Reporter: Mai toate termenele sunt depasite la centura.
Ludovic Orban: in doua-trei zile dam anuntul de licitatie. in principiu, documentele sunt gata, dar trebuie avizul Directiei Generale de Relatii Financiare Internationale, care a facut si caietul de sarcini in acord cu prevederile ISPA. Pana la sfarsitul anului, trebuie semnat contractul cu cel care va castiga licitatia. in mod normal, iarna nu ne va prinde fara un constructor care sa faca lucrari de conservare. Şi care sa se apuce de lucru imediat ce timpul o va permite.
R.: Fondurile vin de la ISPA?
L.O.: Lansam licitatia pe cei 15 kilometri si pregatim lansarea licitatiei si pe restul de centura. Mai avem o singura problema, daca DJ 106B se face pe patru sau pe doua benzi, unde nu am ajuns la un acord cu reprezentantii ISPA.
R.: Decizia Comisiei de arbitraj a UE a dat dreptate celor de la Todini, in disputa acestora cu institutiile statului roman.
L.O.: Partial. O sa ne indreptam si noi impotriva celor de la Todini cu actiuni. Nu as vrea sa comentez decizia DAB, care a fost luata pe un contract mai vechi. Noi am angajat o reprezentanta de calitate, din pacate a fost un pic tarziu si nu s-a tinut cont de toate obiectiile noastre, dar nu se termina aici povestea.
R.: Ati luat masuri impotriva celor de la CNADNR vinovati de intarzierile de la centura?
L.O.: Am dat-o afara pe Daniela Draghia. Acum vreo zece zile. Pentru toata gestiunea proiectelor ISPA.
R.: Credeti ca iulie 2009 mai e un termen valabil pentru terminarea centurii?
L.O.: Noi o sa stimulam constructorii care au capacitatea si vointa de a finaliza intr-un termen cat mai scurt. Acum nu pot da un termen de finalizare. Sa asteptam licitatia.
R.: Vor creste costurile?
L.O.: Sigur ca o sa existe o anumita crestere. Unele erau preturile in 2003-2004. in plus, s-a modificat si traseul. Vom asigura din bugetul de stat toate suplimentarile necesare, precum si cofinantarea.
R.: Todini mai are loc in Romania?
L.O.: Nu.
de Traian DELEANU