Din cauza lipsei centurii, o parte dintre strazile Sibiului intra din nou in reparatii. Strazile Rahovei, Maramuresului sau Avrigului sunt doar cateva exemple unde tirurile si-au lasat amprenta si au deformat asfaltul. Rezultatul: lucrari noi, plus alti bani cheltuiti. Strazile alese drept traseu pentru tirurile care trec prin Sibiu au nevoie de reparatii, iar angajatii SC DPC SA au inceput frezarea lor. Asa cum remarca Gheorghe Lazar, directorul SC DPC SA, la inceputul anului trecut, strazile din municipiu nu pot face fata traficului greu. " Toate strazile Sibiului asfaltate inainte de 1989 nu au luat in calcul traficul greu. Toate au dedesubt un strat de pietris, peste care au fost turnati cativa centimetri de asfalt, care nu au cum sa reziste traficului greu. Pana cand centura ocolitoare nu va fi gata si va prelua traficul greu, in Sibiu drumurile or sa se tot strice. Toate variantele posibile le-am incercat si toate au stricat strazile ", a declarat Gheorghe Lazar, directorul societatii Drumuri si Prestari Constructii, in martie 2006.
Tirurile si-au lasat amprentele
Lazar isi mentine si in prezent punctul de vedere, cu toate ca strazile au fost refacute relativ recent. " Sunt necesare noi lucrari din cauza valuririlor produse de tiruri. Este o teorie intreaga pentru care strazile s-au stricat. Este vorba si de schimbarea climei, de incalzirea retelelor de asfalt. Lucram si sunt stricate din nou din cauza traficului greu. Unele strazi au fost terminate anul trecut, altele, de exemplu strada Rahovei – in 2004 ", spune Lazar. Directorul DPC este de parere ca centura reprezinta scutirea de cheltuieli suplimentare. " Centura ar aduce o usurare, diminuarea traficului. Alte retete pentru asfalt ar fi posibile dupa ce laboratoarele si institutele ar face mai multe incercari. Probabil ar costa mai mult, dar rezultatele ar compensa ", incheie Gheorghe Lazar.
de Magda CACE