feb 03 2009
|
|
Dupa un an 2008 cu doua campanii electorale, presa locala sibiana isi reaseaza planurile. Criza economica din stiri isi face simtita prezenta si in bugetele mass-media. Cel mai vechi cotidian din Sibiu, Tribuna, isi propune ca anul acesta sa nu renunte la niciun om. "Noi am luat deja masuri de reducere a unor cheltuieli, avand in vedere criza economica. Din punct de vedere economic, cred ca 2009 va fi un an crucial pentru toata lumea. Eforturile Tribunei se concentreaza in acest an si pe pastrarea locurilor de munca", spune Florin Staicu, redactorul sef al cotidianului Tribuna. Implicat si in activitatea Monitorului de Sibiu, Silviu Ispas, managing director al regiei de publicitate ARBOmedia, crede ca oricum o selectie a titlurilor din presa locala trebuia facuta. "Bani din publicitate sunt si vor veni, chiar daca se restrang unele bugete, apar altele noi. in presa locala unele titluri vor disparea, ceea ce e bine, avand in vedere densitatea in peisajul mediatic a titlurilor create pentru campanii electorale sau din interese politice", spune Silviu Ispas. in ceea ce priveste Monitorul de Sibiu, dincolo de strategiile interne, Ispas spune ca anul acesta va fi decisa si amplasarea tipografiei, achizitionata, printre altele, si pentru editiile din Alba, Cluj si Sibiu ale Monitorului. "Cu Monitorul de Sibiu noi ne vedem de treaba, dupa cum stim, si speram sa trecem cu bine peste acest an. Masina de tiparit va fi pusa in functiune anul acesta, avem trei optiuni in acest sens". Silviu Ispas remarca faptul ca, in timp ce in alte judete presa locala primeste "zeci de mii de euro" din publicitatea on-line, la Sibiu acest sector nu s-a dezvoltat. Deocamdata. "Depinde si de echipa de vanzari", conchide Ispas. Pe piata saptamanalelor, dupa disparitia Sibianului, a mai ramas Sibiu 100%. Ai carui reprezentanti recunosc anul de criza. "in 2009 ne luptam sa supravietuim. Ca si restul presei. Criza se resimte, dar mai multe putem spune prin martie. in cea mai recenta editie am renuntat la anunturile gratuite, iar reactiile sunt bune. Vom ramane in continuare o publicatie gratuita, cu o pondere a laturii editoriale de cel putin 50 la suta", spune Ovidiu Strajan, directorul Sibiu 100%. El spune ca, cel putin in acest an, saptamanalul nu are intentia largirii ariei de distributie. Pe piata audio-video, concurenta pare la fel de acerba si in an de criza. Reducerea de personal aplicata de Antena 1 Sibiu nu impiedica planurile de anul trecut ce privesc noul sediu. "Criza economica afecteaza automat si presa, avand in vedere ca domeniul auto si cel imobiliar sunt printre cele mai afectate, iar de aici au disparut bugete de publicitate. Oricum, ianuarie si februarie nu au fost niciodata luni cu incasari stralucite, fiind la inceput de an. Planurile de a ne muta in noul sediu raman, speram sa fie puse in aplicare la finele acestui an", spune Claudiu Gavrea, directorul Antenei 1 Sibiu. Reducerile de personal nu vor afecta grila de emisie, care ramane la fel. Recentul studio local al Realitatea pregateste noi surprize, in 2009. "Publicitate se face in continuare. Noi nu ne restructuram, ba mai mult pregatim si niste surprize cu emisii si pe weekend, dar despre acestea vom vorbi la timpul potrivit. Media Mall Realitatea nu isi reduce grila de programe. Potrivit planurilor, anul acesta vor mai fi deschise sapte studiouri teritoriale, primul fiind cel de la Bistrita", spune Maria Moga Mihailescu, directorul executiv al Realitatea Sibiu. Singurul post de televiziune local, Tv Eveniment, anunta incheierea procesului de rebranding pentru care au fost investiti, sustin reprezentantii televiziunii, 57.000 de euro. "Din 1 martie, TV Eveniment va emite, in premiera pentru judetul Sibiu, 24 de ore zilnic", anunta Alin Calin, directorul general al Trustului de presa Eveniment. Pe piata radio, alaturi de Antena 1 Sibiu a aparut si Radio Zu. "Emitem pe 96,6 si avem acoperire regionala, pana dincolo de Alba, spre Dealul Feleacului, pana la Fagaras si dincolo de Medias, catre Targu Mures. Este un avantaj, avand in vedere ca multi clienti de publicitate acopera, astfel, mai multe judete", spune Claudiu Gavrea. Şi la radio National FM se anunta unele schimbari, dupa ce CNA a aprobat intentia radioului de a deveni unul national. Deocamdata, reprezentantii statiei locale recunosc semnele crizei. "Sunt clienti care nu intampina probleme in achitarea facturilor. Dar, deocamdata suntem la inceput de an, cand inca se lucreaza la bugetele de publicitate", spune Nicolae Popa. "Nu ne putem astepta la profit acum" Asociat principal al Sibiu Standard prin intermediul Concefa, Horatiu Cercel, este pesimist in ceea ce priveste evolutia economica a Romaniei si, implicit, a mass-media locala. "in ceea ce priveste Sibiu Standard vom urmari o structurare mai buna a costurilor. Ca tinta, in acest an, este sa nu coboram de pe pozitia castigata in ultima perioada. Nu ne putem astepta la profit din mass-media locala, cel putin nu acum. inca nu stim nici daca in SUA apogeul crizei a fost atins", a declarat Cercel. presa sibiu mass-media sibiu criza economica in sibiu ziare din sibiu tribuna sibiu sibiu standard televiziuni sibiu realitatea tv antena 1 sibiu tv evenimet de Traian DELEANU Alte stiri adaugate marti, 03 februarie 2009Arhiva stirilor locale |
|