iul 16 2008
|
|
Benzina creste. Motorina la fel. Consumurile scad, insa nu indeajuns incat sa se reflecte in cheltuielile lunare ale unui proprietar de automobile. Masinile hibrid par alternativa fiabila pe viitor. Doar ca, deocamdata, sibienii nu au achizitionat in acest an niciuna. Din toate modelele hibrid produse in lume, in Romania cel mai bine au prins Toyota Prius si Honda Civic Hyibrid. Toyota Prius a fost vanduta in 23 de exemplare, prima cumparata fiind chiar de catre Mihaela Radulescu. La Sibiu, insa, vanzarile dovedesc, in continuare, putin mai mult conservatorism decat la nivel national. Din datele furnizate de Asociatie Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), din cele 23 de Toyota Prius vandute in Romania in acest an, niciun exemplar nu a ajuns la Sibiu. La fel, in cazul modelului Honda Civic Hybrid, un astfel de model fiind expus zilele acestea si in Promenada Mall. "Au fost mai multi oameni interesati de acest model. Deocamdata, insa, niciunul nu a fost achizitionat la Sibiu", spune Gabriel Galea, reprezentant vanzari al Klaas Motors, dealer Honda. Ceea ce i-a oprit pe sibieni din achizitionarea unui astfel de model se pare ca este legat de preturi, un pic mai mare decat cel al autoturismelor normale. Cu toate ca masinile hibrid au garantii mult mai mari. Spre exemplu, Honda Civic Hybrid are opt ani garantie, la fel si acumulatorul. "in rest, costurile de intretinere sunt aceleasi ca la o masina normala. Iar ca putere se apropie foarte mult de masinile clasice", mai spune Gabriel Galea. Pentru cei care nu stiu, alimentarea unei masini hibrid se face asemanator modului de alimentare al masinilor clasice - cu benzina sau motorina, deoarece, in continuare, masinile hibrid sunt dotate cu motoare cu ardere interna. Alaturi de acesta, insa, sunt dotate si cu un motor electric, alimentat de la un acumulator care, in principiu, este asemanator clasicei baterii auto. Acest acumulator se incarca, mai nou, la fiecare actionare a franei. Ambele motoare, atat cel cu ardere interna, cat si cel electric sunt cuplate la arborele de transmisie. De obicei, motorul electric - cu o putere cuprinsa intre 20 si 50 de CP - are rolul de a porni masina si de a ajuta motorul termic cu putere suplimentara. Acest lucru reduce simtitor consumul de carburant lichid, cu pana la 40 la suta. Bateriile care alimenteaza motorul electric au o perioada de functionare de aproximativ 10 ani. In ultima perioada, tot mai multi producatori de renume anunta lansarea unor modele hibrid. Chiar si in randul SUV-urilor, un astfel de exemplu fiind BMW X5, programat pentru 2010. Mai nou, chiar si Ferrari a dezvaluit ca lucreaza la un astfel de model, in competitie intrand si Dodge, VW si Peugeot/Citroen. Masini hibrid Toyota Prius costa 22.000 de euro, in aceasta perioada fiind lansata si o promotie, cu reduceri de 3.000 de euro. Emisiile de CO2 sunt de doar 104 g/km, ceea ce, intr-un an, inseamna o tona mai putin decat un model cu motorizare clasica, diesel. Toyota Prius accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 10,9 sec si are o viteza maxima de 170 km/h. Honda Civic Hybrid costa 23.062 de euro cu toate taxele incluse, are o putere de 115 CP si un consum urban de doar 5,2 l la suta de km. Viteza maxima e de 185 km/h, avand 109g de CO2 emisie pe km. Puterea motorului electric Trrifazic este de 20 de PC, iar dotarile standard includ de la cruise control pana la interior piele sau geamuri electrice fata/spate. De remarcat faptul ca pentru orice masina hibrid noua taxa de poluare este zero. masinile hibrid la sibiu toyota prius la sibiu honda civic hibrid la sibiu promenada mall din sibiu dealer honda in sibiu apia de Traian DELEANU ![]() Alte stiri adaugate miercuri, 16 iulie 2008Arhiva stirilor locale |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |