SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Sibiul, dupa centura: verde

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Piste de biciclete care sa uneasca centrul cu toate cartierele orasului, parcari supraetajate, modificarea unor intersectii sau a timpilor de semaforizare: acestea sunt doar cateva din proiectele pe care deschiderea traficului pe centura Sibiului le deblocheaza in oras. Pana la sfarsitul acestei saptamani, `tiristii` care rateaza intrarea pe centura mai sunt iertati de politie. Abia apoi vor fi si amendati.

Centura ocolitoare a Sibiului a fost, in prima saptamana de la deschidere, obiectiv turistic pentru soferii acestui oras. Dupa cum a avut timp, fiecare a venit `sa vada minunea`. `Da, e perfecta. Am venit si cu fiul meu pentru ca am vrut sa vedem autostrada de langa Sibiu. Dar cel mai bine e ca o sa iasa traficul greu din oras`, spune soferul unui Opel Vectra, incarcat cu alti trei prieteni in masina si oprit la primul semafor la intrarea in oras.

Intre 15.000 si 17.000 de masini vor ocoli Sibiul, au calculat reprezentantii Drumurilor Nationale. `Avem un studiu care arata ca Sibiul era tranzitat de 7.500 – 8.000 de masini la fiecare opt ore. Dupa estimarile noastre, insa, aproximativ 30% din aceste masini vor continua sa tranziteze orasul`, spune Liviu Cretu, directorul sectiei sibiene a Drumurilor Nationale.

Fara vitezomani
Inca din prima zi de trafic, pe centura ocolitoare a Sibiului a fost postata o masina a politiei dotata cu radar. `In fiecare zi un astfel de echipaj va fi pe acest sector de drum`, spune Luciana Baltes, purtator de cuvant al IPJ Sibiu. Deocamdata, vitezomani fie nu au fost, fie nu au fost prinsi de radar. Cea mai mare viteza inregistrata de politistii sibieni in ziua de joi a saptamanii trecute a fost de 113 km/ora, sub limita legala de 130 de km/ora.

Traficul, insa, nu a fost la nivelul normal. `Mare parte dintre soferii de TIR din Romania se anunta prin statie legat de deschiderea centurii ocolitoare. In ceea ce-i priveste pe soferii straini, acestia folosesc de obicei GPS-ul, iar hartile nu sunt inca updatate`, sustin politistii rutieri. Acestia au o perioada de gratie de o saptamana pentru TIR-urile care inca mai tranziteaza Sibiul. Dupa aceasta perioada va incepe si perioada amenzilor. In plus, saptamana trecuta, intrarea pe centura nu era semnalizata dinspre Cristian.

Incep propunerile

Scoaterea traficului greu din oras s-a simtit, in mod evident, in ultima zi a saptamanii trecute. `Pai, nu vedeti si dumneavoastras E liber. Mult mai liber. Sper sa fie si mai si`, spune un sofer de taxi.

Pentru administratia locala urmeaza o perioada de studiu. In primul rand, ceea ce vor fi cu siguranta si mai rapid modificati sunt timpii de semaforizare, mai ales la intersectiile cu Alba Iulia – Saguna Milea si Stefan cel Mare. La intersectia Dima cu Calea Dumbravii ca redeveni prioritara Calea Dumbravii, iar intersectia Maramuresului cu Alba Iulia (inainte de McDonalds) va oferi un surplus de timp pentru cei care vin dinspre cartierul Strand. `Deja au inceput si finalizat in mare parte frezarea acelor portiuni de drum care au denivelari cauzate de drumul greu. Sunt facute si ultimele lucrari de astupare a gropilor`, spune Virgil Popa, viceprimarul Sibiului.

Tot in perioada de studiu sunt si reprezentantii Politiei sibiene. De exemplu, una dintre zonele studiate este intersectia de la intrarea in Selimbar cu iesirea din Shopping City, `giratoriul` transformat in intersectie dirijata cu alte cuvinte. `Vom urmari modul in care se va circula in zona, felul in care va evolua traficul. Dar, aceasta evolutie va fi analizata mai ales dupa perioada sarbatorilor, care nu este concludenta pentru traficul din zona. Apoi, se va lua o decizie, daca acea intersectie va redeveni sens giratoriu`, spune Luciana Baltes, purtator de cuvant al IPJ Sibiu.

Marile proiecte, in curtea Primariei

Cele mai mari proiecte care sa imbunatateasca traficul in Sibiu raman, insa, in atributiile Primariei Sibiu. De la micsorarea timpilor parcursi intre statii de autobuzele Tursib si pana la sistemul de parcari. Pentru acesta din urma, reprezentantii Primariei Sibiu au reinceput proiectarea primei parcari supraetajate din oras. Aceasta este planificata sa fie ridicata pe cel putin patru nivele, pe terenul aflat intre Casa de cultura a sindicatelor si sediul BCR, teren aflat in proprietatea orasului.

Aceasta solutie urmareste rezolvarea parcarilor in special pentru zona bulevardului Victoriei, unde, intre Tribunal si intersectia cu strada Rennes, parcarile recent amenajate au ingustat in mod serios limitele traficului. Rezolvarea acestei situatii ar da posibilitatea demararii unui alt proiect important: pistele de biciclete.

La sondajul de opinie efectuat de cei care au realizat PUG-ul Sibiului, unul din cinci sibieni a numit ca necesara pentru Sibiu centura ocolitoare. Si tot atatia au enumerat ca orasul mai are nevoie, pe langa strazi asfaltate, trotuare si parcari, si de piste pentru biciclete.

"Primarul Klaus Iohannis a desemnat o echipa din Primaria Sibiu si serviciile subordonate sa gaseasca posibilitati de extindere a pistei pentru biciclete din municipiul Sibiu. In prezent se lucreaza la acest concept`, a declarat Mirela Gligore, purtator de cuvant al Primariei. Intentia este una cel putin indrazneata: toate cartierele din Sibiu sa fie legate de centrul orasului prin piste de biciclete.

Sibienii ar achiesa

Tudor Popa este unul dintre principalii sustinatori ai Masei Critice de la Sibiu, colectivitatea celor care folosesc bicicletele ca mijloc de deplasare in oras. Pana acum, o data pe luna, cateva zeci de ciclisti se strangeau pentru a face o tura de oras pe doua roti. Numarul adeptilor acestui mijloc de transport, de folosit chiar si pe temperaturi mai joase, ar putea creste, in conditiile unei retele adecvate de piste, crede Tudor Popa. `Cu siguranta. De exemplu, eu am zece prieteni care folosesc bicicletele, dar ale caror sotii se feresc de acestea, de frica traficului, de teama TIR-urilor. O data rezolvata aceasta problema, mai ales daca vor fi amenajate si piste, numarul celor care vor folosi bicicletele va creste`, spune Tudor Popa.

Noul plan urbanistic al Sibiului prevede trasee ciclistice integrate principalelor bulevarde si strazi colectoare din oras.

Trasee propuse pentru piste pentru biciclete

Noul PUG al Sibiului prevede deja amenajarea unor trasee pentru ciclisti, in special pe strazile din jurul orasului. Acestea ar urma sa ofere acces biciclistilor in oras prin intermediul pistelor amenajate pe marginea principalelor bulevarde.

Traseul Cibin (amenajat adiacent albiei riului): Cristian – zona naturala protejata lunca Cibinului – Turnisor/Cimpsor – sos. Alba Iulia – Piata Cibin (Centrul Istoric) – Independenta – cartierul Resita – Gusterita (intersectia cu Traseul Valea Sapunului) – Bungard – Mohu.

Traseul Valea Sapunului (amenajat adiacent albiei piriului): Rasinari – Hanul Dumbrava (Hilton) – Cimitir – Piata Rahova – Kaufland (DN1) – Vasile Aaron – Broscarie – Centrul Economic Est – Valea Cibinului (Gusterita, intersectie cu Traseul Cibin)

Traseul Valea Rusciorului (amenajat adiacent albiei piriului): Rusciori – str. Salzburg (cu ramificatie spre Sura Mica) – Centrul comercial planificat (capatul liniei de tren urban) – Zona rezidentiala NV (planificata) – cartierul Tineretului – cartierul Veteranilor – cartierul Marmelada – Spitalul de Neurologie – Cibin (intersectie cu Traseul Cibin)

Traseul Viile Sibiului (amenajat adiacent canalului): Sura Mare – Viile Sibiului – traversare autostrada – Stadionul Independenta (Obor) – strada Cerbului (intersectie cu Traseul Valea Rusciorului)

Traseul Valea Farmandoalei: zona naturala protejata Farmandoala – Cimitirul Gusterita – str. Ceaikovski – Cibin (intersectie cu Traseul Cibin)

primaria sibiu sura mica rasinari sura mare romania cristian selimbar rusciori bungard mohu municipiul sibiu piata cibin kaufland centura sibiului vasile aaron cartierul strand alba iulia calea dumbravii cartierul tineretului politie carti sibiul taxi cibin proiectare opel ipj sibiu amenzi tursib centura ocolitoare luciana baltes mirela gligore strand bcr resita sibiul radar virgil popa casa de cultura sport casa de cultura a sindicatelor gusterita turnisor dumbrava centura sibiu viile sibiului centrul comercial centura ocolitoare a sibiului stadion dn1 cimitir primarul sibiului centrul istoric arme cartierul resita traficul greu centura sibiul centura administratia locala parcari proiecte ski valea sapunului calea dumbr team gps mita amenajare klaus iohannis legala sibienii tribuna strada rennes tudor popa
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 06 decembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 19 octombrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter