SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Dornier: alunecarile de teren de la Aeroport poarta vina proiectarii

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Soarta proceselor pentru recuperarea banilor care vor fi investiti in reabilitarea alunecarilor de teren de la Aeroport va fi decisa in iunie: cel mai probabil, Inalta curte de casatie si justitie va decide ca procesele sa se poarte in alt tribunal, decat cel de la Sibiu. Turnul S fatului va prezinta si pozitia celor de la Dornier Consulting in acest litigiu.

Atat asocierea proiectantilor de la Iptana – Obermeyer, cat si constructorii de la Max Boegl au cerut Inaltei curti stramutarea procesului in care Consiliul Judetean le cere daune de 15 milioane de euro pentru reabilitarea alunecarilor de la Aeroport. Cei de la Dornier, insa, nu au facut acest lucru. In intampinarea depusa la dosar, arata, insa, ca procesul cu societatea Dornier Consulting nu ar trebui sa aiba loc, din moment ce Dornier a apelat pentru rezolvarea problemei cu CJ Sibiu la Curtea de arbitraj din cadrul Camerei de comert si industrie a Romaniei. In plus, cei de la Dornier spun ca nu pot fi chemati in judecata in calitate de `diriginte de santier`, deoarece aceasta apartine unei persoane fizice (un inginer contractat de Dornier).

In fine, in intampinarea depusa prin avocat, cei de la Dornier arata ca alunecarile de teren de la Aeroport nu s-au datorat unor vicii ascunse (din moment ce probleme la pragul 09 au fost semnalate cu mult inaintea alunecarilor), ci a unor vicii aparente, care nu mai pot fi invocate, sustin cei de la Dornier, dupa admiterea receptiei la terminarea lucrarilor.

`Indica, in opinia noastra, o eroare de proiectare`

Dincolo de dezbaterile pe chestiuni de exceptii si alte `chichite` legislative, la dosarul procesului exista o ampla adresa semnata de reprezentantii Dornier Consulting ca raspuns la expertiza efectuata dupa alunecarile de teren si la acuzatiile aduse firmei de CJ Sibiu.

In aceste documente, cei de la Dornier arata ca pentru imbunatatirea calitatii unor cantitati de pimant care nu corespundeau s-a folosit Dorosol (o gama de lianti hidraulici), pentru ridicarea capacitatii portante a pamantului. `Daca in general toate tipurile de pamant, asa cum acuzati, nu ar fi fost adecvate pentru a construi rambleul la dimesniunea actuala, atunci acesta s-ar fi prabusit in intregime si, probabil, mult mai repede`, arata cei de la Dornier. Acestia sustin insa ca alunecarile au avut loc din cauza infiltrarii apei in rambleu, fapt petrecut din cauza unui sistem de drenaj insuficient de amplu proiectat.

`Rezistenta rambleului s-ar fi realizat doar in conditii de sol optime. Aceasta concluzie indica in opinia noastra spre o eroare de proiectare. (...) Sistemul de drenaj necesar are un rol foarte important pentru asigurarea capacitatii portante a terenului de fundare, un lucru cert pe care il confirmam. Aceasta afirmatie indica in opinia noastra spre o eroare de proiectare`, se arata in adresa celor de la Dornier depusa la dosarul procesului. Reprezentantii acestei societati sustin ca au recomandat proiectantilor de la Iptana si Obermeyer redimensionarea sistemului de drenaj inca din primavara lui 2006. `Proiectantul nu a luat in considerare aceasta varianta de drenaj din cauza costurilor mult prea ridicate`, afirma cei de la Dornier.

Universitatea din Munchen a recomandat monitorizarea apelor subterane

In cadrul proiectului de modernizare a pistei Aeroportului sibian, studierea calitatii pamantului de umplutura folosit a fost in sarcina proiectantilor de la Iptana si Obermeyer. Acestia au preluat niste expertize dintr-un studiu de prefezabilitate din decembrie 2005, dupa care a facut verificari geotehnice suplimentare, pentru stabilirea calitatii pamanturilor din zonele de decopertat (cele care au fost utilizate apoi pentru prelungirea dealului pe care sa fie asezata continuarea pistei aeroportului). Proiectantii au contractat si Centrul geotehnic al Universitatii Tehnice din Munchen, pentru consultanta tehnica la proiectarea lucrarilor de terasament. Reprezentantii Universitatii au solicitat in mai multe randuri informatii despre calitatea pamanturilor de umplutura. In cele din urma, pe baza a trei programe de expertiza conduse de reprezentantii Iptana/Obermeyer, specialistii universitatii din Munchen au elaborat un model de lucrari de terasamente. `Executia de foraje, recomandate de Universitatea Tehnica din Munchen, pentru puturi de monitorizare permanenta a apelor subterane nu s-a pus in practica de catre proiectantul Iptana - Obermeyer`, mai arata cei de la Dornier.
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 16 mai 2011






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 25 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter