mar 07 2012
|
|
Temerile reprezentantilor Confederatiei Nationale Rutiere s-au adeverit. Asa cum estimase initial, dupa saptamanile pierdute in asteptarea utilajelor de deszapezire, zilele de stationare in vami si pe fondul luptei cu evaziunea fiscala, transportatorii de marfa romani incep rand pe rand sa inchida portile. Zona cea mai afectata este cea a companiilor mici de transport marfa, cu pana la 10 angajati, aceasta corespunzand unui procent de peste 60% din piata transporturilor. Cauza principala insa, este cea legata de subfinantarea afacerilor de transport pe fondul problemelor financiare acumulate in ultimii ani, subfinantare cauzata in principal de suprafiscalizare; presiunea la care sunt supuse de catre companiile multinationale, marile retele logistice, lanturile de hypermarket-uri; lipsa unor masuri operational sectoriale (returnarea unui procent din acciza la carburanti, plata tva-ului la incasare); incasarea greoaie a sumelor aferente serviciilor prestate; concurenta neloiala si dumping-ul. Potrivit informatiilor oferite, Confederatia Nationala Rutiera a identificat in ultima luna, numai la nivelul membrilor proprii, un nivel record in sens negativ raportat la sumele de bani pe care acesti transportatori le au de incasat din piata, iar totalul se ridica la peste 35 milioane de euro, majoritatea reprezentand datorii ale clientilor romani ( peste 80 %). Marea majoritate a acestor clienti o reprezinta casele de expeditii ce amana plata datoriilor sau isi declara insolventa lasand transportatorii ingropati in datorii. Tot mai putini operatori romani in acest context, fata de anul 2007 cand in traficul comercial de marfa pe teritoriu national se aflau 8 camioane Roman esti din 10, in momentul de fata la numai patru ani distanta de momentul integrarii in UE din 10 camioane ce se deplaseaza in trafic national, 6 sunt inmatriculate in Polonia, Bulgaria, Turcia. Confederatia Nationala Rutiera solicita o interventie urgenta a Guvernului, prin aplicarea masurilor operational sectoriale solicitate in ultimii ani, interventie fara de care transportul de marfuri cu firme autohtone intra definitiv in istorie. "Prima si cea mai importanta masura ce trebuie luata de catre Guvern este returnarea unui procent din acciza platita de transportatorii licentiati pentru carburantul utilizat, urmand buna practica a majoritatii statelor UE, care prin aceasta masura isi protejeaza agentii economici. Ca efect secundar al acestei masuri trebuie amintit impactul direct asupra fraudei fiscale si concurentei neloiale prin reducerea comertului cu motorina furata, neaccizata (la negru)", sustin reprezentantii CNR. Confederatia Nationala Rutier[ (CNR) este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport respectiv Federatia Transportatorilor Europa. CNR reprezinta interesele unui numar de peste 7.500 operatori de transport rutier din intreaga tara. romanesti bulgaria europa record polonia turcia sport transport marfa marfuri transporturi camioane utilaje utilaj lanturi de Cosmin Pal Alte stiri adaugate miercuri, 07 martie 2012Arhiva stirilor locale |
|