SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Centura Sibiului, in folosinta de anul acesta. Pe sectiunea a doua

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

In luna martie, sectiunea a doua parea problema cea mai mare a centurii ocolitoare a Sibiului. Peste vara, lucrurile s-au schimbat radical: in afara de zapezi `premature` nimic nu ar putea opri asfaltarea si darea in folosinta a sectiunii respective in acest an. Cat priveste sectiunea a doua, oficial nimeni nu are curajul sa spuna ca darea in folosinta este aproape imposibila in acest an.

Vesti bune. Doar jumatate de kilometru mai este de reabilitat din fostul DJ 106B, drumul judetean care a devenit acum parte a centurii ocolitoare. `In total sunt sapte km de sens de reabilitat, mai avem un kilometru de sens in lucru`, spune Bogdan Partene, directorul de proiect din partea Vectra Service SRL, pentru sectiunea a doua a centurii ocolitoare a Sibiului. Spre reamintire, aceasta sectiune este formata din 3,6 km de drum national (fostul judetean) si alti 2,4 km de centura cu profil de autostrada, portiune a carei constructie a inceput in martie. Terasamentul celor 2,4 km a fost finalizat, balastul a fost stabilizat cu bitum, iar din aceasta saptamana incepe asfaltarea. `In aproximativ o luna va fi pus tot asfaltul. In functiile de conditiile meteo ulteriorare, vom turna sau nu si stratul de uzura in acest an. Chiar daca acest strat nu vai fi turnat, aceasta portiune de centura va putea fi deschisa traficului din acest an`, asigura Bogdan Partene.

Tot din aceasta saptamana vor incepe si lucrarile la sensul giratoriu care va face legatura intre centura ocolitoare si DN1, in dreptul Aeroportului. Prima portiune in constructie va fi cea pe partea de iesire din Sibiu spre Sebes.



La sectiunea intai, s-a schimbat schimbarea

Cei 14,8 km cu profil de autostrada care alcatuiesc sectiunea intai a Sibiului au, in continuare, puncte in care lucrarile sunt extrem de intarziate. Acestea au fost enumerate si intr-un comunicat al prefectului Sibiului, care a facut o vizita pe centura fara sa mai invite si presa alaturi. Intamplarea a facut ca vizita prefectului sa se petreaca in acelasi timp cu cea a unei echipe de la Turnul Sfatului.

Astfel, si prefectul a putut constata ca au ramas mult in urma lucrarile la podul 17, ultimul de pe sectiune, cel care traverseaza peste calea ferata Sibiu – Copsa Mica. Aici cantitatile de pamant ce mai trebuie aduse sunt imense. Iar in penultima zi a saptamanii trecute, la podul respectiv nu lucrau mai mult de zece muncitori. Tot cu intarzieri sunt si lucrarile din zona podurilor 10 si 11, adica cele din spatele zonei industriale Compa. Aici, potrivit reprezentantilor constructorilor, s-a schimbat schimbarea. Terasamentul in zona este foarte inalt, iar pentru consolidare, cei de la Todini au folosit imbinari de saci cu pamant. `Solutia nu e buna, trebuie inlocuita cu blocheti de beton, o tehnologie noua`, spuneau in primavara consultantii si constructorii. Pana la urma, e solutia buna.

`Sacii de pamant vor ramane. Am facut o propunere tehnica celor de la CNADNR si imediat dupa ce vom primi acordul vom interveni si in acea zona unde am mai constatat deficiente`, a declarat pentru Turnul Sfatului directorul executiv al Geiger Romania, Georg Geiger. El admite ca lucrarile nu vor fi finalizate anul acesta, dar inca mai crede ca centura Sibiului va putea fi deschisa circulatiei anul acesta, chiar daca de la Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale mai sunt asteptate acorduri pentru solutii tehnice asupra carora se discuta inca de la inceputul acestui an. In ultima zi a saptamanii trecute, o noua runda de discutii pe acest subiect a avut loc la Bucuresti, la sediul CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania).

In fine, intarzieri sunt si la podul cu numarul 2, cel peste calea ferata care face legatura intre Sibiu si Vestem. Aici, solutia blochetilor de beton a ramas in picioare: sacii de pamant au fost inlaturati, iar echipele de muncitori lucreaza din nou la umplutura terasamentului de aproximativ zece metri inaltime.

Max Boegl si Geiger s-au mobilizat greu

Motivul pentru care lucrarile la sectiunea intai au ramas in urma tin de mobilizarea constructorilor pe perioada verii. Acest lucru il recunoaste si Dorina Tiron, de saptamana trecuta devenita fostul director general al CNADNR. `De la Companie nu au fost tergiversari. Ei au tot cautat solutii pe parcurs, e adevarat ca au descoperit unele probleme in lucrarile deja executate. Aceasta societate, dupa parerea mea, este una serioasa, dar s-a mobilizat putin mai greu. Dar asta nu inseamna ca nu au facut lucru de calitate, ca o firma germana adevarata. Sper sa recupereze`, a declarat Dorina Tiron pentru Turnul Sfatului.

`Pentru centura mai avem nevoie de vreme buna`

Georg Geiger a declarat pentru Turnul Sfatului ca darea in folosinta a sectiunii intai depinde si de conditiile meteo din acest an. `Pentru niste lucrari avem nevoie de vreme buna, care daca va continua ca azi (la mijlocul saptamanii trecute – n.r.) nu vom avea probleme. Financiar e bine. Daca ar fi peste tot asa m-as bucura`.

Oricine viziteaza traseul centurii ocolitoare, poate vedea ca asfaltul acopera aproximativ 95% din traseu. Zonele in care, in prezent, trebuie sa `cobori de pe centura` sunt podul 2, zona podului de la Gusterita si, evident, ultimul pod al centurii, cel cu numarul 17, amintit mai sus.

Fondurile ISPA se vor pierde

Lucrarile la centura Sibiului sunt finantate in proportie de 75% din fonduri ISPA, program care, pe 31 decembrie 2010, isi va incheia misiunea in Romania. Cu alte cuvinte, ceea ce nu a fost cheltuit pana atunci, `nu mai vine`. Dorina Tiron, fostul director al CNDNAR, spera sa nu fie vorba de sume mari. `Nu cred ca va fi o mare problema, caci vor ramane pentru anul viitor lucrari adiacente. Costuri consistente sunt la terasamente, la structuri, la asfaltari. Daca mai raman niste taluzari sau inierbari, acolo nu mai vorbim de sume mari`, a spus Tiron.

Faptul ca vor ramane lucrari de executat si la anul nu mai este contestat de nimeni, nici de reprezentantii Vectra Service, nici de cei ai Max Boegl – Geiger. Daca se va putea circula, insa, din acest an pe centura, ramane de vazut. Saptamana trecuta, centura Timisoarei, inceputa in acelasi timp cu cea a Sibiului, a fost deschisa traficului tot pe acelasi sistem, adica fara toate lucrarile adiacente finalizate. Lucrarile de la respectiva centura au fost efectuate de SC Vectra Service SRL.

de Traian DELEANU


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate luni, 27 septembrie 2010






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 13 mai 2024 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter