SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING



Vraiste pe Sibiu-Orastie! Antreprenorul, obligat sa remedieze pe banii lui problemele aparute

Stiri din Sibiu: Administratie Adauga un comentariu »

In ceea ce priveste zona cuprinsa intre km 60+600 km 60+700 (crapatura), conform expertizei tehnice preliminare elaborata de catre experti tehnici din partea CNADNR S.A., cauzele degradarilor constatate sunt natura argiloasa si starea de consistenta redusa, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare, dar si nerespectarea prin executie a solutiei proiectate. In data de 17.08.2015, a avut loc o sedinta de lucru la sediul CNADNR, la care au participat reprezentantii beneficiarului, antreprenorului si experti tehnici implicati, atat din partea CNADNR S.A., cat si din partea antreprenorului, in cadrul careia s-au concluzionat, in baza investigatiilor din teren, urmatoarele cauze cu privire la degradarile constatate de la km 60+600: nerespectarea prin executie a solutiei proiectate; functionarea defectuoasa a sistemelor de colectare si evacuare a apelor pluviale din cauza colmatarii/degradarii substraturilor de beton, permitand infiltrarea apelor in rambleul drumului; compactarea redusa a straturilor structurii rutiere, se arata in comunicat.

Nu alunecare, ci tasare

Atat expertii tehnici din partea antreprenorului, cat si cei din partea beneficiarului, au concluzionat faptul ca aparitia si evolutia defectiunilor din zona crapaturii nu se datoreaza unui fenomen de alunecare, ci unei tasari structurale pricinuita de executia necorespunzatoare a lucrarilor la corpul autostrazii. Potrivit CNADNR, antreprenorul a informat CNANDR ca a finalizat expertiza tehnica in zona si a stabilit trei variante de solutii tehnice de remediere. Astfel, pana la sfarsitul acestei saptamani, acesta va prezenta proiectul tehnic complet, pentru a fi analizat de beneficiar si ulterior, avizat de CTE CNADNR. Antreprenorul nu va pune la dispozitia beneficiarului si expertiza tehnica efectuata.

Circulatie pe o banda. Antreprenorul intarzie reparatiile

In prezent, a fost instituita restrictia circulatiei pe o banda de circulatie pana la finalizarea remedierii degradarii. Atat in cadrul intalnirilor organizate de CNADNR SA, cat si prin Programul lucrarilor de remediere transmis de catre antreprenor, acesta s-a angajat sa demareze lucrarile de remediere pentru degradari in data de 17 august 2015. Antreprenorul a intarziat, fara nicio justificare, demararea acestor lucrari. Mentionam ca pana in prezent anterprenorul, din diverse motive, a mai amanat inceperea lucrarilor de remediere definitiva a defectelor constatate. In cazul in care nici de aceasta data antreprenorul nu va executa remedierea defectiunilor constatate, beneficiarul va angaja si va plati alt antreprenor care sa execute lucrarea de remediere a defectiunilor, urmand ca, ulterior, costurile aferente lucrarilor de remediere sa fie recuperate de la antreprenor, se mai arata in comunicatul de presa al CNADNR.

Remedieri la Viaductul Aciliu, pe banii antreprenorului

Problemele aparute la Viaductul Aciliu vor fi si ele remediate, anunta CNADNR. In acest sens, antreprenorul a demarat lucrarile incepand din data de 15 iulie, acestea constand in refacerea dispozitivelor antiseismice, remedierea scurgerii apelor, drenuri longitudinale, lucrari de remediere la sferturile de con, etc .

Cu referire la defectele constatate la Viaductul de la Aciliu din cadrul tronsonului de autostrada Orastie Sibiu, lot 3, in momentul de fata CNADNR SA a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizarii tehnice a lucrarii de arta in vederea stabilirii unor masuri de interventie imediat necesare a fi intreprinse, investigarea aprofundata a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigatii vizuale preliminare, incercari si testari pe teren si in laborator, concluzii si recomandari constructive pentru remedierea lucrarilor, cel putin doua optiuni, tinand seama de situatia existenta in zonele mentionate, arata reprezentantii Companiei Nationale.

Termenul de finalizare a expertizei tehnice este 10 octombrie. In conformitate cu prevederile Contractului Proiectare si Executie Autostrada Orastie Sibiu, lot 3, km 43+855 km 65+965, antreprenorul are responsabilitatea deplina pentru remedierea defectelor aparute, atat in perioada de executie a lucrarilor, cat si in perioada de garantie (4 ani). Astfel, lucrarile de remediere vor fi executate pe riscul si cheltuiala antreprenorului. De asemenea, subliniem ca CNADNR SA va intreprinde demersurile necesare pentru a recupera orice daune generate de intarzierile produse ca urmare a neindeplinirii obligatiilor antreprenorului ce decurg din prevederile contractului, se mai arata in comunicatul Companiei Nationale de Autostrazi.

de Laura Buciu


Med Elite



Ai ceva de comentat ?

Da o nota acestei stiri ( mai mare, mai buna ) :

1

2

3

4

5




Alte stiri adaugate vineri, 21 august 2015






Poza Zilei Sibiu - Raliul Sibiului 2020

Raliul Sibiului 2020
~ 13 mai 2024 ~
2003  2004  2005  2006  2007  2008   2009  2010  2011  2012  2013  2014

Tur Virtual in Sibiu
Tur Virtual in Sibiu
( actualizat in 18 05 2010 08:39 )
Poze din Sibiu
Poze din Sibiu
( actualizat in 17 august 2020 )
Loading
Atractii turistice
Atractii turistice
( actualizat in 26 11 2012 09:17 )
Sibiu Video
( actualizat in 17 08 2020 11:43 )
Autostrada A1 / AERIAL VIDEO / Lotul 1 (km 0 - 24) Autostrada A1 / AERIAL / Lotul 4 - Viaduct SacelAutostrada A1 / Lotul 4 / Saliste - Sibiu / ON-ROADInaugurarea podurilor din Cartierul TineretuluiSibiu Rally Show 2013 Aerial VideoTargul de Craciun Sibiu 2013 / Aerial video by Ovidiu Sopa Muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului / Muzeul Astra / PREVIEWPiata Unirii din Sibiu - noaptea (Aerial video) Sibiu by night (preview) / Aerial Video
Evenimente in Sibiu
Evenimente in Sibiu
( actualizat in 02 iulie 2019 )
Loading
 

Like Us on Facebook Follow Us on Twitter