iul 26 2010
|
|
Luni, 23 iulie 2010, de la ora 10, prefectul Sibiului, Constantin Trihenea, va fi din nou prezent pe santierul centurii ocolitoare a Sibiului, pentru obisnuita vizita lunara. Si pentru a `fura` startul, va spunem in avanpremiera (pentru cei care citesc luni acest articol) ce va afla Constantin Trihenea de la constructorii centurii, daca acestia din urma vor fi sinceri. In primul rand, ca veste buna, nu putem sa nu remarca efortul considerabil in finalizarea podului care traverseaza centura peste Cibin in dreptul cartierului Gusterita. Toate grinzile au fost asezate aici, urmand pregatirile in vederea turnarii stratelor ulterioare de beton si, apoi, a asfaltului. La capitolul vesti bune, prefectul Trihenea va mai privi si catre bretelele centurii la Vestem, la DN14 (iesirea catre Medias), dar si cele din dreptul cartierului Lazaret, unde este deja evidenta forma finala a sensului giratoriu care va face legatura intre bretele si strada Henri Coanda. Tot la capitolul vesti bune este ca, intr-adevar, echipele constructorilor Max Boegl – Geiger lucreaza la refacerea portiunilor deteriorate de pe vremea fostului constructor, Todini, chiar si fara un contract scris cu CNADNR, compania beneficiara a lucrarii. Vestile mari si bune se vor opri aici, potential murate de inceputul ploios de saptamana pe care il anunta meteorologii. Daca Trihenea va mai intreba de deschiderea tronsonului de centura intre Vestem si drumul catre Medias, cel mai sincer raspuns referitor la termenul posibil ar fi `octombrie - noiembrie`. Pentru a se convinge de acest lucru, prefectul va trebui sa intrebe despre pamantul de umplutura necesar pentru a face legatura intre centura propriu-zisa si podul cu numarul 2 (cel care trece peste calea ferata Sibiu – Valcea), una dintre cele mai dificile lucrari de pe traseul centurii. Un raspuns sincer ar arata ca mai sunt necesare aproximativ 60 – 70.000 de metri cubi, adica aproape 10 procente din necesarul de pamant de umplutura pentru intreaga sectiune intai. Poze Centura Sibiului 2005 - 2010 Dar faptul ca la culeele (picioarele din cele doua capete) podului respectiv lucrarile de aducere a pamantului de umplutura si de asfaltare sunt la aproximativ 25% nu este singura veste rea. `Mai este legatura intre podul 2 si 3. Acolo este de lucru cu asfalt cu tot, minim trei luni`, au declarat pentru Turnu l Sfatului surse oficiale din cadrul proiectului centurii. Mai departe, vestile nu tocmai fericite pe care le va primi prefectul Constantin Trihenea vin in dreptul podurilor 8,9 si 10 unde, la fel, cantitatile de pamant necesare sar de 50 – 60.000 de metri cubi, `Culeea inspre podul 11, nici acolo nu este rezolvata situatia, mai trebuie umplutura de aproximativ 10.000 de metri cubi. La pod mai sunt lucrari de minim doua luni. Doar la pod`, au mai declarat pentru Turnul Sfatului sursele amintite. Zona podurilor cu numerele de mai sus estea cea din spatele zonei industriale de pe strada Henri Coanda. Cantitati imense de pamant si lucrari ample mai sunt necesare si la ultimul pod al sectiunii intai, cel cu numarul 17. `De lucrat, e clar ca se lucreaza. Merg constructorii si pe buna credinta a CNADNR, ca va semna actul aditional, dar stiti, este o situatie cu doua taisuri aceasta treaba. Cu platile sunt probleme de la inceput, dar nu ca nu vor sa dea banii, ci ca vin asa, mai greoi`, au mai spus pentru Turnul Sfatului surse oficiale din cadrul proiectului. Cat priveste sectiunea a doua, aici lucrarile sunt in grafic. Dar in graficul care prevede deschiderea circulatiei anul viitor. In ceea ce priveste sperantele constructorilor de a deschide circulatiei macar un fir intre Vestem si DN14, primarul Sibiului, Klaus Johannis, spune ca o astfel de varianta nu va fi foarte convenabila pentru strazile din oras. In principal pentru ca tot traficul greu ar fi redirectionat peste viaductul din dreptul Garii Mici, a carui `sanatate` nu este dintre cele mai bune. turnul sfatului klaus johannis medias vestem lazaret valcea santier sanatate sibiul cibin constantin trihenea cnadn todini geiger gusterita cnadnr altar dn1 primarul sibiului traficul greu de Traian DELEANU Alte stiri adaugate luni, 26 iulie 2010Arhiva stirilor locale |
|