SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Fisurile din terminal pot da gata Aeroportul sibian

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

`Nu sunt crapaturi, sunt fisuri`, comentau autoritatile judetene la articolul din Turnul Sfatului de acum cateva luni, articol pe care il catalogau drept rau-intentionat. Acum, expertiza comandata de conducerea Aeroportului atrage atentia ca `s-au fisurat toate grinzile` de la noul terminal si este nevoie imperativa de consolidari. Costisitoare si deranjate pentru calatori. Problema momentului este legata de cine va plati aceste lucrari.

Expertiza tehnica ceruta de Regia Autonoma Aeroportul Sibiu a fost executata acum cateva saptamani de firma SC Micromov din Craiova. Raportul a fost prezentat autoritatilor judetene, constructorilor, consultantului si proiectantilor. Am cerut tuturor celor implicati cate o parere.

Viorel Popescu, din partea SC Micromov, spune ca toti ar trebui sa plateasca. `Nu prea intalnesti des astfel de situatii, precum cea de la terminalul din Sibiu. Toate grinzile sunt fisurate si, mai ales, pe mijloc. Trebuie facuta o consolidare, pentru ca e cunoscut faptul ca atunci cand betonul cedeaza, poate ceda de tot`, spune Popescu. El sustine ca in urma expertizei lui ar trebui executat un proiect de reabilitare si consolidare. `Abia atunci vor fi cunoscute costurile, valoarea lucrarilor. S-ar putea ca toate partile implicate in acest proiect sa aiba partea lor de vina`, mai spune Popescu.

Proiectul Aeroportului sibian a fost platit consortiului format din firmele Iptana si Obermeyer. Am solicitat un punct de vedere celor de la Iptana care, intre timp, au corespondat cu cei de la Consiliul Judetean Sibiu pe aceasta tema. Pentru Turnul Sfatului, insa, cei de la Iptana nu au dat niciun semn.

Alte semne au dat cei de la Dornier Consulnting, firma care a incasat banii pentru consultanta lucrarilor. Vizitat la sediu, Gerhard Kuwer, seful proiectului Dornier de la Sibiu, a strigat destul de tare la secretara pentru a auzi si reporterul Turnul Sfatului: `Nu primesc. Sa-si faca programare. Prin telefon`. Am cerut programarea si raspunsul la intrebarile legate de fisuri lui Gerhard Kuwer pe adresa de mail. In mod aproape evident nu a venit niciun raspuns pana la inchiderea editiei.

Singurii care s-au aratat deschisi la dialog sunt cei de la Dafora, constructorii terminalului. Care au transmis ziarului Turnul Sfatului un raspuns pe cat de tehnic, pe atat de categoric. Tradus in limbaj comun, reprezentantii Dafora resping acuzatiile potrivit carora decofrarea planseului s-ar fi facut mai repede de limita celor 28 de zile impuse de normative. De asemenea, arata ca betonul folosit este exact cel prevazut in proiectul scris de Iptana si Obermeyer, adica C20/25. `Precizam ca la receptia efectuata la terminarea lucrarilor aceste fisuri nu au fost consemnate de catre comisia de receptie in anexele procesului verbal la terminarea lucrarilor pentru ca la acea data ele nu existau (...).Prin urmare, nu consideram justificata afirmatia expertului potrivit careia constructorul ar avea o parte de vina pentru producerea acestor fisuri. Avand in vedere acest fapt, precizam ca nu vom fi dispusi sa intervenim cu fonduri proprii pentru reglementarea situatiei`, se arata in raspunsul transmis de directorul tehnic din cadrul Dafora, inginerul Viorel Dinea.

Presedintele CJ, Martin Bottesch, spune ca cei de la Iptana au o varianta mai ieftina de remediere a problemelor. `Am primit un raspuns din partea proiectantului care are solutiile proprii pentru remediere, care nu necesita costuri prea mari. Va trebui confruntata opinia expertului cu cea a proiectantului si sa se ajunga la o solutie. In niciun caz Consiliul Judetean nu va plati. Ori este greseala constructorului, or a consultantului`, spune Bottesch. Presedintele Comisiei de receptie a lucrarilor de la Aeroport, Constantin Sovaiala, spune ca va prelungi receptia lucrarilor, inceputa in septembrie, cat este necesar. `Urmeaza sa vedem, sa ne intalnim consultant, cu proiectant, expert si noi, comisie. Receptia va dura pana se lichideaza absolut toate problemele. Aceasta este ultima ramasa pe tapet`, incheie Sovaiala.
de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 29 martie 2010






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 20 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter