SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Constructorii pregatesc asfaltul pentru autostrada catre Saliste

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »


O imagine total diferita de cea a `lungitului` santier al centurii ocolitoare a Sibiului. Este vorba de santierul celui mai avansat lot al autostrazii Sibiu – Orastie, cel cuprins intre iesirea din Sibiu si Saliste, cu o lungime de peste 16 km. Cateva sute de metri de autostrada suspendata pe tablier metalic, un prim tunel pentru autostrada pentru care sunt mutati 300.000 de mc de pamant si cativa kilometri de terasament pregatit pentru asfaltare sunt imaginile de pe santierul lotului patru al autostrazii amintite, cu zece luni inainte de termenul prevazut pentru finalizare, aprilie 2013.

Odata trecuta campania electorala pentru alegerile locale, odata schimbat guvernul, santierul autostrazii Sibiu – Orastie nu a mai reprezentat un punct de `atractie` pentru politicieni. Chiar si fara interventia acestora, pe santier se lucreaza de la sapte dimineata la sapte seara, cu o pauza de la pranz pana la 13:00. In viitorul apropiat, pentru a evita caldurile de peste zi, programul de lucru se va prelungi, in doua schimburi, pana la zece seara, cu o pauza mai lunga in miezul zilei.

In momentul de fata, pentru cei 16,2 km de autostrada, cat masoara lotul cu numarul 4, cuprins intre Sibiu si Saliste, lucreaza 520 de oameni. 400 dintre acestia sunt muncitorii aflati efectiv pe santier. `Daca vedeti pe anumite zone ca nu se lucreaza, trebuie sa stiti ca si noi lucram pe tronsoane. Dupa ce finalizam un tronson la nivel de balast sau primul strat de asfalt ne mutam pe un alt tronson. Lucram esalonat`, explica reprezentantii santierului.

Poze de pe santierul Autostrazii Orastie - Sibiu



Mai bine de o treime din lucrari, finalizate

La finele lunii mai, stadiul lucrarilor era de 36% din total, noul procent aferent finelor lunii iunie urmand a fi calculat in cursul zilelor urmatoare. `Este un stadiu fizic corect, in conformitate cu graficul de lucrari`, spune Sorin Scarlat, directorul adjunct al santierului unde a fost angajata asocierea Astaldi - Euroconstruct Trading - Astlarom. `Probleme nu mai sunt, nu ar mai fi ce sa ne impiedice in afara de eventualele capricii ale vremii`, adauga Sorin Scarlat.

In prezent, cel mai mult se lucreaza la viaductele si tunelul din dealul care desparte Cristianul de Sacel. Zona de lucrari de arta si de galerii va avea o lungime de aproximativ trei km. Pentru un ritm mai rapid de lucru, a fost adoptata solutia unor tabliere metalice, de o parte si de alta a viitorului tunel care va strapunge Dealul Sacelului pe o lungime de 340 de metri. `Aceasta zona a galeriei acoperite este «centrul nervos», ca sa spun asa, al intregului santier`, descrie Scarlat. Aici, lucrarile mai complexe vor dura pana in primavara anului viitor.

Primul tunel de autostrada

Pentru tunel, lucrarile necesare implica defrisarile de padure, excavatia a 300.000 de mc de pamant, realizarea peretilor mulati, construirea placii superioare a galeriei si amplasarea hidroizolatiei, iar apoi partea de dotari in interior: sistemul rutier, iluminat, ventilatie. Pentru fiecare sens va fi construita cate o galerie separata. `Nu va fi singura galerie artificiala de pe aceasta autostrada, dar noi ne vom mandri ca am construit-o pe prima`, spune Sorin Scarlat. 

Lucrarile la relocarea utilitatilor de gaz au inceput, cele de telefonie au fost finalizate, iar relocarea retelelor de inalta tensiune va incepe in urmatoarele saptamani.

Prima portiune pe care va fi turnat asfaltul

`Initial am programat primele asfaltari pentru luna mai. Ploile din acea perioada au amanat, insa, acele lucrari, astfel ca ne-am orientat inspre viaducte si amenajarea terasamentelor. Inainte de a pune asfaltul, trebuie pus balastul stabilizat care nu poate fi turnat in orice conditii`. Asternerea primul strat de asfalt va incepe in urmatoarele saptamani pe aproximativ zece kilometri, intre centura Sibiului si portiunea paralela cu centrul comunei Cristian. In zilele urmatoare va fi finalizat si primul pod de pe autostrada, cel construit peste Valea Salciei.

In zona actualului sens giratoriu de la capatul centurii ocolitoare a Sibiului va fi construit si un nod rutier, care va permite descarcarea traficului atat inspre Sibiu, cat si inspre Sura Mica, precum si intoarcerea de pe un sens de mers al autostrazii, pe celalalt. Aici va mai fi construit un pod pentru soferii care vor circula pe relatia Sibiu – Sura Mica.

Constructia autostrazii va modifica si traseul a doua drumuri judetene existente: cel inspre Amnas si cel inspre Rusciori. In cazul ambele situatii, vor fi amenajate noi portiuni de drum, drepte, in locul celor actuale, pline de curbe. Totodata, la Saliste, alaturi de un nod rutier va fi amenajat si unul din cele doua centre de intretinere si coordonare a autostrazii Sibiu – Orastie, autostrada cu o lungime totala de aproximativ 40 de km. `Vom termina la timp`, asigura Sorin Scarlat. Valoarea totala a lucrarilor lotului patru este de 484 de milioane de lei.

Contraexemplul Sibiu – Medias

Daca pe santierul autostrazii lucrarile se incadreaza in grafic, nu acelasi lucru se poate spune despre reabilitarea drumului national Sibiu – Medias – Sighisoara. In ultima vreme, ritmul lucrarilor a crescut pe santierul care se desfasoara sub trafic. Este insa putin probabil ca cele sase luni de intarziere sa fie recuperate pana in februarie anul viitor, perioada in care a fost fixat termenul initial de finalizare a lucrarilor.

Deocamdata, echipele celor de la Strabag, antreprenorul general al lucrarii, lucreaza doar la reabilitarea drumurilor din afara localitatilor tranzitate de DN14, cu exceptia santierelor deschise la podurile de pe traseu. Surse din randul echipei de constructori sustin ca, in localitati, lucrarile la DN14 vor incepe abia anul viitor. In plus, sperantele primarului din Medias, Teodor Neamtu, se pare ca nu mai au temei: in proiectul de reabilitare a DN14 nu mai sunt cuprinse si strazile de tranzit din municipiul de pe Tarnava Mare.
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 02 iulie 2012






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 09 iulie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter