SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



La Sibiu disponibilizari. In judet - criza de personal

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Ancheta realizata de Vasile ANTIPA, Dragos BAKO, ┼×tefan Banciu, Laura Buciu, Dan Francu, Sorana MAIER si Cosmin PAL

Aproximativ 300 de functionari publici din Sibiu, angajati ai Consiliului Judetean si ai Primariei Sibiu, vor ramane fara un loc de munca pana in data de 16 august, termenul maxim pana la care autoritatile locale trebuie sa puna in practica prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 63/2010 privind reducerea posturilor din administratie.

Restul primariilor din judet nu vor fi afectate de noua legislatie deoarece majoritatea autoritatilor locale au mai putini angajati decat maximul admis. Practic, posturile din administratie fiind blocate in ultimii doi ani, primariile mici nu au mai putut face angajari si sunt acum in situatia de a lucra cu doar jumatate din personal, in unele cazuri.

"Autoritatile administratiei publice locale au obligatia ca, pana la 16 august 2010, sa aprobe noile organigrame si sa rectifice bugetele de venituri si cheltuieli ale aparatului propriu, cat si ale institutiilor publice din subordine, indiferent de modul de finantare, astfel incat sa se incadreze in numarul maxim de posturi. Ulterior datei de 16 august 2010, Institutia Prefectului va efectua verificarea legalitatii hotararilor consiliilor locale si judetene, astfel incat sa respecte prevederile OUG 63/2010, si vor monitoriza, impreuna cu Directia Generala a Finantelor Publice, incadrarea in numarul de posturi si in nivelul cheltuielilor de personal", se arata intr-un comunicat al Institutiei Prefectului Sibiu.

Bottesch: "Se incalca principiul autonomiei locale"

Potrivit masurilor luate de Guvernul Boc privind reducerea posturilor din administratia locala, Consiliul Judetean trebuie sa disponibilizeze in perioada urmatoare 169 de angajati. Disponibilizatii vor proveni din Consiliul Judetean si urmatoarele institutii din subordine: ┼×coala de Arte Populare, Centrul Cultural Transilvania, Teatrul GONG, CNM ASTRA, Filarmonica, Biblioteca ASTRA, Sala Transilvania, Salvamont sau Camera Agricola.

De disponibilizari au scapat, deocamdata, institutiile din domeniul asistentei sociale, sanatate si invatamant.

in acest moment, Consiliul Judetean are 662 de angajati. Dupa reducerile de personal vor mai ramane 493 de persoane.

"Acest act nu este bun deloc. Este o incalcare a principiului autonomiei locale. Suntem nevoiti sa reducem personal angajat cu 25 la suta. Aceasta reducere de personal trebuia sa se faca treptat si pe o perioada mai lunga, pentru ca decizia este destul de dureroasa", sustine Martin Bottesch, presedintele Consiliului Judetean. Acesta spune ca decizia finala privind reducerea de personal se va lua intr-o sedinta de Consiliul Judetean, deoarece este nevoie de girul consilierilor judeteni.

Peste 120 la Sibiu

Potrivit algoritmului de calcul din ordonanta care modifica Legea 273/2006, privind finantele publice locale, Primaria Municipiului Sibiu, la un loc cu toate serviciile din subordinea sa, poate avea 699 de angajati, la care se adauga aproximativ 150 de politisti comunitari si putin peste 20 de angajati pentru serviciul de evidenta populatiei.

Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, a spus, zilele trecute, ca Primaria va trebui sa reduca aproximativ 400 de posturi, in total. Administratia sibiana va reduce toate posturile vacante, plus peste 120 de posturi ocupate.

Zona Medias, putini angajati

Dupa ce a facut unele calcule, in concordanta cu noile prevederi legale, edilul sef al Mediasului a decretat: nu va fi nevoit sa disponibilizeze niciun angajat.

"Potrivit noilor normative, Primaria Medias are dreptul la 442 de posturi. in actuala organigrama, noi avem 456 de posturi, insa 66 dintre acestea nu sunt ocupate. in aceste conditii, nu se pune problema restructurii personalului ", a spus Teodor Neamtu.

Edilul sef din Copsa Mica spune ca la nivelul administratiei locale din oras nu se pune problema disponibilizarii vreunui angajat. "Avem 24 de functionari publici si am avea nevoie de 36 de angajati. La noi nu se pune problema disponibilizarilor. in ceea ce priveste problemele, ar fi unele posturi care sunt blocate si nu putem sa angajam pe unele posturi unde chiar am avea nevoie de personal ", ne-a spus Daniel Tudor Mihalache, primarul din Copsa Mica.

┼×i angajatii primariei din Dumbraveni pot sta linistiti. Potrivit noilor reglementari, nicio persoana nu isi va pierde locul de munca. "Nu se pune problema sa dam vreo persoana afara, ba din contra, avem unele posturi unde ar mai trebui sa angajam ", ne-a spus primarul din oras, Georgeta Irimie.

La ┼×eica Mare, situatia este si mai clara. Primaria nu are in acest moment nici macar jumatate din numarul de angajati de care ar avea nevoie. "in acest moment avem 14 angajati si am avea nevoie de 30. Speram ca pana la urma sa reusim sa acoperim si aceste posturi ", ne-a spus Nicolae ┼×usa, edilul din comuna.

Situatie identica si la Mosna. Din totalul celor 28 de posturi, cate exista in schema primariei din localitate, doar 11 persoane lucreza in acest moment. Este lesne de inteles greutatile care se ivesc si mai ales faptul ca un angajat trebuie automat sa se ocupe de mai multe treburi odata.

Probleme cu personalul

"Avem probleme destul de mari in ceea ce priveste personalul din primariei, pentru ca schema noastra nu este acoperita nici macar in proportie de 50%. Sunt 11 angajati din totalul de 28, care trebuie sa indeplineasca mai multe sarcini de serviciu. Speram doar ca posturile in administratia publica locala sa fie deblocate cat mai repede, astfel incat sa putem sa ne completam cat de cat schema de personal ", spune Eugen Roba, primarul din Mosna.

┼×i primaria din Blajel ar mai putea angaja ceva personal, insa situatia este clara cel putin pentru moment: posturile sunt blocate. "in prezent, avem 14 functionari si am avea nevoie de 25 de persoane. Am inteles ca posturile sunt blocate, asa ca ne descurcam cum putem ", ne-a spus primarul din Blajel, Toader Roman.

Situtie similara si la Brateiu. Primaria din localitate functioneaza in prezent cu 13 angajati, astfel incat nu se pune problema disponibilizarilor. "Potrivit documentelor pe care le-am primit, am avea nevoie de 25 de persoane. in acest moment, avem 13 functionari ", ne-a spus primarul din Brateiu, Elena Marian.

De 7 persoane ar mai avea nevoie primaria din Bazna. "in acest moment la nivelul primariei noastre avem 15 functionari publici. Ar mai trebui sa angajam 7 persoane ", ne-a spus Lucian Scumpu, primarul comunei.

Primaria Tarnava are exact jumatate din numarul de functionari necesari. "in acest moment avem 11 angajati si potrivit actelor normative, am avea nevoie de 22 de persoane. incercam pe moment sa ne desfasuram activitatea in aceste conditii ", ne-a spus primarul Nicolae Gaban.

Deficit de angajati

┼×i la primaria din Hoghilag se inregistreaza deficit de personal. "Avem dreptul la 20 de angajati, insa in acest moment nu avem decat 16 functionari. Probleme deosebite nu avem, incercam sa ne descurcam si in aceste conditii ", ne-a spus primarul Vasile Cornel Puica.

Post pe post. Se intampla la Atel, unde edilul sef din localitate nu are nicio durere de cap in ceea ce priveste disponibilizarile sau posturile neocupate. Avem 17 angajati, iar noile reglementari prevad 17 posturi pentru primaria noastra. in aceste conditii, nu avem niciun fel de probleme din acest punct de vedere ", ne-a declarat primarul din Atel, Ionel Sergiu Moldovan.

La Alma Dumbraveni, la fel ca si in majoritatea localitatilor, primarul ar mai avea nevoie de ceva personal. Cum insa posturile sunt blocate, actualii angajatii trebuie sa se descurce cum pot. "Avem 9 angajati si ne-ar mai trebui cel putin inca 2-3 persoane. incercam sa ne descurcam si asa, insa sunt angajati care raspund de mai multe lucruri in aceste conditii ", ne-a spus Ioan Feier, primarul localitatii.

14 persoane sunt in acest moment angajate in cadrul primariei din Axente Sever. Numarul este unul sub minimul de persoane care ar trebui sa functioneze in administratia din comuna. "Potrivit noilor reglementari, avem dreptul la minim 22 si maxim 30 de angajati, cu o medie de 25. Asa am primit actul normativ. Noi avem in acest moment 14 angajati si mai multe posturi vacante ", ne-a declarat Marius Grecu, primarul din Axente Sever.

┼×i la primaria din Valea Viilor se inregistreaza deficit de personal. Astfel, potrivit noilor reglementari, 5 persoane ar mai putea fi angajate in cadrul administratiei locale. "in acest moment sunt 13 angajati la nivelul primariei si potrivit documentelor care ne-au parvenit, am avea dreptul la 18 ", ne-a spus Avram Pinte, primarul localitatii.

Primaria din Biertan functioneaza in acest moment cu 13 angajati. Numarul este mult sub cel al posturilor aprobate. "Potrivit actelor normative primite, avem dreptul la 22 de angajati, iar noi functionam cu 13 persoane in acest moment. Nu avem probleme deosebite in ceea ce priveste eventualele plecari, cel putin deocamdata ", ne-a spus Cornel Ratiu, primarul din Biertan.

Primarii din Laslea, ┼×eica Mica, Darlos si Micasasa nu au putut fi contactati in cursul dupa-amiezii de ieri pentru prezentarea situatiilor din primariile pe care le conduc.


"Ţara Oltului" nu este afectata

La Arpasu de Jos, comuna situata la granita judetului cu Brasovul, isi desfasoara activitatea 9 oameni (inclusiv primarul si viceprimarul comunei), la care se adauga muncitorii de la uzina de apa (filtre) si barajul comunei.

" in acest moment, nu avem ocupate toate posturile prevazute in organigrama de personal (sunt peste 10 posturi vacante), asa ca nu vom fi nevoiti sa facem disponibilizari din randul angajatilor propri. Conform adresei primite de la Prefectura, avem posibilitatea de a avea 22 de angajati. in ceea ce priveste muncitorii de la filtre si baraj, s-ar putea sa existe o mica problema, dar oricum acestia urmeaza ca, in scurt timp, sa fie preluati de SC Apa Tarnava Mare SA, operatorul regional ce se va ocupa de serviciul de alimentare cu apa si canalizare. ", ne-a spus secretarul comunei, Daniela Barsan.

" Primaria comunei Carta are in acest moment doar jumatate din angajatii prevazuti in adresa primita de la Institutia Prefectului, asa ca nu se pune problema de disponibilizari ", ne-a declarat viceprimarul comunei, Danut Munteanu. in administratia locala din Carta isi desfasoara activitatea 9 persoane.

Nici la Primaria comunei Cartisoara nu se vor face reduceri de personal prin aplicarea Ordunantei Guvernului Romaniei nr. 63/2010. Aici numarul actual de angajati este egal cu cel comunicat de Institutia Prefectului. " Avem 14 angajati si adresa de la Prefectura ne comunica acelasi numar. ", ne-a informat secretarul comunei, Gabriela Telea.

" Pentru a ajunge la numarul maxim de angajati, comunicat prin adresa prefectului, trebuie sa mai angajam cativa oameni. Ca urmare, nu se poate pune problema de disponibilizari la Primaria comunei Porumbacu de Jos. Momentan aici isi desfasoara activitatea 13 oameni. ", ne-a declarat Liviu Munteanu, secretarul comunei Porumbacu de Jos.

Surse din cadrul Serviciului Personal al Primariei orasului Avrig ne-au informat ca numarul maxim de angajati pe care il poate avea institutia este de 112. " La Primaria Avrig lucreaza 72 de oameni, asa ca nu va fi cazul de disponibilizari de personal. Chiar daca ar fi sa adaugam la acest numar oamenii angajati la Politia Comunitara (3 persoane), Serviciul Public de Evidenta a Persoanelor (4 persoane) si cei de la Seriviul Implementare de Dezvoltare Locala si Integrare Europeana (proiecte), nu s-ar atinge numarul maxim de angajati prevazut ", ne-a declarat un inspector din cadrul Primariei Avrig.

" La Primaria comunei Racovita lucreaza 14 oameni, iar conform adresei Institutiei Prefectului avem posibilitatea de a avea 22 de angajati. Ne incadram in numarul de personal stabilit, nu poate fi vorba de disponibilizari. ", ne-a declarat Florina Peciu Florianu, primarul comunei.

Ordonanta 63/2010 nu-i va afecta nici pe cei ce lucreaza la Primaria comunei Boita. Aceasta comuna poate avea 20 de angajati in cadrul instututiei administratiei publice locale, iar aici lucreaza acum doar 15 oameni. Informatiile ne-au fost oferite de secretarul comunei, Georgiana Petru.

Nici orasul Talmaciu nu va fi nevoit sa faca reduceri in ceea ce priveste numarul angajatilor de la primarie. " Prefectura ne-a transmis ca putem avea 76 de angajati, iar noi suntem doar 61. Ca urmare, aplicarea Ordonantei 63/2010 nu va produce efecte din acest punct de vedere. ", ne-a spus Simona Charlotte Dancu, consilier Compartimentul Autoritate Tutelara din cadrul Primariei orasului Talmaciu.



Scheme ocupate pe jumatate

Primaria Ocna Sibiului lucreaza in prezent cu 49 de angajati, aici fiind incluse toate serviciile platite de aceasta institutie. Conform noului calcul, in raport cu populatia orasului, Primaria poate avea 59 de angajati, ceea ce inseamna ca se lucreaza cu zece oameni sub limita admisa. "Noi lucram de multa vreme cu deficit de angajati, astfel de masuri neafectandu-ne in niciun fel activitatea", spune primarul Ioan Baltes.

in urma noii formule de calcul, Primaria Cisnadie va desfiinta cinci posturi, existand si un angajat pe perioada determinata caruia ii va expira contractul. Primaria Loamnes functioneaza in prezent cu mai putin de jumatate din capacitatea legala: exista zece angajati, fiind alocate 22 de posturi. Primarul Maria Greavu spune ca intentioneaza angajarea a doua persoane, un secretar si un contabil. La Primaria Orlat se va renunta la un angajat, in timp ce la Apoldu De Jos vor pleca patru persoane angajate pe legea 76. La Cristian lipsesc zece angajati pentru ca toate posturile sa fie ocupate, la Pauca sapte, la Gura Raului sase, iar la Poplaca trei. La Primaria ┼×ura Mica numarul angajatilor este la jumatatea efectivului admis de noua organizare, scorul fiind de 11 angajati la 22 de posturi existente. ┼×i la Slimnic situatia e linistitoare: nimeni nu pleaca, pentru ca exista 15 angajati pe 24 de posturi.

Primaria Saliste care administreaza orasul Saliste si cele noua localitati apartinatoare nu va trebui sa renunte nici ea la vreun angajat.

Situatii similare

Noua organigrama permite Primariei Poiana Sibiului sa lucreze cu 21 de oameni. Sunt angajati, in acest moment, doar 9. " Noi nu avem de unde sa mai dam afara. Suntem 9 persoane angajate si noua organigrama ne permite sa lucram 21. Nu putem face, insa, angajari, dar nici nu ne dorim. Ne descurcam asa. Nu mancam banii pe salarii ", a spus primarul din Poiana Sibiului, Constantin Lazar.

Acelasi lucru se intampla si in comuna Bradeni, unde sunt 10 posturi ocupate, dar organigrama permite ca la Primarie sa lucreze 14 persoane. La Iacobeni sunt 15 posturi pe noua organigrama, dar in plata sunt doar 12 persoane. " Suntem comuna mare si lucram cu doar 12 persoane. Nu avem de unde sa mai dam si afara ", a spus viceprimarul comunei Iacobeni, Ioan Maca. La Vurpar, Primaria plateste 7 persoane, din care 5 sunt functionari publici si 2 sunt angajati contractuali. " Nu am de unde sa dau afara. Lucrez cu un asistent social, un casier, un secretar, un contabil, un agent agricol, un inspector de risc pentru situatii de urgenta si un ajutor de asistent social ", a spus Mihail Lienerth, primarul Vurparului.

in comuna Jina sunt 27 de posturi care pot fi ocupate la Primarie, conform noii organigrame. in prezent, lucreaza doar 18 persoane. " Nu am de unde sa dau afara. Ne-ar mai trebui vreo 10 persoane ca sa fim la maxim conform noii organigrame ", a spus Iancu Beschiu, primarul Jinei.

in orasul Miercurea Sibiului, numarul de angajati prevazut de noua organigrama este de 51. Primaria lucreaza, in prezent, cu doar 43 de persoane. " Din fericire, ne incadram. Daca nu ar fi posturile blocate, am putea sa mai angajam. Dar ne descurcam ", a spus primarul Ioan Troanca.

La Primaria Agnita situatia este destul de complicata. Cu toate ca se incadreaza in normativul Guvernului, administratia locala se confrunta cu lipsa de personal. Potrivit primarului Radu Curceanu, mai trebuie angajati in noile conditii inca 12 oameni. insa cum angajarile in adminstratie sunt blocate, numarul functionarilor va ramane acelasi. in aceeasi situatie se afla si primariile ┼×ura Mare, Mihaileni si Rau Sadului, care functioneaza cu personalul mai putin decat prevede legea. ┼×i aici ar trebui sa se mai faca angajari. La primariile din Chirpar, Marpod, Nocrich, Altana, Barghis, Ludos si Rosia, situatia este clara: nimeni nu trebuie sa plece, dar nici sa se angajeze.

La polul opus se afla Primaria Turnu Rosu, unde dupa primele calcule din adminsitratia locala trebuie sa plece patru angajati. Totodata, la Primaria Sadu este in discutie disponibilizarea unui singur functionar. in ceea ce priveste Primaria ┼×elimbar, nu se cunoaste situatia exacta, deoarece nu s-a primit inca nici un act oficial privind reducerea posturilor din organigrama Primariei.
cisnadie sadu orlat medias copsa mica cristian avrig ocna sibiului dumbraveni chirpar brateiu rosia mosna bazna laslea blajel agnita marpod vurpar poplaca saliste biertan loamnes talmaciu racovita turnu rosu valea viilor axente sever miercurea sibiului slimnic boita jina iacobeni alma altana hoghilag pauca mihaileni buia ludos porumbacu de jos apoldu de jos nocrich bradeni micasasa arpasu de jos poiana sibiului biblioteca astra sala transilvania teatru gura raului sanatate brad transilvania sibiul porumbacu brasov teatrul gong martin bottesch cnm astra tarnava mare moldova consiliului judetean primaria medias darlos baraj teodor neamtu carta tudor mihalache poiana primaria cisnadie miercurea tarnava cartisoara directia generala a finantelor publice consiliul judetean autoritatile locale itm administratia publica primaria agnita ocna sibiu rau sadului camera primaria ocna sibiului ips primarul sibiului primaria avrig elena marian primaria saliste administratia locala comuna jina proiecte primaria municipiului sibiu finantare guvernul boc ordin alimentare cu apa politia comunitara klaus iohannis administratia publica locala situatii de urgenta angajam radu curcean


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Anonymous ( 12.09.2010 08:48 )
gasca primarului lazar cum sa mai angajeze el alti oameni in primarie ca nu le ajung lor bani. dava dracu de hoti.


  

Anonymous ( 12.09.2010 08:51 )
cite jmecherii o facut ticalosul asta de primar m,a refer la Lazar ar trebuii jumulit de viu. Sa-l intrebe cineva cu ce bani si-o tras casa in Sibiu


  

Anonymous ( 12.09.2010 08:56 )
ai dreptate un bandit.Da ajutoare sociale numai la cine vrea el inschimb nimeni din cei care au luat ajutor nu i-am vazut nici odata lucrind acele ore care trebuiasc facute


  

Alte stiri adaugate joi, 15 iulie 2010






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 13 noiembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter