iul 19 2008
|
|
Raliul Sibiului Pirelli a inceput oficial ieri cu un start festiv in Piata Mare iar de astazi cele 63 de echipaje participante intra in concursul ce se anunta pe cat de spectaculos, pe atat de dificil. Raliul Sibiului Pirelli este prima etapa de macadam din calendarul Campionatului de Raliuri al Romaniei Dunlop. Numar record de participanti Pentru start s-au inscris 63 de echipaje, un numar record in istoria recenta a competitiei de la Sibiu. Printre participanti se numara si echipaje din Finlanda, Ungaria si Austria. „S-ar putea ca unul sau doua echipaje, inscrise deja, sa nu participe la raliu, dar chiar si asa vom avea 60 de masini la start. Nu va fi o cursa usoara, dar sunt sigur ca victoria va fi cu atat mai frumoasa pentru echipajul care o va obtine ", a spus Sorin Itu, organizatorul Raliului Sibiului Pirelli. Principalul favorit, chiar daca nu a mai concurat niciodata aici, este finlandezul Jarkko Miettinen, liderul clasamentului general. "Am auzit ca raliul de la Sibiu este unul foarte casant si ca urmare in fiecare an se inregistreaza numeroase abandonuri. Venim la aceasta cursa dupa un forfait la Cluj si este cat se poate de clar ca nici nu ne putem gandi la inca un esec de asemenea natura. Totusi la raliuri se poate intampla orice si ca atare disputa este deschisa oricarui rezultat", a spus Jarkko Miettinen. Un alt specialist pe macadam este si Marco Tempestini. Italianul ocupa pozitia a doua in clasamentul general cu un total de 22,5 puncte. „Sibiul este prima etapa de macadam, suprafata noastra preferata, pe care cred ca vom merge mai bine decat pe asfalt. Este insa un raliu dur, foarte solicitant pentru masina, si de aceea am hotarat sa alergam cu Subaru N 12. Chiar daca N14 este mai rapid, cred ca cel mai important lucru la Sibiu este sa ajungi la sosire, iar masina de anul trecut se preteaza mai bine la o astfel de suprafata accidentata, ne da incredere mai mare ", a spus Tempestini. si Dan Gartofan, ocupantul pozitiei a treia din clasament, va lua startul cu vechea masina. " E un raliu dur. Sper sa-l terminam fara evenimente. Eu am ales sa folosesc pentru acest raliu modelul anterior deoarece venim din Bulgaria si timpul e prea scurt pentru a pregati N14 pentru macadam. E un raliu de anduranta, sunt probe lungi, ceea ce denota faptul ca va fi un raliu dur si extrem de greu ", a spus si Dan Gartofan. 11 probe speciale pe macadam Etapa a cincea din calendarul competitional are o lungime totala de aproape 400 kilometri, 161,5 fiind impartiti in 11 probe speciale pe macadam. Prima probi speciala, celebra santa, este programata vineri, 18 iulie, de la ora 15:45. in acest an, din motive legate de siguranta, nu va mai exista nicio proba de noapte, cea de-a doua trecere pe speciala santa fiind programata la ora 18:00. Prima zi a raliului se incheie cu super speciala de pe terenul de rally cross. Startul in aceasta proba se va da la ora 19:00. Startul in prima proba de sambata, 19 iulie, se va da la ora 10:00. Principala noutate este speciala Cheile Cibinului care va fi parcursa, in premiera, la vale. in plus a fost reintrodusa in program si proba Crint, iar speciala Gatu Berbecului are aproape 27 kilometri acum. In 2007, prima editie a Raliului Sibiului Pirelli, s-a impus echipajul Bogdan Marisca/Sebastian Itu. raliul sibiului pirelli 2008 raliul sibiului pirelli raliul sibiului 2008 raliul pirelli 2008 raliul pirelli campionatului de raliuri al romaniei dunlop de Iulia NAGY Alte stiri adaugate sambata, 19 iulie 2008Arhiva stirilor locale |
|