sep 12 2007
|
|
sep 12 2007
Lipsa centurii: strazi distruse, bani aruncatiStiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »
Temerile autoritatilor publice sibiene s-au adeverit: lipsa centurii si-a pus adanc amprenta asupra strazilor din municipiu. Pentru reabilitarea infrastructurii afectate bugetul local a fost nevoit sa suporte cheltuieli peste cheltuieli, iar datoria publica a Sibiului a acumulat doua credite de 25 milioane de euro de la Banca Europeana de Dezvoltare si Reconstructie. Concret, strazile au costat in 2005 peste 9 milioane de lei de la bugetul local. Reabilitarea strazilor a inghitit anul trecut 15 milioane de euro de la BERD, plus 6.654.000 lei de la Consiliul Local Sibiu. Pe parcursul acestui an strazile vor consuma 10 milioane de euro, credit BERD, la care se adauga aproape 22,7 mil. de lei, din bugetul local. Cele aproape 57,7 mil. de lei alocate lui 2007 inseamna, de fapt, si o suplimentare cu 11.070.000 lei a lucrarilor incepute, dar neterminate anul trecut. Traficul greu nenoroceste strazile Strazile Sibiului au confirmat ca nu pot face fata traficului greu. Lucrari oficial terminate au revenit pe aceleasi strazi de nenumarate ori, demonstrand ca lipsa centurii ocolitoare este o sursa inepuizabila de cheltuieli fara rost. inca din martie 2006, conducerea DPC avertiza ca este nevoie de un traseu ocolitor pentru ca lucrarile la strazi sa dureze. „Toate strazile Sibiului asfaltate inainte de 1989 nu au luat in calcul traficul greu. Toate au dedesubt un strat de pietris, peste care au fost turnati cativa centimetri de asfalt, care nu au cum sa reziste traficului greu. Pana cand centura ocolitoare nu va fi gata si va prelua traficul greu, in Sibiu drumurile or sa se tot strice. Toate variantele posibile le-am incercat si toate au stricat strazile ", a declarat Gheorghe Lazar, directorul societatii Drumuri si Prestari Constructii, in martie 2006. Traseul tirurilor Absenta centurii ocolitoare ii lasa pe soferii tirurilor fara alternativa. Ca sa traverseze Sibiul, traseul unui tir care intra in oras dinspre Valcea incepe cu strada Semaforului si continua cu strazile Ştefan cel Mare, Balea, Oberth, Constitutiei, Abatorului, Targu Fanului, Raului, Alba Iulia. Din celalalt sens al intrarii in Sibiu, traversarea orasului incepe cu Şoseaua Alba Iulia si urmareste strazile Maramuresului, Cristian, Avrig, Argesului, Dima, Calea Dumbravii (o mica portiune), Rahova. O parte din banii pentru lucrarile care au inclus si aceste strazi, 15 milioane de euro, au venit in iunie 2005, de la BERD. „Am primit de la firma de consultanta primele rezultate sub forma unei liste cu 27 de strazi care, conform studiilor de trafic si expertizelor tehnice, sunt strazi importante in fluxul circulatiei si necesita reabilitari serioase pentru a face fata traficului din ce in ce mai intens din si intre cartierele Sibiului ", declara primarul Klaus Johannis in 20 iunie 2006. imprumutul de la BERD a fost suplimentat din bugetul local. Conform reprezentantilor municipalitatii, " valoarea alocatiilor pentru intretinerea si siguranta circulatiei pe anul 2006, in baza contractului de concesiune nr. 69/1999, a fost de 6.654.000 lei ". O strada inchisa, un bulevard distrus Lucrarile la strazile de pe traseul Semaforului – Alba Iulia sau Alba Iulia- Rahovei i-au determinat pe conducatorii de tir sa aleaga alte variante. in cele din urma, tirurile au distrus si alte strazi, iar tandemul Gheorghe Dima – Mihai Viteazu este cel mai elocvent. Strada Gheorghe Dima a fost inchisa in 6 martie 2006. " Traseul propus pentru devierea traficului de pe strada Gheorghe Dima este: Calea Dumbravii – Bulevardul Mihai Viteazu – strada Rahovei. Acest traseu va fi folosit atat pentru autovehiculelele mici, cat si pentru traficul greu ", a fost atunci recomandarea primariei. Optimismul municipalitatii sibiene a fost zadarnic, iar tirurile au renuntat sa mai calce Bulevardul Mihai Viteazu de-abia dupa 9 septembrie 2006. Cele sase luni de trafic greu au insemnat noi lucrari pe Bulevardul Mihai Viteazu, de aceasta data, insa, lucrari capitale. Mihai Viteazu, investitii obligatorii Consilierii locali au votat la jumatatea anului trecut impotriva denivelarilor pe care Bulevardul Mihai Viteazu le-a capatat cat timp strada Gheorghe Dima a fost in lucrari. Lucrarile au inceput efectiv in septembrie 2006, dupa ce tirurile si-au reluat mersul pe varianta initiala. Reabilitarea Bulevardului s-a facut pe portiuni, incepand cu sensul de rulare Piata Aurel Vlaicu - strada Nicolae Iorga. A urmat in perioada martie – mai 2007 tronsonul dinspre strada Nicolae Iorga spre strada Rahovei si a inclus, de asemenea, crearea sensului giratoriu din intersectia Bulevardului cu strada Nicolae Iorga. Al treilea tronson intrat in reabilitare a fost cel dinspre strada Rahovei catre strada Nicolae Iorga. Lucrarile au durat pana in iulie 2007. La sfarsitul lunii august a fost finalizat si ultimul tronson, cuprins intre strada Nicolae Iorga si Calea Dumbravii. " Valoarea totala a lucrarii efectuate de antreprenorul SC DPC SA a fost de 6.526.998 de lei, la aceasta suma adaugandu-se TVA-ul ", se arata in comunicatul municipalitatii sibiene. Suplimentare in 2007 in 2007, suma totala pentru programul de modernizare si reabilitare a strazilor este de aproximativ 57.690.000 lei, din care bugetul local contribuie cu 22.690.000 lei, la care se adauga echivalentul in lei al celor 10 milioane de euro imprumutate de la BERD in 20 iulie 2006. Suma a asigurat si continuarea lucrarilor incepute in 2006. Bugetul lucrarilor din 2006 a fost suplimentat de la bugetul local cu 11.070.000 lei. Datorii pentru strazi Primul imprumut extern a fost contractat la sfarsitul lui iunie 2005. Au fost imprumutati 15 milioane de euro cu scopul reabilitarii infrastructurii de transport urban. „Perioada de rambursare a imprumutului este de 15 ani, din care primii trei ani reprezinta perioada de gratie, primaria nefiind obligata sa ramburseze nicio suma in aceasta perioada. Perioada de gratie pentru acest imprumut va expira la jumatatea anului 2008. in 2009, municipalitatea sibiana urmeaza sa achite pentru acest imprumut suma totala de aproximativ 2,3 milioane de euro, reprezentand rata, dobanzile si comisioanele aferente ", arata Primaria Sibiu. Al doilea imprumut de la BERD, tot pentru imbunatatirea si siguranta calitatii drumurilor, este de 10 milioane de euro. Perioada de rambursare este de 13 ani, dintre care primii trei reprezinta perioada de gratie, care va expira la jumatatea lui 2009. in 2010, municipalitatea va urma sa achite o rata in valoare de aproximativ 1,3 milioane de euro. de Magda CACE ![]() Alte stiri adaugate miercuri, 12 septembrie 2007Arhiva stirilor locale |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |