Inaugurat in urma cu o luna, noul terminal al Aeroportului Sibiu nu este, deocamdata, pus in functiune. Asteptarile sunt legate de avizele necesare pentru aparatura de scanare a bagajelor. La fel ca mai toate problemele de acest gen, incetineala de la Bucuresti se trage.
Initial, aparatura de scanare a bagajelor trebuia achizitionata de Serviciul Roman de Informatii, ai carui reprezentanti s-au angajat la aceasta sarcina. Cu cateva saptamani inainte de terminarea aeroportului, situatia s-a schimbat astfel ca tot pe bani locali a trebuit achizitionata aparatura de siguranta pentru noul terminal. Noua aparatura achizitionata trebuie, insa, avizata de autoritatile de la Bucuresti. Dupa care, administratia sibiana tot asteapta.
„De obtinerea acestor avize se ocupa firma de consultanta. Depunem si noi toate eforturile pentru accelerarea lucrurilor. Acum eu nu pot sa dau un termen pana la care vor veni aceste avize ", a declarat Augustin Sava, directorul general al Aeroportului Sibiu.
Pana la punerea in functiune a noului terminal, reprezentantii Aeroportului, alaturi de cei ai Consiliului Judetean si ai firmelor care lucreaza la aeroportul sibian au zilnic sedinte de lucru.
Noul terminal are, printre altele, sala de asteptare pentru VIP-uri, un restaurant, doua magazine duty-free, precum si un loc separat destinat pasagerilor non-UE, care vor fi verificati anti-tero. Singura utilitate care functiona in ziua inaugurarii in noul terminal era biroul de informare turistica.
La altii se poate. La Sibiu, nu mai
Autoritatile judetene au demarat procedurile de intocmire a unor acte aditionale, prin care imprumutul pe 25 de ani luat de la Dexia Bank sa fie majorat. imprumutul este necesar deoarece costurile initiale alte proiectului de reabilitare a aeroportului au crescut de la 212 milioane de lei cu inca 52 de milioane de lei.
imprumutul nu ar mai fi necesar, daca reprezentantii Guvernului si-ar onora promisiunea de a ajuta reabilitarea aeroportului sibian cu cele 22 de milioane de euro promise. Din acesti bani, pana acum, Sibiului i-au fost acordate 11 milioane de euro, restul de bani ramanand in aer. Motivul pentru care Guvernul a ales sa nu mai ajute prin finantare reabilitarea aeroportului de la Sibiu tin de motivatii de strategie – proiectul in sine este unul de importanta locala, au considerat reprezentantii Guvernului.
in acest timp, autoritatile centrale au impartit cate 11 milioane de lei aeroporturilor din Timisoara si Constanta.
de Traian DELEANU