SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Ultimul troleu

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

Calatoria cu troleul e trista. Si pentru ca masinile sunt vechi, miros urat si scartaie din toate incheieturile dar si pentru ca sibienii deja le duc dorul. Asa batrane cum sunt. Troleibuzele sibiene vor disparea mai repede de o luna. Tursibul, cand le-a scos pe linie moarta, n-a tinut cont de ratiuni ecologice ci doar de cele economice. Troleibuzele costa prea mult. Intretinerea lor a devenit un adevarat calvar pentru mecanicii societatii. Piesele de schimb sunt tot mai rare, nu se mai fabrica nici macar in Elvetia, si sunt nevoiti sa apeleze la tot felul de improvizatii. Din acest motiv, locul vechilor troleibuze va fi luat in curand de `galbenele` pe motorina.Dar troleul sibian e mai mult decat niste calcule pe hartie. Intr-o luna, el va lua drumul tramvaiului, spre topitorie. Iar sibienii se uita trist si gales dupa cutiile cu roti care i-au transportat atatia amar de ani pe strazile orasului.Domnul Ion Tabacu e sofer pe troleibuzele Sibiului din 1986. La trei ani dupa ce s-au introdus in circuitul public. N-a facut nimic altceva decat sa isi conduca dragul sau troleu, de 23 de ani incoace. Iar peste o luna, ramane fara obiectul muncii. `E prea tarziu pentru mine sa ma apuc iara de scoala de soferi ca sa obtin categoria de autobuz. Am doar Tb-ul, pentru troleibuze, de cand ma stiu. Oricum, in ianuarie ies in pensie, dar nu credeam niciodata ca troleele se vor duce inaintea mea`, spune nostalgic soferul. Primii ani de munca au fost teribil de complicati. Introduse in anul 1983, primele troleibuze din Sibiu erau de fabricatie romaneasca. Lungi cat o zi de post, cu burduf si cu o mie de hibe la bord. `Pe vremea aia era rau de tot. Masinile erau proaste, sareau de pe fire aproape in fiecare curba daca nu era atent. Si se lua curentul aproape in fiecare zi. Ce sa facem? Stateam pe loc in mijlocul strazii si asteptam sa ne dea curent ca sa plecam mai departe`, povesteste Ion Tabacu. A folosit de sute de ori cele doua manusi cauciucate cu care potrivea furca inapoi pe fire. Dupa revolutie, insa, reteaua electrica a fost schimbata incetul cu incetul, firele au fost bine intinse, iar vechile `burdufuri` au fost inlocuite de troleibuze cumparate din Elvetia. De aici incepe povestea de dragoste a soferului Ion Tabacu si a troleului sau. `Am avut noroc de o masina nemaipomenita. Dar am si avut grija de ea. De 10 sau 12 ani lucrez doar pe masina asta si n-am lasat-o niciodata pe mana altcuiva. O mai imparteam rar cu vreun coleg care avea masina stricata, dar tot timpul eram cu inima stransa. M-am rugat sa o mai pot conduce pana la pensie, dar, ce sa faci, asta-i viata`, spune cu regret soferul.De-a lungul vremii, Ion Tabacu a ajuns un fin cunoscator al calatorilor. A vazut cum ei se imputineaza pe zi ce trece, dar ii stie si pe cei care sunt fideli. `Pe vremuri, mergeam cate patru trolee la IPAS cand se termina tura de lucru. Acum ma duc de unul singur si ii incarc pe toti. Sunt si multi particulari cu microbuze si conventii, dar lumea inca circula cu troleul`, spune soferul de troleu. Si are dreptate. La ora amiezii, troleul e plin. Copii care vin de la scoala, pensionari care si-au facut piata, muncitori care se intorc de la servici. Transportul in comun functioneaza si functioneaza bine. La piata Rahovei se urca in masina si doamna Maria. `Ooo, lume noua`, spune soferul. Doamna se aseaza pe scaunul de la geam si priveste cu tristete afara. Stie ca sunt ultimele zile ale troleului cu care circula de cateva ori pe saptamana. `Acuma io nu vreau sa zic dac-o fi bine sau nu ca renunta la ele. Dar mie-mi pare rau de ele`, zice femeia cu regret. A trait sa vada si tramvaiul pe strazile orasului. Si acela s-a dus. `Pe vremea aia lucram la Balanta si eram bolnava de lombosciatica. Imi aduc aminte ca mergeam cu tramvaiul si ma hurducaia tot timpul. Si atunci faceam `vai-vai` de durere`, rade femeia de vremurile demult apuse. Troleibuzele dispar din Sibiu din 15 noiembrie. In curand, urmeaza cablurile. In scurt timp, din sistemul de transport electric nu vor mai ramane decat amintirile. Ratiunile economice au invins, inca o data. `Se lua curentul aproape in fiecare zi. Stateam pe loc in mijlocul strazii si asteptam sa ne dea curent ca sa plecam mai departe`
de Bogdan BRYLYNSKI


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 26 octombrie 2009






Poza Zilei Sibiu - Festivalul Medieval Sibiu 2019

Festivalul Medieval Sibiu 2019
~ 08 decembrie 2019 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 26 august 2019 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 27 08 2019 08:17 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter