SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Sutele de milioane ale Aeroportului Sibiu se impart inainte de alegeri. Stricaciunile, dupa

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »


153,4 milioane de lei a investit Consiliul Judetean Sibiu in modernizarea Aeroportului sibian, in timp ce Consiliul Local Sibiu a efectuat plati in valoare de 101,3 milioane de lei, reiese din situatia intocmita de un grup de lucru din cadrul CJ Sibiu. Interesant este ca la impartirea a cotelor de participare (intre CJ si CL) la extinderea si modernizarea aeroportului a fost `impartit` si depozitul de carburanti, desi acesta nu a mai fost construit. In ceea ce priveste receptia finala a pistei, al carui capat s-a prabusit, aceasta e departe de a se incheia: din cauza zapezii, de cinci luni, proiectantul nu a putut verifica deficientele.

La fix trei ani de la terminarea lucrarilor de extindere si modernizare a Aeroportului Sibiu, Consiliul Judetean Sibiu si Consiliul Local Sibiu isi vor imparti cotele de participare la lucrarile de modernizare si extindere ale Aeroportului, lucrari pentru care cele doua institutii au achitat pana acum 254,78 de milioane de lei. Din calculele efectuate, reiese ca 60,24% au fost bani investiti de CJ Sibiu, restul de 30,76% fiind platiti din bugetul municipiului Sibiu.

70%, bani de imprumut. De anul acesta incep ratele

Pentru realizarea noului Aeroport, CJ si CL au adoptat o conventie in 2004, prin care cele doua institutii au hotarat sa finantarea lucrarilor sa fie facuta in proportii egale. Asocierea intre CJ si CL Sibiu in acest scop a dus la un prim imprumut de 140 de milioane de lei in 2007, imprumut impartit in mod egal de cele institutii. Un an mai tarziu, tot de la Dexia KommunalKredit Bank au mai fost imprumutate alte 40 de milioane de lei.
Cele 180 de milioane de lei imprumutate (90 de milioane de catre CJ si 90 de milioane de catre CL) reprezinta putin peste 70% din costul total al lucrarilor. Perioada de rambursare este de 25 de ani, cu o perioada de gratie de cinci ani. Aceasta perioada de gratie `expira` in octombrie anul acesta, perioada din care va incepe rambursarea creditelor.
Trebuie precizat ca diferenta intre sumele alocate de CJ si CL apare si datorita finantarii de aproximativ zece milioane de euro, pe care Guvernul a alocat-o prin intermediul Consiliului Judetean lucrarilor la Aeroport.

Se imparte si ce nu e construit

In ultima sedinta din actualul legislativ local (CJ, respectiv CL) alesii vor fi chemati sa aprobe cotele de participare la investitia `modernizare si extindere Aeroport Sibiu`. Pentru stabilirea acestor cote, s-a stabilit in aprilie 2012 un grup de lucru care a analizat toate facturile platite celor Iptana Bucuresti – Obermeyer Planen Munchen (pentru proiectare), Dornier Consulting (pentru managementul proiectului), Dafora SA – Lindner AG – Con-A SRL (pentru terminal, turn de control si cladiri tehnice) si, in fine, celor de la Max Boegl (pentru lucrari de inginerie civila, adica suprafete de miscare si balizaj, drumuri si platforme etc.).
Interesant este faptul ca in `imparteala` cheltuielilor apare si depozitul de carburanti, investitie care nu a mai fost realizata nici pana in ziua de azi. Pana acum, nicio institutie nu s-a obosita sa explice clar de ce acest depozit nu a mai fost realizat, din moment ce el era cuprins in proiect.
In lista intocmita pentru impartirea cotelor de participare, in dreptul `depozitului de carburanti` este trecuta si o adaugire, in paranteze – `materiale in depozit`. Suma prevazuta la acest capitol este de 106.054 de lei. In proiectul de la inceperea lucrarilor, depozitului de carburanti i-a fost alocata din suma totala valoarea de 2,16 milioane de lei. Dar nu a mai fost investita.

Receptia finala? Sa mai astepte `ca sunt zapezi`

Cea mai arzatoare problema a Aeroportului international Sibiu (dincolo de problema drenajului deficitar care a dus la situatia in care aproape intregul cablaj al noii piste sta sub apa) este alunecarea de teren, care a dus de rapa – in sensul propriu al expresiei – rambleul cu numarul 9. Pentru reamintire, in august 2010, capatul pistei de aterizare, cel dinspre Cristian, a luat-o la vale, alunecarea de teren distrugand si o parte din drumul perimetral si o serie de instalatii specifice.
Pentru ca nici proiectantul, nici consultantul si nici executantul nu isi asuma responsabilitatea pentru deficientele a caror remediere va costa, cel mai probabil, intre sapte si noua milioane de euro, intre CJ Sibiu si cele trei parti mai sus amintite au fost deschise o serie intreaga de procese.
Intre timp, insa, a intervenit si termenul de receptie finala a lucrarilor de inginerie civila (pista, drumuri, platforme, imprejmuire etc.), receptie de efectuat la doi ani de la finalizarea procesului verbal la terminarea lucrarilor.
Comisia pentru receptia finala a amintitelor lucrari a fost constituita prin dispozitia presedintelui CJ Sibiu, Martin Bottesch, pe 13 ianuarie 2012. Prima sedinta de lucru a amintitei comisii a avut loc trei zile mai tarziu. `In urma vizualizarii obiectivului au fost analizate documentele inaintate de investitor, proiectant, diriginte de santier, precum si expertiza tehnica realizata de un expert autorizat pentru alunecarea la rambleu prag 09. De asemenea, a fost luat in seama si raportul de audit intocmit de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana. Firmei Dornier Consulting GmbH i s-a solicitat sa prezinte un raport detaliat si s-a fixat data urmatoarei sedinte de lucru`, se arata intr-o informare semnata de presedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.
La a doua intalnire a Comisiei amintite, in 8 februarie 2012, cand documentele aduse de Dornier au fost la fel de lipsite de substanta, proiectantul cere un termen de lucru indelungat: `Proiectantul mentionase ca este nevoie sa verifice in teren toate deficientele, ceea ce nu va fi posibil, datorita frigului si a zapezii, inainte de sfarsitul lunii aprilie – inceputul lunii mai`.
Prin urmare, zilele trecute a avut loc o noua sedinta a Comisiei de receptie, intalnire incheiata cu o noua amanare, pentru finele acestei luni.
de Traian DELEANU


Masini de cusut



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate marti, 22 mai 2012






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 20 septembrie 2020 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter