dec 11 2009
|
|
La o zi dupa inaugurarea strazii Nicolae Iorga, primarul Sibiului, Klaus Johannis, a inaugurat si strada Mihail Kogalniceanu, strada deschisa, de asemenea, circulatiei de mai multa vreme. Motivul acestor inaugurari "intarziate" este simplu, sustine primarul orasului. "Aceste strazi nu au nicio legatura cu campania electorala si am vrut sa le scot din acel circ. Realizarile sunt, insa, importante, au fost finalizate de catre constructori inaintea iernii, fapt care nu am vrut sa treaca neobservat", spune Johannis. Strada M. Kogalniceanu detine, probabil, recordul in materie de timp alocat modernizarii - lucrarile au inceput in martie 2007, constructorul angajat fiind SC Sca.Mo.Ter. Reabilitarea strazii M. Kogalniceanu face parte din obiectivul de investitii `Reabilitare retele tehnico-edilitare si modernizare str. Reconstructiei si M. Kogalniceanu`. `Durata destul de mare a lucrarilor s-a datorat faptului ca au fost modernizate toate retelele de utilitati, a fost refacuta complet structura rutiera, a fost creata o pista pentru biciclisti, locuri de parcare si trei sensuri giratorii pentru fluidizarea traficului. Avem in prezent o strada a carei functionalitati si aspect s-a schimbat complet`, a declarat primarul Klaus Iohannis. Conform contractului de lucrari, pe aceasta strada au fost refacute retelele de apa, canalizare menajera, gaz, alimentare cu energie electrica, telecomunicatii - prin crearea unei canalizatii subterane in care au fost introduse cablurile care inainte erau aeriene si reteaua de iluminat public. In plus, printr-un proiect pe fonduri ISPA a fost amenajat pe aceasta strada un canal colector pentru apele pluviale. `Aceste lucrari la retele nu sunt atat de vizibile ca si lucrarile de amenajare a carosabilului dar sunt extrem de importante. Locuitorii de pe aceasta strada dar si din zona vor avea retele de utilitati de o mai buna calitate`, a precizat primarul Klaus Iohannis. Lucrarile de modernizare a structurii rutiere au fost de asemenea foarte ample, dat fiind ca aceasta strada este una cu trafic greu si foarte greu. Masinile care se incadreaza la aceasta categorie de trafic vor putea folosi strada dupa finalizarea lucrarilor pe strada Turnisor, lucrari preconizate sa se incheie anul viitor. Partea carosabila a acestei strazi are o latime de 7 m. In cadrul lucrarilor au fost refacute trotuarele si a fost creata o pista de biciclete cu latimea de 1m. Pista este delimitata de trotuar si carosabil prin intermediul unor borduri denivelate. Pe lungimea strazii au fost create un numar de 51 de locuri de parcare pentru locatari. Datorita volumului mare de trafic si pentru fluidizarea acestuia, au fost create trei sensuri giratorii: unul la intersectia strazii M. Kogalniceanu cu strazile Pedagogilor, Lemnelor si Reconstructiei, unul la intersectia strazii Kogalniceanu cu Calea Turnisorului si Calea Surii Mici si unul la intersectia cu strada Reconstructiei, Campului si T. Vladimirescu. Valoarea totala a contractului a fost de 9.221.973,12 lei (TVA), valoare care include proiectarea, executia lucrarilor la carosabil si amenajarea celor trei sensuri giratorii. Perioada de garantie a lucrarilor este de 24 de luni. klaus johannis sibiul proiectare parcare record carosabil ispa nicolae iorga primarul sibiului turnisor constructie de Traian DELEANU Alte stiri adaugate vineri, 11 decembrie 2009Arhiva stirilor locale |
|