SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Podurilor de 100 de ani le vine sfarsitul

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Doua poduri de 100 de ani vechime ridicate peste Tarnava Mare si Cibin vor fi daramate. Consiliul Judetean va plati peste patru milioane de lei pentru consturirea unora noi.

Consilierii judeteni vor avea de aprobat, in sedinta de azi, indicatorii tehnico-economici pentru cele doua noi poduri. Cel mai scump ar fi cel de la Hoghilag, proiectat sa lege cele doua maluri ale Tarnavei Mari cu o deschidere de 27 de metri si o latime de sapte. Valoarea acestui pod s-ar ridica la 2,76 de milioane de lei.
„Podul pe DJ142E peste raul Tarnava Mare la Hoghilag a fost construit in jurul anului 1910, avand o structura de metal cu culei din beton cu zidarie moloane. Fundatia este din beton simplu pe piloti din lemn. in urma inundatiilor din 1970 s-a produs afuerea fundatiilor ceea ce a dus la dezvelirea pilotilor de lemn si, implicit, degradarea lor. Suprastructura podului este realizata din metal care datorita timpului prezinta un grad ridicat de coroziune ", se arata in raportul care insoteste proiectul de hotarare referitor la noul pod de la Hoghilac.
Necesitatea unui nou pod in zona rezulta si din faptul ca actualele dimensiuni ale podului nu mai corespund traficului in crestere, atat ca numar, cat si ca tonaj. Viitorul nou pod ar urma sa aiba si doua trotuare de cate 1,2 metri si sa aiba o structura „din beton pe grinzi de b.a. precomprimat in numar de opt bucati ". Pentru demolarea actualui pod de la Hoghilac sunt necesari peste 100.000 de lei. Pentru executia noului pod a fost comandat si exista deja un proiect.
in ceea ce priveste podul de la Orlat, lucrurile sunt si mai vechi. Constructia a fost realizata in 1900, avand o deschidere de 32,8 metri. Structura de rezistenta este alcatuita din grinzi metalice cu zabrele. „ Structura de rezistenta prezinta un grad avansat de degradare, in decursul timpului realizandu-se numai lucrari de intretinere a podului fara a a se interveni la structura de rezistenta. Calea de rulare a podului permite doar trecerea unui singur autovehicol, datorita dimensiunilor de gabarit ale caii de rulare. Avand in vedere concluziile expertizei si starea tehnica a podului, se impune construirea unui pod nou care sa corespunda actualului trafic si a sarcinii pe osie ", au concluzionat reprezentantii Consiliului Judetean in raportul ce va fi prezentat alesilor maine.
Viitorul pod de peste Cibin, de la Orlat, este proiectat sa aiba o lungime de 38,9 metri cu o pila centrala din beton. Potrivit indicatorilor economic, podul din Orlat ar urma sa coste 1,42 milioane de lei.
Ambele proiecte de hotarare referitoare la poduri si care vor fi discutate astazi in sedinta Consiliului Judetean au fost initiate de vicepresedintele Gheorghe Dicu.
de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate joi, 30 august 2007






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 24 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter