Consilierii pregătesc mutarea Evidentei Populatiei, asa cum cere legea, la Primărie . Municipalitătile nu vor avea în subordine toate serviciile ce erau deservite, ci doar birourile speciale de colectare a actelor
Consilierii locali vor discuta, în sedinta de astăzi, problema înfiintării Serviciului Public Comunitar Local de Evidentă a Persoanelor, care ar urma să preia o parte a serviciilor de care se ocupa Serviciul aflat în subordinea Politiei.
Primăria va face loc în spatiul din bulevardul Victoriei, o dată cu mutarea noului serviciu si a angajatilor acestuia, care se vor ocupa de evidenta populatiei.
Potrivit ordonantei 50 din 2004, Primăria din Sibiu si cea din Medias ar urma să aibă birourile speciale de colectare a actelor pentru eliberarea acestor documente, dar ele trebuie transmise spre realizare la Prefectură. Consiliul Judetean ar trebui să aibă serviciul de stare civilă si formatiuni teritoriale de evidentă informatizată. "Serviciile publice comunitare de evidentă a persoanelor asigură atât întocmirea, păstrarea, evidenta si predarea actelor de stare civilă, a cărtilor de identitate, a cărtilor de alegător si a listelor electorale, cât si desfăsurarea activitătilor de primire a cererilor si de eliberare a pasapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor si a plăcilor cu numere de înmatriculare, în sistem de ghiseu unic" , se arată în ordonanta care nu lămureste cu nimic autoritătile publice.
OUG 50/2004, privind modificarea si completarea unor acte normative în vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzător desfăsurării activitătilor de eliberare si evidentă a cărtilor de identitate, actelor de stare civilă, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor, a fost dată de vechiul guvern, dar aceasta trebuie aplicată chiar dacă reorganizarea va crea unele disfunctionalităti în programul de lucru cu cetătenii.