SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Se circula cu trenul pe podul de la Carta

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Podul de la Carta se afla pe ruta cea mai scurta spre Bucuresti, iar calatorii, odata cu inchiderea circulatiei, trebuia sa faca ocol de cateva ore pentru a ajunge in Capitala. A fost un calvar, care incepand de astazi, s-a sfarsit, chiar daca lucrarile de refacere a podului vor continua si anul viitor. Odata cu reluarea traficului feroviar, vor fi reintroduse trenurile pe ruta Sibiu - Fagaras - Bucuresti si retur.

Investitia a costat mai putin decat se astepta

Lucrarile de recosntructie a podului au costat mai putin decat se estimase initial. Chiar daca nu sunt finalizate lucrarile in totalitate, valoarea contractului incheiat cu firma care a castigat licitatia de executie se cifreaza la aproape 4 milioane de lei, in conditiile in care initial suma estimata era de 7,8 milioane de lei. Compania Nationala CFR SA a demarat in luna iulie, actiunea de reparare a podului situat pe linia de cale ferata Brasov-Podu Olt. La inceputul demersurilor privind achizitia publica, valoarea estimativa a contractului de refacere a podului era 7,8 milioane de lei, fara TVA. Contractul este finantat de la bugetul de stat. Totodata, in scopul urgentarii trecerii la executia lucrarilor de reparatie capitala a podului, s-a prevazut scoaterea la licitatie, la pachet intr-o singura procedura, a tuturor actiunilor necesare: expertiza tehnica - proiectare - executie. Criteriile de atribuire a licitatiei au tinut cont in proportie de 70% de pret, de 15% de termenul de redeschidere a circulatiei feroviare, de 10% de durata executiei si 5% de termenul de garantie. Podul feroviar de la Carta a fost construit in 1940 si este situat la kilometrul 99+396, intre statiile Arpas si Porumbacu. Pana la redarea in folosinta a podului, circulatia trenurilor s-a desfasurat pe ruta ocolitoare Brasov-Sighisoara-Copsa Mica-Sibiu.

Problema judeteana

Presiuni pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe podul de la Carta s-au facut din partea tuturor institutiilor din judet, inclusiv Consiliul Judetean, in conditiile in care pentru sibieni podul de la Carta se afla pe cel mai rapid traseu feroviar spre Bucuresti. in luna iulie 2009, circulatia feroviara intre Porumbacu si Arpas a fost anulata, dupa ce, din cauza ploilor abundente, raul Balea si-a marit foarte mult debitul, iar apele au deplasat un pilon de sustinere a podului de calea ferata. Linia ferata s-a deteriorat pe o portiune de aproape 8 metri. in urma incidentului, 8 trenuri au fost anulate, 5 redirectionate si pe 2 rute transportul s-a facut cu trenuri plus transbordare cu autocare. Astfel, trenurile de lung parcurs (Accelerat si Rapid) au circulat pe ruta ocolitoare prin Brasov - Sighisoara - Copsa Mica - Vintu de Jos.
de Cosmin Pal


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate marti, 21 decembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 27 noiembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter