competitional 2005, Raliul Sibiului "Liqui Moly". Aur s-a impus cu timpul total de 34:13,1 si o viteza medie de 82,7 km/h. Pe locul al doilea, la doar 34 de secunde fata de lider, a terminat echipajul Alexandru Pitogoi/Vlad Terzi, tot pe o masina Mitsubishi Lancer, pentru ca podiumul sa fie completat de o a treia masina Mitsubishi, pilotata de Romulus Preda secondat de navigatorul sau Mihai Sandu. Sibienii nu prea s-au inghesuit la podium, echipajul Jean Tatu/Sorin Cantor, pe Renault Clio RS, fiind cei mai buni, in Raliul Sibiului, clasandu-se pe zece la finalul editiei 2005.
Programata pe un traseu din Muntii Cibinului, prima etapa de macadam a sezonului 2005 s-a dovedit una dificila pentru echipele participante la raliul Sibiului. Podiumul grupei N a fost identic cu cel de la general, pe locul patru clasandu-se George Grigorescu, iar pe locurile cinci si sase Bogdan Marisca, respectiv Claudiu David. La grupa A s-a impus echipajul Adrian Raspopa / Sorin Colceriu pe o masina Renaul Clio RS, podiumul fiind completat de Eugen Badina / Radu Neagu si Soos Istvan / Soos Janos. Invingator la grupa H a fost echipajul Catalin Berari / Mihai Lazarescu, pe Renault Clio RS, pe locurile doi si trei clasandu-se la final echipajele Florin Strak / Silviu Dorus si Aurel Cladoveanu / Cristian Baciucu. Lupta pentru castigarea trofeului N1,6 in Raliul Sibiului a fost castigata de Claudiu David / Mihaela Beldie, echipajul OMV PETROM Rally Team avand un ecart confortabil de 25:14,4 fata de ocupantul locului secund, Lorencz Boberly. Pe locul trei in acest clasament a sosit echipajul Andrei Tureanu / Ioan Dicoi. La debutanti doar doua echipaje au reusit sa ajunga la finalul acestui dificil raliu, prima pozitie revenindu-i echipajului Andrei Tureanu / Ioan Dicoi. Al doilea echipaj care a trecut linia de start a fost Iosif Ferenti / Bogdan Pena pe o masina Dacia Nova. Lupta echipelor a fost castigata si de aceasta data de OMV PETROM Rally Team, componentii acestei echipe acumuland un total de 35 de puncte, fata de 21 cat au reusit sa insumeze cei de pe locul secund, BkP Racing Team. Pe locul trei, cu 18 puncte s-a clasat echipa Eurolines RT.
Etapa dificila si pentru BkP Racing!
Derulat dupa un scenariu asemanator cu cel de la Hunedoara, raliul Sibiului avea sa fie terminat de numai doua din cele patru echipaje ale BkP Racing, clasate pe locurile patru (George Grigorescu / Mihai Hanganu) si respectiv sapte (Adrian Dumitru Raspopa Mincu / Sorin Colceriu). Aflat la prima sa evolutie cu un model 4x4 intr-un raliu desfasurat pe macadam, George Grigorescu obtine, astfel, un rezultat remarcabil, masina Subaru Impreza WRX reusind sa intre de trei ori pe podimul probelor speciale. Rezultatul il plaseaza pe pilotul bucurestean pe locul sase in clasamentul campionatului national, cu sanse in batalia pentru podiumul finalului de sezon. Inca o data, rolul de vedeta a fost revendicat de echipajul format din Adrian Dumitru Raspopa Mincu / Sorin Colceriu, cei doi obtinand in afara victorie de la grupa A si un remarcabil loc sapte in clasamentul general absolut. In urma acestui rezultat, cei doi se distanteaza in topul grupei A, ajungand la un avans de 12 puncte fata de cel mai apropiat rival, echhipajul sibian Jean Tatu / Sorin Cantor. De cealalta parte, echipajele Dan Gartofan / Dorin Pulpea {i Catalin Cismaru / Traian Arsenescu au avut un raliu pe care vor trebui sa-l uite cat mai repede. Pentru campionii sezonului trecut, problemele au inceput pe speciala a opta, cand evolutia pe pana de cauciuc a dus la avarierea suspensiei si la pierderea a peste sapte minute. Constrans sa-si continue evolutia fara remedierea totala a problemelor, Dan Gartofan avea sa abandoneze doua probe mai tarziu, cand suspensia afectata a cedat definitiv. Catalin Cismaru n-a reusit sa termine decat doua probe speciale, cea de-a treia consemnand iesirea in decor a masinii Renault Clio RS. In competitia pe echipe, BkP Racing a terminat pe locul secund si ocupa o pozitie similara si in topul campionatului. Urmatoarea etapa este programata in Harghita intre 2 si 4 septembrie 2005.
Marian CRACIUN