SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



La sase luni de la prabusirea pistei, CJ Sibiu da in judecata pe toata lumea . Consultant: `n-au nicio sansa impotriva constructorului `

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Presedintele Consiliului Judetean Sibiu, Martin Bottesch, a anuntat ca institutia pe care o conduce va actiona in instanta proiectantul, constructorul si consultantul lucrarilor de extindere si modernizare a pistei Aeroportului International Sibiu`. Pana la proces, CJ va aloca 180.000 de euro pentru intocmirea lucrarilor de avizare a lucrarilor si de realizarea a proiectului tehnic. Banii vor veni in urma executarii scrisorii de garantie depusa de constructorul Max Boegl (aprox. 1,43 mil. de euro). Specialistii uneia din cele mai importante firme de consultanta care a lucrat la Sibiu in ultimii ani a declarat pentru Turnul  Sfatului ca institutia judeteana nu va castiga procesul impotriva constructorilor, care nu au de ce sa fie acuzati.

O veste buna exista, totusi: in cateva zile va fi repusa in functiune sistemul de ghidaj la aterizare in conditii de vizibilitate redusa.

CJ ataca si la consultant

Dupa cum anuntaTurnul Sfatului inca de la inceputul anului, conducerea Consiliului Judetean Sibiu a decis sa se indrepte pentru recuperarea prejudiciilor si impotriva celor de la Dornier Consulting, firma angajata sa asigure consultanta lucrarilor de modernizare si a reabilitare a intregului aeroport. Initial, vina pentru alunecarile de teren pe o linie de 80 de metri, alunecari produse in 22 august 2010, ar fi trebuit puse doar in carca proiectantilor (SC Iptana SA si Obermeyer Planen+Beraten GMBH) si a constructorilor (Max Boegl Bauunternehmung GMBH&COKG, prin Max Boegl Aeroport Sibiu SRL). Cel putin acesta a fost sfatul celor de la GF Technical Expert SRL din Bucuresti, care au predat in 18 octombrie anul trecut o expertiza referitoare la alunecarile de teren. Firma din Bucuresti stabilea ca alunecarile s-au produs ca urmare a unor greseli atat de proiectare, cat si de executie, mai concret, este vorba de insuficienta sistemului de drenaj, respectiv utilizarea de pamant necorespunzator.

Dupa o serie de schimburi de notificari si corespondente, dupa o intalnire de conciliere in care consultantul a aruncat vina pe constructor si proiectant, proiectantul pe consultant si constructor, iar constructorul pe celelalte doua parti, CJ Sibiu a decis sa dea in judecata toate partile, pentru recuperarea prejudiciilor. `In conditiile in care, asa cum se precizeaza in expertiza mentionata mai sus, expertul a stabilit doar cauzalitati tehnice, fara a stabili vinovatii, reprezentantii beneficiarilor (ai CJ Sibiu) au hotarat ca procedura judiciara sa se deruleze in contradictoriu cu toate partile implicate. O asemenea abordare da posibiliatea unei raspunderi solidare a Constructorului, Proiectantului si Consultantului (fiecare dintre ei poate fi urmarit pentru intreg prejudiciul, urmand ca desocotirea sa se poarte separat de catre acestia, ulterior)`, a citit, in plenul CJ Sibiu, Martin Bottesch. In instanta, CJ Sibiu va fi reprezentat de reputatul avocat sibian Lucian Chirila.

Dornier zice ca `Da`. `Luati banii celor de la Max Boegl`

Martin Bottesch a mai anuntat in fata consilierilor locali faptul ca a cerut parerea consultantilor de la Dornier Consulting daca poate sau nu executa cele doua scrisori de garantie depuse de Max Boegl inainte de inceperea lucrarilor si care expira in 15 iulie anul acesta. Dornier Consulting a raspuns celor de la CJ ca revendicarea Consiliului Judetean Sibiu `este formulata corect in toate punctele redactate conform clauzelor contractului FIDIC si toate termenele au fost respectate. Conditiile forma juridice, conform contractului de executie lucrari pentru retinerea garantiei de buna executie sunt indeplinite`, a mai citit Bottesch.

De la Iptana si Obermeyer CJ Sibiu nu mai are ce scrisori de garantie sa execute, deoarece receptia finala a proiectului a fost demult semnata. Despre garantia celor de la Dornier, CJ Sibiu nu a anuntat nimic. Cele doua scrisori de garantie constituite de Banca Raiffeisen la solicitarea celor de la Max Boegl au o valoare de 1,373 milioane de euro, respectiv putin peste 66.000 de euro.

Firma de consultanta: `Cu Max Boegl nu au nicio sansa`

Turnul Sfatului a discutat si cu specialistii uneia dintre cele mai mari firme de consultanta in domeniul infrastructurii care a lucrat la Sibiu in ultimii ani. Verdictul specialistilor de aici a fost clar: oricine altcineva, numai constructorul nu. `Ca sa o spun mai romaneste: fiecare metru cub mutat de aici acolo de catre cei de la Max Boegl a primit cate un acord. Nu poti sa vii, acum, sa spui ca au lucrat prost. Cei de la Max Boegl au respectat un proiect si au lucrat la acest lucru sub supravegherea unui consultant. Au respectat proiectuls L-au respectat! Cu asta, basta`.

Nimic dinspre CJ Sibiu

Informarea lui Martin Bottesch nu a facut, de asemenea, nicio referire la vreun demers de sanctionare a vreunui responsabil din cadrul institutiei pe care o conduce. Asta in conditiile in care chiar el a recunoscut anul trecut ca a fost supus atentiei conducerii CJ Sibiu un document prin care se arata ca pamantul de umplutura propus spre a fi folosit pentru prelungirea dealului catre Cristian nu era conform. Cu toate acestea, pamantul respectiv a fost folosit.

Si vesti bune

Dupa ce consilieriii judeteni nu au ratat sansa de a face aluzie, iarasi, la presa ca fiind responsabila pentru promovarea unor informatii care au daunat `imaginii Aeroportului`, directorul Regiei Autonome Aeroportul International Sibiu, Augustin Sava, a anuntat ca in zilele urmatoare ar trebui repus in functie sistemul ILS, de ghidaj pe timp cu vizibilitate redusa. Sistemul ILS a luat-o la vale odata cu aluencarea dealului construit pentru a prelungi pista aeroportului, iar cablurile sistemului au fost rupte. Din vara anului trecut, acest sistem nu a mai functionat.

`Instalatiile sunt aproapte finalizate, ca montaj. Saptamana aceasta vor fi finalizate reglajele mecanice, iar saptamana viitoare, avionul Autoritatii Aeronautice va veni pentru a finaliza si reglajele din aer. Apoi sistemul va fi pus in functiune`, a declarat Sava. Sistemul ILS a fost mutat cu 103,5 metri inspre terminalul Aeroportului.

`Daune interese`

La intrebarea consilierului judetean Adrian Besoiu, Martin Bottesch a confirmat ca celor aflati in proces cu CJ privitor la Aeroport li se vor solicita si `daune interese`, pentru pierderile de imagine suferite de Aeroport. Modernizarea si extinderea acestuia a costat aproximativ 70 de milioane de euro. Aproximativ 11 milioane de euro au fost alocati de Guvernul Romaniei. Restul sumei de platit a provenit, in mod egal, din bugetele Consiliului Judetean si a celui Local Sibiu. Mare parte din aceste sume au fost luate ca imprumut pe o perioada de 25 de ani.

de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 28 februarie 2011






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 30 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter