Amploarea pe care a luat-o in ultimul timp fenomenul coruptiei a determinat autoritatile sa ia masuri in acest sens. Inspectoratul General al Politiei de Frontiera a afisat in punctele de control prevederile legale in legatura cu darea si luarea de mita. Aceasta masura este menita sa descurajeze primirea de mita de catre politisti, tinand cont ca numai in ultima luna au existat 8 tentative raportate in acest sens, din cele 14 pe anul in curs. Problema care se pune in cazul acestei initiative este daca nu cumva va duce la formarea unei imagini proaste a statului nostru, si in special a Politiei de frontiera, si in primul rand in ochii turistilor straini care tranziteaza frontiera. Pusi in fata unor asemenea avertismente, strainii ar putea crede ca fenomenele de coruptie si de mituire a functionarilor, desi des intalnite, sunt de fapt si mai grave decat in realitate. Din februarie 2003, in toate punctele de trecere a frontierei sunt distribuiti fluturasi editati in trei limbi de circulatie internationala. De asemenea, s-a infiintat si o linie telefonica de urgenta, la care pot fi sesizate abaterile sau faptele de coruptie. Astfel, toti cei care trec granita vor putea sa reclame eventualele nereguli la un numar valabil 24 din 24 de ore, care va transmite apelurile direct la inspectoratele de care tine punctul de frontiera respectiv. In privinta fluturasilor, toti cei interesati vor putea gasi pe o parte a acestora informatii utile, iar pe cealalta indemnul ca, in cazul in care participantul la traficul de frontiera este in vreun fel lezat, sa sune la numarul de urgenta 959. ?Pe termen lung, masura nu va avea nici un impact pozitiv. Aceasta este o politica obisnuita la noi, cei vinovati nu sunt pedepsiti, in schimb se pun afise de avertizare pentru cei care trec pe acolo si s-ar putea gandi sa dea mita. Dupa o vreme, aceasta masura aberanta va inrautati cu siguranta imaginea Romaniei?, a declarat Dumitru Radu, director de productie la ?Imagical Trans?.