SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Mocanita blocata de criza politica

Stiri din Sibiu: Politica Adauga un comentariu »

Ca orice roman care se respecta, te gandesti ca neintelegerile politice raman acolo, la Bucuresti. Doar ca vrand-nevrand problemele lor devin si probelemele noastre. De exemplu, proiectul mocanitei dintre Sibiu si Agnita ramane doar o impresie de moment. Un bun motiv de a face gargara electorala. De la sfarsitul alegerilo generale de anul trecut, nimen nu mai sufla o vorba despre acest proiect. Ba mai mult, orice discutii de inantare s-au impotmolit de tot din cauza unui motiv obiectiv: la ministere nu mai ai cu cine vorbi.`Incercam cumva, sa vedem ce putem face sa constinuam demersurile. Totul s-a blocat in momentul in care a cazut guvernul. Noi am accesat un program pe fonduri europene, dar doar de co-finantare. Restul de 50% din bani, noi nu ii avem. Am intrat in contact cu Ministerul Turismului si Ministerul Transporturilor, am aplicat, s-a facut dosarul, dar apoi a cazut guvernul. Nu cred ca mai stie nimeni acum de dosare, de proiect. Toata lumea asteapta sa vada ce se intampla, cine iese la alegeri, cine face guvernul. Asteptam sa se termine totul, ca sa putem continua`, explica situatia la zi a mocanitei, primarul din Agnita, Radu Curcean. De fapt, am gresit. Ceva se misca pe liniile mocanitei: o ciclodrezina folosita de cativa voluntari. De la alegerea noilor parlamentari, pana acum, voluntarii din Agnita au curatat de gunoaie liniile mocanitei. Este vorba de asociatia "Prietenii Mocanitei" ai carei membrii s-au apucat sa faca macar linia functionala, daca altceva nu pot. Asa ca si-au construit o ciclodrezina cu care se pot plimba pe linie, iar la sfarsit de saptamana pleaca pe linie si o curate de gunoaiele `binevoitorilor`. `Doar voluntarii au mai mers si au curatat linia`, spune primarul Curcea despre mersul lucrurilor pe linia mocanitei.Planurile mocanitei depind in proportie de 100% de Bucuresti. Acesta este si motivul pentru care nu s-a mai facut nimic. Proiectul Mocanita figureaza ca ajutor de stat, iar pentru realizarea lui cu bani de la Uniunea Europeana nu este posibil decat pe programe de cofinantare de 50%. Pentru o finantare de 3 milioane de euro, cat este estimat in mare costul total al proiectului, Asociatia Consortiul pentru dezvoltare interregionala Sibiu – Agnita ar trebui sa vina cu 1,5 milioane euro. Singura solutie era atragerea in proiect a unui minister. Asa s-a luat legatura cu Ministerul Turismului si Ministerul Transporturilor. S-a intocmit dosarul, doar ca acum zace undeva la Bucuresti. Este criza politica, guvernul este cazut, sunt alegeri prezidentiale, nimeni nu mai are timp acum de asa ceva. Singura posibilitate de iesire din aceasta stare, este finalizarea renovarii unor portiuni de cale ferata. `Am putea pune mocanita in circulatie pe unele portiuni scurte. Doar pentru lobby, pentru a face publicitate proiectului, pentru a-l prezenta. Sper sa putem face macar acest lucru undeva in vara`, a spus Radu Curcean.
Pana la viitoarele alegeri, (cele mai apropiate sunt cele locale, prin vara lui 2012), raseul mocanitei este linistit. Somnul indiferentei este deranjat doar din cand in cand de hotii de fier vechi, sau de `constructorii` din zona, care se mai alimenteaza cu materiale din vechile gari. Totul, sub inaltul patronaj conferit de titlul de `monument istoric`. "Ce solutii ar fi? Sa angajam paznici sau sa luam noi de pe traseu tot ce poate fi furat, pentru a depozita aceste bunuri", Mihai Blotor, la ultima serie de furturi de pe traeul mocanitei. Istoria veche1895 – In Parlamentul de la Budapesta s-a discutat prima oara de linia ferata dintre Sibiu si Sighisoare 1896-1910 – Se construieste calea ferata de 109 km lungime cu ramura de la Cornatel spre Vurpar (13 km) de catre Societatea Cailor Ferate locale Sibiu - Sighisoara. Ramificatia de la Cornatel inspre Vurpar, denumita "linia Vanatorilor" a fost construita pentru vanatoriile regale si transporturi de lemne din zona apropiata padurilor.1965 – se inchide linia dintre Agnita si Sighisoara2001 – se inchide si linia dintre Agnita si Sibiu din lipsa de fonduri pentru intretinerea locomotivelor.Istoria noua2003 - americanii fac investigatii preliminare asupra traseului2004 – Ministerul Transportuilor organizeaza prima intrunire care are drept subiect calea ferata Sibiu-Agnita2006 - linia este declarata de interes european de Federatia europeana a cailor ferate de patrimoniu2007 - calea ferata este declarata monument istoric2008 - Traseul este concesionat pe 25 de ani, cu drept de preemptiune Consortiului interregionalPoliticieni despre proiectul mocanitei"Ma gandesc la un plan de a face acea linie care sa lege doua orase, doua burguri ale culturii, Sibiul de Sighisoara, pe linia mocanitei`, ex-ministrul culturii, Adrian Iorgulescu, PNL`Compania Nationala de Cai Ferate va face o licitatie publica prin care se va concesiona aceasta linie. Va castiga cel care va prezenta cele mai avantajoase conditii ", Ioan Cindrea, deputat PSD
"Consider ca «reinvierea» mocanitei Sibiu –Agnita, reprezinta in primul rand o revitalizare a traditiei in zona Valea Hartibaciului, o legatura intre localitatile invecinate si totodata un punct de atractie turistica. Solicit parlamentarilor de Sibiu sa se alature demersului facut de autoritatile locale de a sprijini proiectul de repunere in circulatie a mocanitei Sibiu –Agnita. La inceputul sesiunii parlamentare voi adresa o intrebare Ministrului Dezvoltarii, Lucarilor Publice si Locuintelor, Laszlo Borbely pe care sper sa o semneze si ceilalti parlamentari de Sibiu si in urma careia sper ca proiectul Mocanita sa-si poata urma cursul normal", Raluca Turcan, deputat PD-L.
de Alin BRATU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 30 noiembrie 2009






Poza Zilei Sibiu - Sibiu Cycling Tour 2020

Sibiu Cycling Tour 2020
~ 12 august 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 27 iulie 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 07 2020 07:25 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter