mar 11 2013
|
|
Chiar daca, in acte, avansul lucrarilor pe tronsonul cuprins intre Saliste si Cunta (judetul Alba) este cel mai mare de pe Autostrad, realitatea din teren indica aproape clar faptul ca, anul acesta, pentru sibieni doar tronsonul dintre Saliste si Sibiu va fi terminat, adica lotul IV. Lucru avantajos, cel putin, pentru locuitorii din a Sibiu - OrastieCristian si Sacel, care vor scapa astfel de infernalul trafic de tranzit. Insa si acest scenariu are un `daca`: beneficiarul, adica CNADNR, sa aprobe in termen de cel mult o luna solutiile de refacere a celor doua zone afectate de alunecari de teren de pe tronsonul IV. In ce priveste tronsonul cu numarul III, lucrarile ar mai putea dura inca un an de acum incolo. Veste buna: in ciuda faptului ca Romaniei i-au fost blocate platile pentru proiectele din cadrul Programului Operational Sectorial Transporturi (in care intra si autostrada Sibiu - Orastie) inca din septembrie anul trecut, Guvernul a achitat, pana acum, toate facturile emise de constructorii autostrazii care va continua de la Sibiu spre Vest. Veste mai putin buna: niciuna din solutiile propuse de constructori pentru remedierea portiunilor in care au aparut alunecari de teren nu a fost, inca, aprobata de Compania de autostrazi (CNADNR). Veste proasta: este sigur ca tronsonul III (cel care leaga Saliste de Cunta) nu va fi terminat, avand in vedere amplele lucrari necesare pe cei aproximativ patru kilometri afectati de alunecari de teren. Zone in care, printre altele, sunt propuse ridicarea unui nou viaduct si a unui nou tunel, lucrari neprevazute pana acum. Acel `daca` Din cele doua tronsoane ale autostrazii Orastie – Sibiu care traverseaza judetul Sibiu, doar lotul cu numarul IV are sanse reale de a fi terminat in acest an. Alunecarile de teren au aparut pe acest tronson in doar doua zone: in capatul dealului din dreptul localitatii Cristian (km 76) si pe dealul din dreptul balastierei Geiger (km 74). Pentru lucrarile suplimentare necesare in vederea consolidarii terenurilor in aceste puncte, constructorii de la EuroConstruct Trading 98 - Astaldi asteapta aprobarea solutiilor in saptamanile care urmeaza, existand `semne` ca acest lucru se va intampla. `Daca se aproba solutiile in termen de cel mult o luna, pana la sfarsitul anului vom putea pune in functiune autostrada`, spune Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii de constructori angajati sa proiecteze si finalizeze cei 16,61 de km ai tronsonului IV al autostrazii Orastie – Sibiu. Lucrarile ar urma sa continue si in cursul anului viitor, dar fara a afecta circulatia. Aceasta ar putea fi deschisa, avand in vedere cele doua noduri rutiere prevazute pe acest tronson: cel din capatul centurii ocolitoare a Sibiului (Sibiu vest) si cel de la Saliste, unde este prevazut si unul din cele trei centre de intretinere si monitorizare ale autostrazii Nadlac – Constanta. `Da, de la 1 decembrie 2013 cred ca putem circula pe autostrada`, adauga Sorin Scarlat. Centura Sibiului a fost inaugurata tot intr-un `1 decembrie`, cel din 2010. Impregilo, in 2014 La aproape 60% era progresul fizic al lucrarilor inregistrat de italienii de la Impregilo SpA, la finele anului trecut, pe lotul III al autostrazii (Cunta - Saliste). Insa aceasta estimare nu ia in calcul complexele lucrari suplimentare necesar a fi facute pe cei aproape patru km (din 22,11 cat masoara lotul III) unde au aparut alunecari de teren (noua puncte in total). Pentru a elimina aceste miscari ale solului, in capatul dinspre Sibiu al deja celebrului viaduct de la Aciliu, italienii de la Impregilo SpA propun construirea unui tunel. In cealalta parte, inspre judetul Alba, este necesara ridicarea unui nou viaduct. Lucrarile, dincolo de costuri suplimentare, vor consuma si timp. `Daca Beneficiarul agreeaza solutiile discutate, in primavara anului viitor se va putea circula si pe acest tronson`, aproximeaza membri ai echipei de constructori. Pentru intreaga autostrada Orastie – Sibiu, termenul initial de finalizare a fost stabilit, intr-un mod foarte optimist, pe 9 aprilie 2013. Proiectarea (si, ulterior, executia) a inceput in vara lui 2011. In doua luni e gata primul tunel Primul tunel de autostrada din Romania a fost prevazut inca de la inceputul lucrarilor in dealul Sacelului. Modul de realizare este de tip cut&cover. Altfel spus, mai intai sunt realizati `peretii mulati`, adica cele doua ziduri laterale ale tunelului, alaturi de cel median. Dupa decopertarea terenului pana la limita superioara a viitorului tunel, a inceput turnarea peretilor laterali pana la o adancime de 28 de metri, avand o grosime de un metru. Peretele median, care va desparti cele doua sensuri de mers ale autostrazii, are o latime de 80 de cm, fiind turnat pana la o adancime de 18 metri. Dupa turnarea acestor pereti, a inceput turnarea placii care va acoperi tunelul. Si aceasta are o grosime de un metru. Abia apoi, din viitorul tunel incepe excavarea pamantului (`golirea` galeriei de pamant). Aceasta din urma operatiune a inceput in cursul saptamanii trecute, cand, din cei 340 de metri liniari ai placii superioare a galeriei artificiale, era turnata o portiune ce acoperea o lungime de 220 de metri. `Pana la jumatatea lunii aprilie, placa superioara va fi finalizata. Estimam ca la jumatatea lunii mai, galeria va fi finalizata de la un capat la celalalt`, spune Sorin Scarlat, tanarul director adjunct al santierului. Viaducte finalizate Pe viaductul ce continua dincolo de dealul Sacelului, inspre Saliste, singurele lucrari ramase de executat mai sunt hidroizolatia, asfaltul si parapetii. In cealalta parte a tunelului, inspre Sibiu, a fost de asemenea ridicat un viaduct: saptamana trecuta se turna betonul ce preceda hidroizolatia. Tot referitor la lotul IV, reprezentantii CNADNR au aprobat solutia propusa pentru nodul rutier Sibiu Vest, cel din capatul actualei centuri ocolitoare cu profil de autostrada: potrivit acestor planuri, bretelele de acces vor fi realizate in partea `dinspre Sibiu` a actualului sens giratoriu care incheie cei 17 km de autostrada de pe centura. In cealalta parte a lotului IV, la intersectia cu drumul inspre Amnas, va fi amenajat de asemenea un nod rutier, alaturi de un centru de intretinere si monitorizare a autostrazii. romania cristian saliste constanta amnas santier centura sibiului sibiul turnul proiectare cnadn sacel sport geiger ion lulu judetul sibiu aciliu centura sibiu cnadnr ans programul trafic centura sibiul autostrada sibiu centura 1 decembrie monitorizare transporturi facturi prima galerie uta osim timar centuri ocolitoare menaj vand judetul alba sens giratoriu alunecari de teren anzi alunecarile de teren orastie bare profil placi placa ref progra viaduct time initial de Traian DELEANU Alte stiri adaugate luni, 11 martie 2013Arhiva stirilor locale |
|