ian 10 2011
|
|
Caietul de sarcini pentru proiectarea si executia autostrazii Sibiu – Orastie este in asa fel intocmit incat nicio firma romaneasca nu va putea spera la castigarea lucrarilor fara sa se asocieze cu o companie straina. Finantarea nerambursabila de 85% pe care UE o asigura pentru ridicarea celor 82 de km de autostrada are si alte `costuri` ascunse. Unul dintre acestea afecteaza direct constructorii romani, niciunul neindeplinind singur cerintele de califiare prevazute in caietul de sarcini. Autostrada Sibiu – Orastie a fost impartita pe patru loturi, dintre care doar ultimul (lotul 4, 16,1 km) se afla integral pe teritoriul judetului Sibiu. Cel de-al treilea (in lungime de 22,11 km) traverseaza in parte si teritoriul judetului Alba. Documentatia de atribuire a licitatiei prevede explicit ca un constructor nu poate depune oferta (singur sau in asociere) decat pentru proiectarea si executia unui singur lot. Iar restul cerintelor sunt imposibil de indeplinit de constructorii romani de drumuri. Spre exemplu, media cifrei de afaceri in domeniul aferent infrastructurii de transport rutier pe ultimii trei ani (2007, 2008 si 2009) trebuie sa fie, pentru lotul 4 (cel mai scurt din toata autostrada) de minim 525 de milioane de lei. Asta in conditiile in care cele mai mari firme de constructii de drumuri din Romania aduna cel mult o medie de 250 de milioane de lei. Solicitarile cel mai greu de indeplinit tin, insa, de experienta similara. `Practic, nu au existat lucrari in Romania care sa acopere ceea ce solicita CNADNR. Nu s-a construit atata autostrada in ultimii ani in toata tara`, au declarat pentru Turnul Sfatu lui constructori interesati de aceasta licitatie. CNADNR solicita ca ofertantii sa demonstreze ca, in ultimii cinci ani, au cel mult doua proiecte din domeniul infrastructurii rutiere la caror valoare cumulata sa fie, pentru lotul 4, de minim 460 de milioane de lei, fara TVA (mai bine de 106 milioane de euro). Cele doua contracte musai sa faca referire la constructia de autostrazi noi sau de noi drumuri nationale sau expres. In fine, acelasi caiet de sarcini impune ofertantilor interesati de lotul 4 sa demonstreze ca au lucrat in ultimii cinci la ani poduri, pasaje sau viaducte aferente autostrazilor si drumurilor, in cel mult doua contracte cu o valoare minima de 125 de milioane de lei, fara TVA. `Evident, singura sansa pentru noi este sa participam in asociere cu o firma straina. Asta vom si face. Nu trebuie sa ne temem de astfel de asocieri, atata timp cat contractul este unul corect intocmit: adica nici ei sa nu incerce sa ne insele, dar nici noi pe ei`, au declarat pentru Turnul Sfatului reprezentantii uneia dintre cele mai mari companii de constructii de drumuri din Transilvania. Termenul de deschidere a ofertelor depuse pentru autostrada Sibiu – Orastie este 16 februarie 2011. Durata de proiectare si executie a autostrazii este de 30 de luni, din care sase luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie. Valoarea lucrarilor, inainte de licitatie, este aproximata la 2,937 de miliarde de lei, fara TVA. turnul sfatului romania transilvania proiectare cnadn sport pasaj cnadnr autostrada sibiu firme de constructii proiecte firma finantare ceas pre de Traian DELEANU Alte stiri adaugate luni, 10 ianuarie 2011Arhiva stirilor locale |
|