oct 29 2010
|
|
oct 29 2010
Planul ITM Sibiu pentru a preda sibienilor 60.000 de carti de muncaStiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »
La data de 30.09.2010, ITM Sibiu avea in evidentele sale un numar de 125.069 carnete de munca din care 60.163 carnete se afla la sediul ITM Sibiu pentru completare si pastrare iar 64.906 carnete se afla la sediul angajatorilor care au primit, in conditiile legii, aprobarea de a le completa si pastra. Potrivit modificarilor aduse art. 296 din Codul muncii, vechimea in munca dobandita pana la data de 31.12.2010 se probeaza cu carnetul de munca, urmand ca angajatorii si inspectoratele de munca sa le predea titularilor, in mod esalonat, pana la data de 30.06.2011. In acest scop, Inspectia Muncii a elaborat un plan de actiune care a fost aprobat de catre Ministerul Muncii. Acest plan cuprinde: 1). Inventarierea carnetelor de munca pastrate si completate la sediul inspectoratelor de munca – operatiune ce trebuie finalizata pana la sfarsitul anului in curs. In cadrul acestei actiuni: - se va reverifica situatia carnetelor de munca sub aspectul concordantei dintre continutul dosarelor cu documentele recent depuse de angajatori si inregistrarile operate in carnete; - se va verifica daca mai sunt angajatori care au omis sa depuna diverse acte susceptibile de a fi inregistrate in carnete (acte de studii, acte de stare civila, acte ce atesta modificarea denumirii angajatorului etc.) 2). Completarea carnetelor de munca la zi si certificarea inregistrarilor efectuate in acestea, cu termen de realizare 31.03.2011. 3). Certificarea si contrasemnarea pentru legalitate a inscrierilor efectuate in carnete de catre angajatorii care pastreaza aceste documente la sediul lor. Activitatea are ca termen de finalizare 31.03.2011. 4). Prestarea serviciilor efectuate de inspectoratele de munca in baza Legii nr. 130/1999 inceteaza incepand cu 31.01.2011, ceea ce inseamna ca nu se vor mai primi documente de evidenta muncii (contracte, state de plata, declaratii privind comisionul, decizii). 5). Declinarea competentelor de control privind comisionul catre Agentia de Administrare Fiscala. In sensul realizarii acestor activitati in conditii optime, au fost propuse o serie de actiuni de informare a angajatorilor si a publicului interesat. Alte stiri adaugate vineri, 29 octombrie 2010Arhiva stirilor locale |
|