SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Pagubele centurii - un an + 10.000.000 euro

Stiri din Sibiu: Adauga un comentariu »

Īn acest moment, reluarea lucrarilor la centura ocolitoare a Sibiului poate avea loc peste minim un an. Reparatiile strazilor din Sibiu pe unde trece traficul greu costa 570.000 de euro anual.

Statul romān a pierdut garantia depusa īn contul celor de la Todini. Suma de 6,5 milioane de euro a fost depusa la o banca din Italia, reprezentānd garantia pentru cei de la Todini, pe baza careia acestia sa demareze lucrarile de contructie a variantei ocolitoare a Sibiului.
La sfārsitul anului trecut, fara nici o īnstiintare prealabila catre Todini, reprezentantii Companiei Nationale de Autrostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), beneficiara lucrarilor la centura, au solicitat bancii din Italia īnapoierea garantiei. Dupa cum ZIARUL de Sibiu arata si īn editiile anterioare, solicitarea celor de la CNADN se baza pe motive false: ca cei de la Todini nu ar mai vrea sa lucreze la centura. Numai ca, potrivit legilor din Italia, o astfel de garantie nu poate fi retrasa de beneficiarul lucrarilor, īn cazul īn care constructorul depune o plāngere īn instanta. Ceea ce au si facut reprezentantii Todini, dupa ce au fost īnstiintati de banca lor de intentiile CNADN. Iar īn Italia, judecatorii au avut vacanta pāna ieri, 11 ianuarie, īn conditiile īn care scrisoarea de garantie prin care au fost depuse cele 6,5 milioane de euro expira pe 10 ianuarie 2006, orele 12.00. Īn aceste conditii, desi a vrut sa retraga garantia, CNADN s-a vazut "īnfrānta" .
Din datele obtinute pāna acum de ZIARUL de Sibiu, lucrarile la centura ocolitoare a Sibiului nu au fost reluate datorita lipsei de interes si negocierilor īndoielnice duse de reprezentantii CNADN. Acestia nu au luat īn seama propunerile de continuare a lucrarilor facute de cei de la Todini si, totodata, au amānat mult peste termen plata unor lucrari si facturi īn valoare totala de peste 7,6 milioane de euro, fara TVA.
Potrivit specialistilor din domeniul constructiilor rutiere, īn aceste conditii, reluarea lucrarilor la varianta ocolitoare a Sibiului va dura cel putin un an. Motivele sunt mai multe. Todini nu se va putea retrage din santier decāt numai dupa evaluarea lucrarilor pentru aducerea la zi a cheltuielilor si numai dupa finalizarea actelor din care sa reiasa īncheierea contractului. Acest lucru va dura minim patru luni.
Īn plus, sustin specialistii, cel mai probabil Todini nu se va retrage īn favoarea unei alte firme de constructii pāna cānd nu va obtine certificatele de calitate pentru lucrarile executate. "Dupa cum este si normal, cei de la Todini nu vor accepta sa se retraga pāna cānd nu vor primi de la CNADN certificate de calitate pe lucrarile executate. Astfel de certificate sunt absolut necesare, deoarece, daca un alt constructor va fi angajat pentru terminarea lucrarilor, acesta sa nu poata invoca faptul ca cei de dinaintea lor au executat lucrari de proasta calitate" , declara un inginer īn domeniu, ce a dorit sa nu īsi divulge numele.
Avānd īn vedere amploarea lucrarilor executate pāna acum, obtinirea certificatelor de calitate va dura minim un an. Acestea sunt numai cāteva din motivele care vor īntārzia executarea lucrarilor, pe lānga detaliile legate de utilaje, sedii etc.

Pierdem peste 500.000 de euro pe luna

Numai stationarea utilajelor de la varianta ocolitoare a Sibiului a īnsemnat, pāna acum, o paguba de doua milioane de euro, sustin reprezentanti ai consultantei. Avānd īn vedere ca lucrarile au fost oprite de patru luni, rezulta ca, la fiecare 30 de zile, varianta ocolitoare produce pagube de jumatate de milion de euro.
Nu este de neglijat nici uzura strazilor din municipiul Sibiu pe care este deviat traficul greu. Potrivit reprezentantilor administratiei locale, īn ultimii trei ani, au fost investiti aproximativ 570.000 de euro īn repararea strazilor peste care trece traficul greu ce tranziteaza Sibiul. Anul acesta nu pare sa fie o exceptie īn ce priveste sumele necesare.

Tacerea guvernantilor

Īnca de la īnceputul saptamānii, reporterii ZIARULUI au īncercat sa ia legatura cu cei care reprezinta statul romān īn toata aceasta poveste. Ministrul Radu Berceanu a fost permanent īn sedinte. Ministrul lurcarilor publice, Lazslo Borbely, si-a declinat competenta prin purtatorul de cuvānt. Directorul general al CNADN, Dorina Tiron, a anuntat prin reprezentantii sai ca nu raspunde decāt īn scris. Marius Pistea, unul din reprezentantii CNADN care s-a ocupat īndeaproape de aceasta lucrare a refuzat si el sa faca vreun comentariu. Daniela Draghia, directoare pe fondurile ISPA īn cadrul CNADN, a refuzat sa raspunda la telefon, iar pe fix a fost anuntata īn permanente sedinte. Īn aceste conditii, acum doua zile, ZIARUL de Sibiu a transmis o solicitare de informatii atāt catre cabinetul ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, cāt si catre conducerea CNADN īn care sa prezinte pozitia oficiala, solutiile si termenele la care se angajeaza reprezentantii statului sa rezolve situatia īn care, dupa cum afirma cei de la Todini, tot datorita lor s-a ajuns.

ERATA
Īn articolul "Pagubele centurii - un an + 10.000.000 de euro" , publicat īn editia din 12 ianuarie 2007, s-a strecurat o eroare. Garantia de 6,5 milioane de euro depusa de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) īn contul constructorului Todini nu a fost "pierduta" , asa cum a aparut īn articolul mentionat. Īntr-adevar, CNADN a solicitat retragerea acestei garantii, fara nici o īnstiintare prealabila catre firma constructoare, suma respectiva de bani apartinānd de drept CNADN. Cāt priveste datoriile acestora din urma catre Todini, ele se ridica, la ora actuala, la 4,2 milioane de euro, pentru lucrari executate si neplatite. Problema, īnsa, ramāne īn picioare: de ce reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale nu dau nici un raspuns atāt opiniei publice, cāt si celor de la Todini, raspuns īn care sa mentioneze daca doresc continuarea lucrarilor de catre firma italiana si cine se face vinovat pentru īntreruperea negocierilor de aproximativ patru luni?

Traian DELEANU



Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate vineri, 12 ianuarie 2007






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 26 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter