SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Doi ani de discutii despre Sibiu - Pitesti. Emil Boc si discursul despre autostrada

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Se implinesc un an si jumatate de cand actualul premier al Romaniei, Emil Boc, vorbeste despre Autostrada Sibiu – Pitesti, proiect gandit de acum 14 ani. In tot acest timp, situatia autostrazii a ramas la acelasi nivel: discutii. Turnul Sfatului va prezinta o scurta radiografie a discursului emanat dinspre Guvern despre cei 116 km de autostrada dintre Sibiu si Pitesti, pentru care Uniunea Europeana a anuntat ferm ca nu ofera cofinantare.

Studiul de fezabilitate al autostrazii care trece prin Sibiu si Pitesti catre Marea Neagra dateaza din 1997. Studiul a fost intocmit pentru cei 872 de km de autostrada care ar fi trebuit sa existe de anul viitor intre Nadlac si Constanta, in urma unor investitii aproximate la 4,86 de miliarde de euro (in HG 951 din 2009).

Prima mentiune documentara

Tonul discutiilor despre autostrada Sibiu – Pitesti este lansat in discursul lui Emil Boc in prima luna a lui 2010, la semnarea contractului de concesiune pentru tronsonul Comarnic – Brasov, din proiectata autostrada Bucuresti – Brasov (contract care patru luni mai tarziu era reziliat la initiativa partenerului privat, consortiul francez Vinci-Aktor). `Domnule ministru Berceanu, sunt convins ca profitand si de aceasta experienta, nu va fi departe ziua cand si alte tronsoane de autostrada vor fi parte a unui parteneriat public-privat: Sibiu-Pitesti poate fi unul dintre ele, Centura Bucuresti poate fi altul`, rostea Emil Boc pe 18 ianuarie 2010.

Tema de OTV

Parteneriatul public – privat pentru autostrada Sibiu – Pitesti devine o tema preferata pentru Emil Boc – zece zile mai tarziu, premierul pomeneste la OTV despre ce ar trebui sa existe intre Sibiu si Pitesti, adica o autrostrada.

`Portiunea dintre Sibiu si Pitesti care inca nu este acoperita ca finantare. Nu vom avea bani de la buget, va trebui sa concepem un asemenea parteneriat public-privat (...).Proiectul acesta se... de doi ani de zile se tot cocoloseste. Din 2004 s-a inceput, nu s-a facut nimic. In 2004, a inceput Nastase la nu stiu ce, tot fermentat, nu s-a reusit sa-l faca. L-a inceput Berceanu, Orban l-a abandonat sau ceva de genul acesta, acum, de cand am ajuns in 2009, am spus «trebuie, odata, sa se inchida acest proiect, sa-l facem», pentru ca nimeni nu are incredere in acest parteneriat daca nu incepe cineva. Si se va demonstra ca va fi un rezultat bun si vom avea si autostrada si se vor decongestiona drumurile din aceasta tara, deci Sibiu – Pitesti`, rostea Boc la `televiziunea poporului`.

`S-o lasam mai moale`

Cand discutiile despre reziliearea contractului de parteneriat public – privat pentru portiunea de autostrada Comarnic – Brasov incepeau sa capete un sens cat mai palpabil, Emil Boc iarasi vorbeste despre un coridor IV paneuropean care se termina (sau incepe de) la Sibiu. Asa se face ca discursul din Parlament, de la jumatatea lui martie 2010 face referire numai la autostrada Sibiu – Orastie. Discursul despre jumatatea de autostrada este mentinut si in urmatoarele acte normartive emise de Guvern, cum ar fi HG 416 din 28 aprilie, cand tot numai despre Nadlac – Sibiu se pomeneste.

Noroc cu centura

Finalul 2010 era termenul de finalizare a centurii ocolitoare a Sibiului. Prin urmare, din a doua jumatate a lui 2010, autostrada Sibiu – Pitesti cu greu incape in discutiile guvernantilor. Numitorul comun al Sibiului si al discursurilor guvernamentale despre infrastructura este aproape monopolizat de subiectul centurii ocolitoare a Sibiului.

`Cu alte cuvinte, am facut o prioritizare a investitiilor, iar Centura Iasi, in materie de infrastructura, figureaza printre prioritatile Guvernului si va avea finantarea necesara asigurata astfel incat lucrarea sa fie finalizata in termenele pe care le-am stabilit, alaturi si de alte lucrari de infrastructura pe care le desfasuram in tara`, Emil Boc, la Iasi pe 7 august 2010.

Autostrada se imparte. Apoi se scurteaza 

Discutiile despre autostrada Sibiu – Pitesti revin in discursurile premierului in a doua jumatate a lunii august 2010, cand pomeneste pentru prima data de impartirea autostrazii in cateva sectiuni.

`Iar portiunea intre Sibiu - Pitesti, care nu este acoperita cu fonduri europene am convenit sa o scoatem la concesiune, impartita in doua sau in trei - avem un studiu acum - cam dupa modelul pe care l-am avut la Comarnic - Brasov, dar in conditii in care sa poata fi finantabila`, Emil Boc, la inaugurarea centurii Lugojului, in penultima sambata a lunii august 2010

`Am incredere ca Ministerul Transporturilor poate duce la capat aceasta sarcina grea, de a finaliza cu bani europeni, coridorul IV, cu exceptia portiunii dintre Sibiu si Pitesti, care va trebui sa fie facuta in parteneriat public-privat`, Emil Boc, pe 12 noiembrie 2010, la vizitarea santierului Centurii de nord a Bucurestiului, alaturi de Anca Boagiu, noul ministru al Transporturilor

`Deci noi vom pune bani dublu fata de anul 2010 la partea de cofinantare pentru proiectele europene. Si asta inseamna, de exemplu, finantarea lucrarilor pe autostrada de pe Coridorul IV, care este cel mai important proiect european, cu bani europeni, de finalizare a unor lucrari incepute si de deschiderea unora noi, inclusiv prin parteneriat public privat, daca ne gandim la tronsonul Sibiu - Pitesti`, Emil Boc la TVR1, pe 25 octombrie 2010

La fel cum doar in august se aude dinspre Guvern de `sectorizarea` Sibiu – Pitesti, tot asa, numai la inaugurarea centurii ocolitoare a Sibiului se vorbeste despre faptul ca, totusi, pentru o portiune din autostrada Sibiu – Pitesti s-au gasit bani europeni. Niciuna din vestile mai sus amintite nu au mai fost confirmate pana azi. . `Am reusit sa includem o portiune de autostrada pe fonduri europene si restul de autostrada de la Pitesti la Sibiu va fi realizata in parteneriat public-privat. Dar, o parte am reusit sa o finalizam in luna noiembrie pe fonduri europene. Pe coridorul IV. (...) Nu va pot spune exact, dar, o componenta de pana in 20 km va intra inclusiv pe fonduri europene`, spunea la Sibiu, Emil Boc, pe 1 decembrie 2010.

In 2011, discursurile sunt tot mai dese. O noua promisiune: Sibiu – Pitesti, de la anul

`Si mai am un argument pentru sustinerea dezvoltarii si cresterii economice in 2011: parteneriatul public-privat. Pentru prima data, Romania are o Lege a parteneriatului public-privat (...). Daca este sa vorbim despre infrastructura, si ma refer la infrastructura rutiera, doua programe, autostrada Comarnic-Brasov sau Sibiu-Pitesti, pot intra in procedura de parteneriat public-privat`, Emil Boc, in sedinta Parlamentului din 20 decembrie, la dezbaterile pentru Legea bugetului de stat pe 2011

`Al doilea subiect, foarte pe scurt, se refera la parteneriatul public-privat. Solicit ministrilor ca, pana pe data de 1 martie, sa avem lista de proiecte care vor fi derulate pe baza parteneriatului public-privat. (...) cu accent pe ceea ce inseamna transporturi, si aici obiectivul inseamna reluarea parteneriatului pe ceea ce inseamna Comarnic - Brasov sau pe noul tronson Sibiu - Pitesti, care ramane neacoperit din coridorul IV`, Emil Boc, la deschiderea sedintei de Guvern din 9 februarie 2011

`Poate cel mai important proiect din zona dumneavoastra va fi Autostrada Sibiu-Pitesti, care nu se va putea realiza decat printr-un parteneriat public-privat. (...) Va fi unul din cele doua proiecte majore ale Ministerului Transporturilor pentru viitor`, Emil Boc, pe 14 aprilie, la o intalnire cu oameni de afaceri din judetul Arges

`Iar acum am pus la cale cel de-al treilea mecanism extrem de important pentru absorbtia fondurilor europene: parteneriatul public-privat. Saptamana viitoare, in Guvern, vom amenda actuala lege, la solicitarea Uniunii Europene, pentru a fi pe deplin compatibila cu reglementarile existente in UE. Dupa care Guvernul, la nivel national, va lansa lista nationala de proiecte de parteneriat public-privat. Asta inseamna, de exemplu, lucrari de autostrada precum Comarnic- Brasov sau Pitesti-Sibiu`, Emil Boc la 16 aprilie, la Gura Humorului

`Urmeaza acum, in regim de parteneriat public-privat, sa scoatem la licitatie si tronsonul de la Sibiu la Pitesti, singurul care nu are acoperire financiara in momentul de fata pe bani europeni in ceea ce inseamna Coridorul IV`, Emil Boc, patru zile mai tarziu, la Constanta, la semnarea unui contract pe fonduri POR

O ultima veste: Sibiu – Pitesti e prioritate

La finele lui aprilie 2011, Emil Boc anunta in fata presei centrale ca `in acest moment, avem legislatia care vizeaza implementarea programelor de parteneriat public – privat`. `La Ministerul Transporturilor, este vorba de urmatoarele proiecte de infrastructura: Autostrada Comarnic-Brasov, Autostrada Sibiu - Pitesti, 116 km`, enumera Boc prioritatile primelor 20 de proiecte de dezvoltat in regim public-privat.

`Venind pe drum mi-am amintit de un proiect pe care l-am discutat azi in Guvern, este vorba de autostrada Sibiu - Pitesti care va fi realizat in regim de parteneriat public-privat`, Emil Boc la Ramnicu Valcea, pe 27 aprilie 2011

`Primele doua proiecte de infrastructura ce vor utiliza acest parteneriat public-privat sunt autostrada Sibiu-Pitesti si Comarnic-Brasov, doua proiecte de amploare care vor da tonul in materia parteneriatului public-privat`, Emil Boc, pe 7 mai 2011, la Timisoara.

`Romania are un potential mare de investitii in acest domeniu, de la autostrazi - si sunt doua proiecte asupra carora Guvernul se concentreaza - si sunt convins ca dna ministru Boagiu va va prezenta - e vorba de Comarnic-Brasov si de Sibiu-Pitesti, doua tronsoane importante de autostrada, care nu sunt prinse in finantarea pe ceea ce inseamna programul european, dar care sunt atat de necesare modernizarii tarii`, Emil Boc la conferinta Finance 2011, din 25 mai 2011
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate joi, 26 mai 2011






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 23 octombrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter